صفحه نخست / تازه های کتاب / ثبت نام مدرسه علامه حلی

مدرسه‌های علامه حلی جز مدارس استعدادهای درخشان به شمار می‌روند و برای دانش‌آموزانی مناسبند که از نظر وضعیت تحصیلی قوی بوده و برای گرفتن رتبه بالا در کنکور هدف گذاری کرده‌اند.

این مدارس به روال مدارس استعدادهای درخشان، دانش‌آموزان را از طریق آزمون ورودی می‌پذیرند. در صورتی که دانش‌آموزی بتواند آزمون دشوار ورودی مدرسه علامه حلی را پشت سر بگذارد، می‌تواند از امکانات آزموشی این مدارس استفاده کند. در این مطلب درباره آزمون، شیوه ثبت نام در آزمون مدرسه علامه حلی و سایر اطلاعات مورد نیاز دانش‌آموزان درباره این مدارس صحبت می‌کنیم. چنانچه مایلید در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنید، این مطلب را بخوانید:

شرایط ثبت نام مدرسه علامه حلی

از جمله شرایط برای ثبت نام در مدرسه علامه حلی داشتن معدل حداقل ۱۹ در نوبت اول سال تحصیلی جاری و همچنین قبولی در آزمون‌های ویژه ورودی این مدرسه و در نهایت پذیرش در مرحله مصاحبه است. ممکن است این شرایط به نظرتان سخت بیاید، اما باید بدانید که بسیاری از دانش‌آموزان با هم رقابت می‌کنند تا بتوانند وارد مدرسه علامه حلی شوند.

نحوه ثبت نام برای آزمون مدرسه علامه حلی

برای اینکه بتوانید در آزمون مدارس علامه حلی شرکت کنید باید در سایت رسمی آن به آدرس www.atcc.com ثبت نام کنید. در مرحله اول باید اطلاعات خود را به صورت کامل ثبت کنید و سپس با پرداخت هزینه، مراحل ثبت نام را انجام دهید. داوطلبان باید پس از اعلام زمان ثبت نام از سوی این مدارس، به این سایت مراجعه کنند. شروع ثبت نام با پر کردن اطلاعات شخصی داوطلب صورت می‌گیرد که شامل نام و نام خانوادگی، جنسیت، کدملی، شهر و مرکز آموزشی و سایر اطلاعاتی است که باید صحیح و کامل ثبت شوند.

دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که بعد از ثبت نام رمز عبور و نام کاربری مخصوصی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. باید این رمز عبور را در جایی ثبت کنید تا در مراحل بعدی بتوانید از آن استفاده کنید. در صورتی که پنل سایت رسمی مدارس علامه حلی را دیده باشید، قسمت ویژه‌ای برای اطلاعات کاربری شما در نظر گرفته شده است.

همچنین به یاد داشته باشید که در دوره متوسطه، داوطلبانی می‌توانند ثبت نام کنند که در پایه نهم مشغول تحصیل باشند. مدارس علامه حلی ظرفیت محدودی دارند. به همین دلیل دانش‌آموزانی که بتوانند نمره خوبی در آزمون کسب کنند و پس از آن در مرحله مصاحبه نیز امتیاز خوبی بگیرند، می‌توانند وارد این مدارس شوند.

مقاطع تحصیلی در مدارس علامه حلی

در صورتی که لیست مدارس علامه حلی را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که این مدارس شامل مدرسه‌هایی برای دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین دوره دبستان هستند.

چرا تحصیل در مدرسه علامه حلی مهم است؟

ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که چرا تحصیل در مدرسه‌ای مثل مدرسه علامه حلی اهمیت دارد؟ پاسخ این است که در چنین مدارسی شرایط تحصیل در سطح بسیار مطلوب و باکیفیتی فراهم شده، از طرفی این مدارس به تقویت مهارت‌های جانبی دانش‌آموزان نیز می‌پردازد. این مهارت‌ها می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر رتبه کنکور دانش‌آموزان و همچنین داشتن آینده‌ای پربارتر تأثیر بگذارند. در چنین شرایطی رفتن به این مدرسه به هدف مهمی برای دانش‌آموزان تبدیل می‌شود.

با این حال ورود به مدرسه‌ای خاص با امکاناتی متفاوت و جذاب تنها راه برای رسیدن به موفقیت نیست. به یاد داشته باشید که می‌توان از مسیرهای متفاوتی به هدفی یکسان رسید. بنابراین اگر در مراحل بعدی با وجود تلاش‌های بسیار نتوانستید به مدرسه‌ علامه حلی راه یابید، موفقیت را از خود دور تصور نکنید. چرا که می‌توانید از راهی دیگر به همان هدف برسید. امیدوار ماندن به شما قدرتی فوق‌العاده می‌بخشد و به شما کمک می‌کند که هر چند سخت‌تر اما باز هم به آن‌چه می‌خواهید دست پیدا کنید.

برای تهیه منابع آموزشی مورد نیاز خود به وبسایت بانک کتاب سر بزنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر