صفحه نخست / نقد کتاب / شرایط ورود به دانشگاه امام علی

شرایط ورود به دانشگاه امام علی

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/10 422 زمان مطالعه: 1 دقیقه
دانشگاه امام علی (ع) از جمله دانشگاه‌هایی است که مورد توجه افراد بسیاری قرار می‌گیرد.

دانشگاه امام علی (ع) یک دانشگاه نظامی است و افرادی که در این دانشگاه پذیرفته شوند به مجموعه ارتش جمهوری اسلامی و به ویژه نیروی زمینی ارتش وارد می‌شوند. این دانشگاه آزمون مخصوص به خود را دارد. این آزمون در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه داوطلبان را می‌پذیرد. رشته‌های این دانشگاه نیز متفاوت بوده و داوطلبان باید قبل از شرکت در آزمون این دانشگاه با رشته‌های آن و همچنین شرایط پذیرش دانشجو آشنا شده باشند. در این مطلب به تمام سؤالات احتمالی داوطلبان و علاقه مندان به پذیرفته شدن در دانشگاه امام علی جواب می‌دهیم و رشته‌های آن را معرفی می‌کنیم.

رشته های دانشگاه امام علی (ع)

همان طور که گفتیم رشته‌هایی که از طریق آن‌ها دانشگاه امام علی (ع) به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند، متفاوت با رشته‌های سایر دانشگاه‌هاست. دلیلش این است که افراد باید با هدف پیوستن به نیروی ارتش در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند. برای دو گروه آزمایشی علوم تجربی و ریاضی رشته‌های مدیریت دفاعی، علوم دفاعی، مهندسی دفاعی، مهندسی نگهداری و تعمیر بالگرد و مهندسی عمران و برای سه گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی نیز رشته‌های عقیدتی سیاسی و خلبانی بالگرد وجود دارد. بعضی از این رشته‌ها شامل گرایش‌های مختلفی هستند که می‌توانید آنها را در دفترچه مربوط به این دانشگاه ببینید.

شرایط داوطلب برای پذیرش در دانشگاه امام علی (ع)

دانشگاه افسری امام علی (ع) داوطلبانی را می‌پذیرد که واجب شرایط قید شده در دفترچه ثبت نام دانشگاه باشند. با این حال در اینجا به تعدادی از شرایط عمومی و شرایط اختصاصی برای پذیرفته شدن در این دانشگاه اشاره می‌کنیم.

برخی از شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه امام علی (ع)

  • داوطلبان باید به دین اسلام معتقد باشند.
  • داوطلبان باید تابعیت ایرانی داشته باشند.
  • داوطلبان باید به ولایت فقیه معتقد بوده و به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب پایبند باشند.
  • داوطلبان باید بدانند که در صورت استعفا از دانشگاه و یا اخراج باید هزینه‌های تمام دوره‌های آموزشی مربوطه را به صورت دو برابر پرداخت کنند.
  • هر داوطلب برای رشته خلبانی باید حداکثر ۲۰ سال سن و برای سایر رشته‌ها حداکثر ۲۲ سال داشته باشد.
  • داوطلبان نباید به هیچ عنوان سابقه کیفری داشته باشند.

برخی از شرایط اختصاصی پذیرش در دانشگاه امام علی (ع)

  • داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه امام علی (ع) باید معدل کل‌شان از ۱۴ کمتر نباشد و معدل کتبی‌شان از ۱۰ کمتر نباشد.
  • داوطلبان باید برای خدمت به این ارگان طبق ضوابط مربوطه تعهد دهند.
  • داوطلبانی که از سایر دانشگاه‌ها انصراف داده‌اند، این امکان را دارند که در آزمون این دانشگاه شرکت کنند.
  • داوطلبانی که معافیت پزشکی دارند و یا اضافه خدمت سنواتی و تعهد خدمت به مراکز دولتی یا بخش خصوصی را دارند نیز نمی‌توانند در آزمون دانشگاه امام علی (ع) شرکت کنند.

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام علی (ع)

برای ثبت نام در آزمون اختصاصی دانشگاه امام علی (ع) باید به سایت ارتش جمهوری اسلامی به آدرس gozinesh.aja.ir مراجعه کرده و فرم مربوط به ثبت نام را با پرداخت هزینه ثبت نام پر کنند. هزینه ثبت نام را می‌توانید به صورت اینترنتی و از طریق تمامی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنید. در مرحله اول داوطلبان باید کارت اعتباری خریداری کرده و بعد از آن اقدام به ثبت نام کنند.

داوطلبان باید دقت کنند که حتماً تمامی شرایط عمومی و اختصاصی که دانشگاه امام علی (ع) برای پذیرش دانشجو ذکر کرده را داشته باشند. مثلاً داشتن قدرت بینایی کامل برای دانشجوی رشته خلبانی شرط است و چنانچه شما دچار ضعف در بینایی هستید، باید در رشته‌ای دیگر (قدرت بینایی برای سایر رشته‌ها ۸ از ۱۰ اعلام شده است) اقدام به ثبت‌نام کنید.

اگر برای قبولی در دانشگاه امام علی به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر