صفحه نخست / معرفی کتاب / رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/11 478 زمان مطالعه: 1 دقیقه
آیا می‌توان بدون کنکور وارد دانشگاه سراسری شد؟ شرایط پذیرش بدون کنکور چگونه است؟ آیا این شرایط برای تمام زیر گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی فراهم است؟

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور پیرامون تغییر در شیوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های سراسری، داوطلبان گروه‌های آموزشی مختلف می‌توانند در تعدادی از رشته‌های اعلام شده بدون کنکور وارد دانشگاه سراسری شوند. لازم به ذکر است که این داوطلبان براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود. داوطلبان باید در وهله اول دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کرده و سپس مراحل ثبت نام را طی کنند. بررسی لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری نشان می‌دهد که این رشته‌ها از تنوع بهتری نسبت به گذشته داشته‌اند و داوطلبان بیشتری می‌توانند براساس سوابق تحصیلی دست به انتخاب رشته بزنند. داوطلبان می‌توانند این رشته‌ها را در یکی از دانشگاه‌های سراسری روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور انتخاب کنند.

شرایط دانشجوی پذیرفته شده در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه

داوطلبان می‌توانند با مطالعه دفترچه و خواندن نحوه ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه اقدام به ثبت نام کنند. اما نکته‌ای که برای خیلی از داوطلبان جای سؤال دارد، شرایط دانشجویی است که بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته می‌شود. لازم به ذکر است که وضعیت این دانشجویان با سایر دانشجویانی که از طریق کنکور وارد دانشگاه می‌شوند، یکسان است. بنابراین اگر داوطلبی بتواند بدون کنکور وارد دانشگاه سراسری شود، تحصیل او در دانشگاه مانند دانشجویانی که با کنکور در دانشگاه سراسری پذیرفته شده‌اند، یکسان و رایگان است.

رشته های بدون کنکور زیر گروه تجربی

از جمله مهم‌ترین رشته‌هایی که داوطلبان زیر گروه تجربی می‌توانند بدون کنکور در آنها پذیرفته شوند رشته‌های پرستاری، روانشناسی، تکنسین اتاق عمل و مامایی است.

رشته های بدون کنکور زیر گروه ریاضی

مهندسی برق، عمران، کامپیوتر و مهندسی پزشکی نیز از مهم‌ترین رشته‌های مربوط به زیر گروه ریاضی است که داوطلبان می‌توانند آنها را انتخاب کنند. 

رشته های بدون کنکور زیر گروه انسانی

در زیر گروه علوم انسانی می‌توان رشته‌های فقه و حقوق اسلامی، حسابداری، مدیریت، زبان و ادبیات فارسی را مشاهده کرد. این رشته‌ها مورد استقبال بسیاری از داوطلبان قرار می‌گیرد.

رشته های بدون کنکور زیر گروه هنر

در زیری گروه هنر داوطبان می‌توانند در رشته‌های نقاشی، بازیگری، عکاسی، طراحی لباس، آهنگسازی بدون کنکور پذیرفته شوند.

چرا در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه ثبت نام کنیم؟

داوطلبانی که از نتیجه به دست آمده در کنکور راضی نیستند و می‌دانند که شرایط کنکور باعث شده که نتوانند آن چنان که باید مهارتها و دانش خود را به نمایش بگذارند، می‌توانند در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه ثبت نام کنند. این شرایط برای بسیاری از داوطلبان فرصتی دوباره است و می‌توانند با ارائه سوابق تحصیلی خود شانس خود را برای قبولی در یکی از دانشگاه‌های سراسر کشور امتحان کنند. با این حال داوطلبان باید برای اطلاع از ظرفیت دانشگاه‌های مورد نظر خود حتماً قبل از اقدام به ثبت نام، دفترچه راهنما موردنظر را با دقت بخوانند. علاوه بر این داوطلبانی که در جلسه کنکور غیبت داشته‌اند نیز از این شرایط استفاده کرده و انتخاب رشته کنند. برای خیلی از داوطلبان پذیرفته شدن در دانشگاه بدون کنکور می‌تواند شرایطی ایده‌آل باشد. پس اگر شما هم به هر دلیل از نتیجه کنکور راضی نیستید، می‌توانید شانس خود را دوباره امتحان کنید.

برای اینکه بتوانید بدون کنکور راهی دانشگاه شوید، به معدل بالا و کتاب‌های کمک آموزشی مناسب احتیاج دارید. وبسایت بانک کتاب می‌تواند همراه شما در این مسیر باشد.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر