صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب زیست شناسی یازدهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب زیست شناسی یازدهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1400/12/03 361 زمان مطالعه: دقیقه
کتاب زیست شناسی پایه یازدهم انتشارات خیلی سبز مناسب برای تمام دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور تجربی در هفتصد و بیست و دو صفحه منتشر شده است.

مولفان این کتاب حسن محمد نشتایی، سینا رضازاده سرابی و کمیل نصری هستند که تحت نام گروه آموزشی ماز به تالیف بهترین کتاب‌های زیست شناسی کنکور همت می‌کنند. این کتاب با داشتن ویژگی‌های مثبتی از جمله گردآوری تمام نکات تستی و کنکوری درس زیست شناسی یازدهم توانسته به یکی از بهترین منابع این درس برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور تجربی تبدیل شود. در این مطلب به تحلیل بیشتر کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز می‌پردازیم:

درسنامه کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز

شاید پیش از این با مجموعه کتاب‌های تست انتشارات خیلی سبز آشنا شده باشید. در این کتاب‌ها درسنامه‌های خوبی وجود دارد که ذهنتان را برای تست زنی گرم و آماده می‌کند. اگر چند صفحه از کتاب را ورق بزنید، متوجه جامع بودن درسنامه‌های کتاب می‌شوید. درسنامه‌های کتاب شرح کاملی از مباحث هر فصل به علاوه ارائه نکات مهم و برجسته آن است. تمام تصویرهای کتاب نیز در این درسنامه‌ها به همراه توضیحات کافی آمده‌اند. بنابراین اگر کتاب درسی زیست شناسی یازدهم دور و برتان نباشد، نگران نشوید. با کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز می‌توانید کل محتوای آموزشی را مطالعه کرده و یاد بگیرید.

یادتان باشد که درس زیست شناسی از جمله دروس فهمیدنی است. شاید فکر کنید که حفظ کردن می‌تواند نتیجه بخش باشد. در حالی که حفظ کردن فقط برای مدت کوتاهی احتمالاً تا قبل از زمان کنکور به شما کمک می‌کند. سعی کنید مطالب را بفهمید و یاد بگیرید. از تصویرها استفاده کنید و آنچه یاد گرفته‌اید را با استفاده از تصویرها برای خود مرور کنید. بعضی از فصل‌های زیست شناسی یازدهم کمی دشوار هستند، وقتی به این فصل‌ها رسیدید می‌توانید درسنامه را به چند قسمت تقسیم کرده و هر بار مقداری از آن را بخوانید.

جدول‌هایی که در درسنامه زیست شناسی یازدهم خیلی سبز گنجانده شده‌اند نیز بسیار کاربردی هستند. مثلاً در یک جدول انواع و اقسام پروتئین‌ها به همراه وظایف و کاربردشان توضیح داده شده. خواندن این جدول‌ها کارتان را خیلی راحت‌تر می‌کنند. چون مطالب را آماده و تفکیک شده در اختیارتان می‌گذارند.

تست‌های کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز

بعد از مطالعه درسنامه‌هایی پر و پیمان وقت تست زنی است. بهتر است نه از تست زنی بترسید و نه از همین ابتدای راه از خودتان توقع داشته باشید که هر ثانیه سه تست بزنید! تست زنی باید همیشه بخشی از برنامه کنکورتان باشد و در حین برنامه ریزی برای کنکور، جایی برای تست زنی هم اختصاص دهید. تست‌های کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز متنوع بوده و تعدادشان هم زیاد است. بیش از دو هزار تست در این کتاب قرار گرفته که می‌تواند نیاز شما را به تست زیست یازدهم برآورده کند.

این تست‌ها شامل تست‌هایی از کنکور سال‌های گذشته به همراه تست‌های تالیفی هستند. از آنجا که لازم است برای هر مبحث تعداد زیادی تست بزنید، توجه به تست‌های تالیفی نیز اهمیت زیادی دارد. مولفان کتاب با بررسی تست‌های کنکور و تامل بر نحوه طراحی تست از سوی طراحان تست‌های کنکوری تلاش کرده‌اند تا مجموعه‌ای از تست‌های تالیفی را در این کتاب گردآوری کنند.

بودجه بندی تست‌های زیست شناسی یازدهم خیلی سبز

اگر با ساختار کلی کتاب‌های خیلی سبز آشنا باشید، می‌دانید که تعداد تست‌ها در این کتاب‌ها براساس میزان اهمیت سرفصل‌های هر درس انتخاب می‌شود. به همین دلیل در این کتاب به طور کلی ۲۰۵۸ تست وجود دارد که بیشترین تعداد آن مربوط به فصل حواس با ۳۰۸ تست است. فصل‌های دیگر هر کدام با توجه به میزان سختی و اهمیت آن در کنکور سراسری تعداد کمتری تست دارند. اما مجموعه تست‌های کتاب برای مطالعه و تسلط بر زیست شناسی یازدهم کافی و مناسبند.

اگر می‌خواهید در کنکور سراسری رتبه خوبی کسب کنید، باید وقت زیادی را صرف مطالعه و تست زنی درس زیست شناسی کنید. به این منظور به کتاب‌ها و منابع کنکور بسیار خوبی نیاز دارید تا هم وقتتان بیهوده بین کتاب‌های بی‌کیفیت هدر نشود و هم بتوانید تسلط کامل پیدا کرده و تمام نکات کنکوری لازم را استخراج کنید. کتاب زیست شناسی یازدهم خیلی سبز از جمله بهترین منابع زیست شناسی کنکور تجربی است که خواندنش را به شما داوطلبان عزیز پیشنهاد می‌کنیم.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر