صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب زیست شناسی دهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب زیست شناسی دهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1400/12/03 381 زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب تست زیست شناسی دهم انتشارات خیلی سبز مناسب برای تمام دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور تجربی بوده و حسن محمد نشتایی و کمیل نصری تحت عنوان گروه ماز این کتاب را تالیف کرده‌اند.

این کتاب مثل بقیه کتاب‌های تست انتشارات خیلی سبز از درسنامه، تست و پاسخنامه تشکیل شده و می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا بر روی تمام مباحث زیست شناسی پایه دهم مسلط شوند. در صورتی که به دنبال منبعی برای این درس مهم هستید و هدفتان قبولی در بهترین رشته‌های کنکور تجربی است، به شما پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را انتخاب کنید؛ اما قبل از انتخاب نقد و بررسی آن را مطالعه کنید.

درسنامه کتاب زیست شناسی دهم خیلی سبز

درسنامه کتاب تست زیست شناسی دهم انتشارات خیلی سبز، درسنامه‌های کامل و جامعی هستند. با داشتن این کتاب نیازی به کتاب درسی هم ندارید و می‌توانید با مطالعه دقیق درسنامه‌ها و بهره بردن از جدول‌ها و کادرهای تفکیک شده کتاب مطالب مورد نیازتان را یاد بگیرید. یکی از ویژگی‌های مهم درسنامه‌های کتاب‌های تست این است که برای داوطلبان کنکور سراسری مناسب سازی شده‌اند. نکته‌های فراوانی در این درسنامه‌ها وجود دارد که در حالت عادی و از طریق مطالعه کتاب درسی بعید است بتوانید به همه آنها دسترسی پیدا کنید. در واقع همه این نکته در کتاب درسی وجود دارند اما از چشم دانش‌آموزان پنهان می‌مانند و یا به شیوه‌ای مطرح می‌شوند که شما متوجه اهمیت آنها نمی‌شوید. درسنامه‌های کتاب زیست شناسی دهم خیلی سبز با در نظر گرفتن نکات کنکوری، مباحث را توضیح داده و شما را برای روبه‌رو شدن با انواع تست‌ها آماده می‌کند.

تست کتاب زیست شناسی دهم خیلی سبز

کتاب زیست شناسی دهم خیلی سبز یکی از بهترین منابع تست برای درس زیست شناسی پایه دهم است. بسیاری از داوطلبان که برای هر پایه به صورت جداگانه کتاب کنکور و تست تهیه می‌کنند، این کتاب را بهترین منبع خود برای زیست دهم دانسته‌اند. این تست‌ها از منابع مختلف شامل کنکور سال‌های گذشته و آزمون‌های آزمایشی گردآوری شده‌اند. علاوه بر این تعداد زیادی تست تالیفی در کتاب وجود دارد. اگر از اهمیت تست‌های تالیفی بی‌خبرید، باید به شما توصیه کنیم که این تست‌ها را جدی بگیرید. تست‌های تالیفی تمرین‌های بسیار خوبی برای مرور مباحث و آشنایی با شیوه‌های مختلف طراحی سوال از سرفصل‌های کتاب هستند.

با پاسخ دادن به تست‌های تالیفی نشان می‌دهید که می‌توانید هر جور تستی را بزنید. ضمن اینکه تست‌های تالیفی تست‌های ساده‌ای نیستند. این تست‌ها به شیوه طراحان سؤالات کنکور طراحی شده‌اند و وقتی تعدادشان زیاد باشد، می‌توانید از آنها برای تسلط بر مباحث استفاده کنید. تنها نکته‌ای که باید قبل از رفتن به سراغ تست‌های کتاب زیست شناسی دهم خیلی سبز در نظر بگیرید، این است که درسنامه‌ها را به خوبی مطالعه کرده باشید و مشکلی در فهم مبحثی خاص نداشته باشید.

بودجه بندی تست‌های زیست شناسی دهم خیلی سبز

تعداد تست‌های کتاب زیست شناسی دهم خیلی سبز زیاد است. به طور متوسط هر فصل بین صد و پنجاه تا دویست تست دارد. با این حال تعداد تست در بعضی از فصل‌ها بیشتر است. به عنوان مثال دو فصل از یاخته تا گیاه و گردش مواد در بدن که جز مهم‌ترین سرفصل‌های زیست شناسی پایه دهم هستند، تعداد بیشتری تست به خود اختصاص داده‌اند. این دو فصل در کنکور سراسری گروه علوم تجربی نیز اهمیت قابل ملاحظه‌ای دارند و هر داوطلب کنکور تجربی باید به این دو مبحث تسلط کافی داشته باشد.

بنابراین باید تست‌های بیشتری از این سرفصل‌ها بزنید و بتوانید خودتان را برای تست‌های سخت کنکور هم آماده کنید. با این حال فصل‌های دیگر کتاب زیست شناسی دهم خیلی سبز هم تست‌های زیادی دارند. فصل جذب و انتقال مواد در گیاه نیز ۲۲۱ تست دارد. این تعداد تست برای تمرین و مرور این سرفصل کافی است. پاسخنامه کتاب هم می‌تواند هم مروری دوباره بر نکات باشد و هم شیوه طراحی سؤال و ترفندهای تست زنی را به شما یادآوری کرده و یاد بدهد.

بهتر است برای تست زنی برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال اگر کل تست‌های فصل گردش مواد در بدن را در یک یا دو نوبت بزنید، هم ممکن است از نظر ذهنی آمادگی نداشته باشید و هم برای دفعات بعد تست دیگری نداشته باشید. سعی کنید به شیوه کنکور سراسری تعداد تست‌های کمتری بزنید و به مرور با افزایش سرعت تست زنی به سراغ تست‌های جامع بروید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر