صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب عربی دوازدهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب عربی دوازدهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/21 575 زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب عربی دوازدهم انتشارات خیلی سبز برای داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی مناسب است. این کتاب را بهروز حیدربکی، غزال موسوی، کاظم غلامی و محسن آهویی در دویست صفحه تألیف کرده‌اند.

کتاب عربی دوازدهم خیلی سبز می‌تواند برای تقویت درس عربی و همچنین آشنایی با انواع تست‌های این درس مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که داوطلب کنکور تجربی یا ریاضی هستید، خواندن و مطالعه دقیق این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. در این کتاب حدود ۹۳۰ تست عربی گنجانده شده که برای تعداد مناسبی است. این کتاب از سه بخش درسنامه، تست و پاسخنعربی پایه دوازدهمامه تشکیل شده و در ادامه این مطلب به بررسی و تحلیل دقیق‌تر آن می‌پردازیم:

درسنامه عربی دوازدهم خیلی سبز

درسنامه کتاب عربی دوازدهم انتشارات خیلی سبز شامل شرح چهار درس عربی است و مباحث هر درس به خوبی در آنها توضیح داده شده. بعضی از نکات مهم کادربندی شده تا بهتر و دقیق‌تر آن‌ها را مطالعه کنید. علاوه بر این درسنامه‌ها به ریز موضوعات کوچکتری تقسیم شده‌اند و برای هر کدام از این ریز موضوعات مثال و نمونه سؤالی آورده شده است. جواب تشریحی نمونه سؤال هم همراه آن آمده تا اگر نکته‌ای در این پاسخ وجود داشته بتوانید یادداشت کنید.

درسنامه این کتاب بر چند مبحث اصلی درس عربی تمرکز دارد: لغت، درک مطلب و فنون ترجمه، قواعد. برای هر بخش مباحث به طور مجزا شرح داده شده‌اند. همچنین برای فنون ترجمه، بخش ویژه‌ای به نام کارگاه ترجمه وجود دارد که نکات و مهارت‌های مورد نیاز شما در آن آموزش داده شده. در انتهای هر درس نیز جدولی از لغات و واژه‌هایی وجود دارد که باید به مرور حفظ‌شان کنید تا در ترجمه دچار مشکل نشوید.

تست‌های عربی دوازدهم خیلی سبز

بخش تست‌‌های کتاب عربی دوازدهم خیلی سبز شامل تست‌های درس به درس است و تعداد تست‌های هر درس نیز به اندازه و مناسب است. بیشترین تعداد تست مربوط به درس اول بوده که شامل ۱۶۹ تست است. درس دوم ۱۵۲ تست، درس سوم ۱۵۷ تست و درس چهارم ۱۶۰ تست دارد. در کنار این تست‌ها، حدود ۳۰۰ تست نیز به طور ویژه برای مبحث درک مطلب در کتاب عربی دوازدهم خیلی سبز قرار گرفته تا بتوانید این مبحث را به خوبی تمرین و مرور کنید. اهمیت مبحث درک مطلب را می‌توانید با مروری کوتاه بر تست‌های درس عربی کنکور سراسری درک کنید. این مبحث هم تعداد تست قابل توجهی در کنکور داشته و هم مبحث نسبتاً دشواری است. البته اگر به اندازه کافی تمرین و مرور کنید، جواب دادن به تست‌هایش برایتان سخت نخواهد بود.

پاسخنامه عربی دوازدهم خیلی سبز

اگر با مباحث درس عربی به طور کلی آشنا باشید، می‌دانید که عربی درس پر نکته‌ای است. درست است که می‌توانید مباحث تست خیز عربی کنکور را پیدا کرده و بخوانید؛ اما نکته مهم این است که هر کدام از این سرفصل‌ها خودشان شامل نکات مهمی هستند که لازمه یادگیریشان مرور و تکرار مداوم است. وقتی شما درسنامه کتاب عربی دوازدهم خیلی سبز را خوانده‌اید و می‌خواهید به سراغ تست‌ها بروید، احتمالاً نکات زیادی را فهمیده و به خاطر سپرده‌اید.

با این حال بعد از تست زنی و بعد از بررسی پاسخ‌ها متوجه ایراد و اشکالی می‌شود. پاسخنامه تشریحی کتاب عربی پایه دوازدهم خیلی سبز این ویژگی را دارد که در فرایند مرور و تکرار مباحث درس عربی یاریگر شما باشد. به این شیوه که بسیاری از نکات مهم، همچنین روش برخورد با تست‌های دشوار و تحلیل صورت سؤال در پاسخنامه توضیح داده شده‌اند. در پاسخنامه شما به شکل دقیق‌تری مباحثی که خوانده‌اید را مرور می‌کنید. چون این بار این مباحث از طریق تست و سؤال ارائه شده‌اند. بنابراین خواندن پاسخنامه تمام کتاب‌های سری تست انتشارات خیلی سبز بر هر داوطلبی واجب است. در واقع دلیل وجود پاسخنامه‌ای کاملاً تشریحی همین است که شما بتوانید آنچه خوانده‌اید را دوباره مرور کرده و این بار آن را به واسطه یک تست خاص به یاد بیاورید. با این روش مباحث کاملاً در ذهنتان ثبت شده و با دیدن تست‌های مشابه هم جواب آن به سرعت به ذهنتان می‌آید و با سرعتی بسیار بیشتر به آن جواب می‌دهید.

 

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر