صفحه نخست / نقد کتاب / درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی

درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/10 338 زمان مطالعه: 1 دقیقه
قبولی در مدارس نمونه دولتی از جمله اهدافی است که بسیاری از دانش‌آموزان برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

شرکت در آزمون ورودی این مدارس نیازمند تسلط کامل بر دروس و همچنین آمادگی ذهنی داوطلبان است. اما اطلاعات بسیاری از دانش‌آموزان درباره درصد‌های لازم برای قبولی در مدرسه نمونه دولتی ناکافی است. این موضوع باعث می‌شود که دانش‌آموزان نتوانند به درستی برای خود برنامه ریزی داشته باشند. شاید بتوان گفت آزمون قبولی در مدارس نمونه دولتی را می‌توان نمونه کوچکتری از آزمون سراسری کنکور دانست. در این آزمون هم دانش‌آموزان باید خود را برای سؤالات مختلف و متنوع آماده کنند و در رقابت با سایرین برای کسب نمره قبولی در این آزمون تلاش کنند. بنابراین داشتن اطلاعات کافی درباره این آزمون و همچنین دسترسی به بهترین منابع برای قبولی در نمونه دولتی از جمله ضروریات هر داوطلبی به شمار می‌رود. در این مطلب درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی را بررسی می‌کنیم.

درصد و تراز لازم برای قبولی در نمونه دولتی

دانش‌آموزان برای قبولی در مدارس نمونه دولتی باید نمره‌ای بین صفر تا بیست هزار کسب کنند. تراز قبولی برای هر مدرسه به صورت جداگانه به تعداد متقاضیان آن مدرسه، ظرفیت و شرایط تعیین شده برای ثبت نام بستگی داشته و متغیر است. از طرفی تراز قبولی هر سال با سال‌های گذشته متفاوت بوده بنابراین نمی‌توان به طور کاملاً دقیق درباره تراز قبولی در نمونه دولتی صحبت کرد.

حداقل درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی

برای پذیرفته شدن در مدرسه نمونه دولتی، داوطلبان باید حداقل درصد ۷۰ را در درس ریاضی، درصد بیش از ۷۰ را در درس علوم، درصد بیش از ۸۰ را در زبان انگلیسی و بیش از ۸۵ درصد را در مطالعات و بیش از ۷۵ درصد را در درس زبان و ادبیات فارسی کسب کنند. با بررسی این درصد‌ها حتماً متوجه شده‌اید که قبولی در نمونه دولتی نیازمند تلاش زیاد و پشتکار بالاست. اما نگران نباشید، شما می‌توانید با مطالعه و مرور مطالب و تست زنی در این آزمون موفق شوید.

چطور در مدارس نمونه دولتی قبول شویم؟

برای پذیرفته شدن در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی باید تا حد امکان بر مباحث دروس مختلفی که در آزمون مورد سؤال قرار می‌گیرند، مسلط شوید. از سوی دیگر باید حواستان باشد که سر جلسه آزمون هر پاسخ نادرست یک نمره منفی دارد، بنابراین جواب دادن به سؤالات بدون ملاحظه و اطمینان، ممکن است عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد. پس یادتان باشد که جواب ندادن به سؤالی که از آن اطمینان کافی ندارید، بهتر از جواب دادن به آن است. رد شدن از سؤال و بی‌پاسخ گذاشتن آنها باعث می‌شود که این تست‌ها به عنوان تست‌های حذفی در نظر گرفته شوند و تأثیری در نتیجه و نمره شما نخواهند داشت.

چطور برای شرکت در آزمون نمونه دولتی آماده شویم؟

در آزمون مدارس نمونه دولتی دو نوع مختلف تست و سؤال وجود دارد: تست‌های تحصیلی و تست‌های تحلیلی. برای تست‌های تحصیلی باید تا حد امکان کتابهای درسی خودتان را بخوانید و برای تست‌های تحلیلی نیز بهتر است از منابع کمک آموزشی که در این زمینه منتشر شده‌اند، کمک بگیرید. در مجموع می‌توان گفت که کتابهای کمک آموزشی و تستی می‌توانند در افزایش مهارت و تسلط شما تأثیر بسزایی بگذارند.

با توجه به درصد لازم برای قبولی در مدرسه نمونه دولتی شما به برنامه‌ای منظم و دقیق نیاز دارید. بدون برنامه ریزی و داشتن منابع مفید و کارآمد نمی‌توانید نتیجه دلخواه‌تان را کسب کنید. از سوی دیگر این منابع می‌توانند شما را با نمونه سؤالات آزمون‌ سال‌های گذشته نیز آشنا کنند. با کمی جستجو می‌توانید بهترین منابع برای قبولی در آزمون نمونه دولتی را پیدا کنید. پس از آن با چیدن برنامه‌ای منظم در مسیر موفقیت در آزمون نمونه دولتی حرکت کنید.

اگر برای قبولی در مدارس نمونه دولتی به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت بانک کتاب سری بزنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر