صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب فارسی دوازدهم کلیه رشته ها طالب تبار انتشارات مبتکران

معرفی کتاب فارسی دوازدهم کلیه رشته ها طالب تبار انتشارات مبتکران

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/24 372 زمان مطالعه: دقیقه
کتاب فارسی پایه دوازدهم انتشارات مبتکران تألیف حمید طالب تبار، کتابی مناسب برای دانش‌آموزان و داوطلبان تمام زیر گروه‌های کنکور سراسری است.

کتاب فارسی دوازدهم مبتکران در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین منابع درس زبان و ادبیات فارسی پایه دوازدهم تبدیل شده که یکی از دلایل آن دقت مولف کتاب، حمید طالب تبار در تهیه و گردآوری مطالب است. این کتاب در دو بخش اصلی تهیه شده و مطالب آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور را در این دو بخش در اختیارشان قرار می‌دهد. در این مطلب قصد داریم این کتاب را به شکلی دقیق معرفی کنیم.

درسنامه کتاب فارسی دوازدهم مبتکران

بخش اول کتاب فارسی دوازدهم مبتکران شامل درسنامه‌هایی کامل و مفید است. این بخش شامل هجده درس بوده و در آن شرح و معنی شعرها، نثرها و لغات به طور دقیق انجام شده، علاوه بر این آرایه‌های ادبی و دستور زبان فارسی به طور کامل بررسی شده و به سؤالات بخش کارگاه متن پژوهی نیز پاسخ داده شده است. در بخش معنی واژه‌ها که به تربیت بیت‌ها انجام شده، واژه‌های شبیه به هم به صورت دقیق بررسی و معنایشان آورده شده. مثلاً دو کلمه مَلَک و مِلک همراه با هم توضیح داده شده‌اند. این شیوه کمک می‌کند که دانش‌آموزان از همان ابتدا با معنی واژه‌ها آشنا شده و بدانند که این دو واژه با وجود شباهت، دو معنای مختلف دارند.

در بخش معنی بیت‌ها علاوه بر معنای هر بیت به نکات مربوط به قلمرو ادبی، قلمرو زبانی و مفهوم آن پرداخته شده. در انتهای هر درس هم واژه‌های مهم از نظر املایی آمده‌اند. ممکن است خواندن درسنامه برایتان کمی زمان‌بر باشد. نگران نباشید که مطالعه این درسنامه‌ها وقت‌تان را بگیرد. چون هدف شما باید یادگیری باشد و تا وقتی کل درس را یاد نگرفته باشید، نمی‌توانید به درس بعدی بروید و یا تست بزنید. در صورتی که به عنوان کتاب کار از این درسنامه‌ها استفاده می‌کنید، سعی کنید تا می‌توانید مباحث و درس‌ها را به صورت دقیق یاد بگیرید. نکات را یادداشت کنید و املا و معنی واژه‌ها را چند بار مرور کنید. با این روش قبل از کنکور مباحث را یاد می‌گیرید و با آمادگی بیشتر به سراغ تست‌ها می‌روید.

تست‌های کتاب فارسی دوازدهم مبتکران

بخش دوم کتاب فارسی دوازدهم انتشارات مبتکران شامل تست‌ و پرسش‌های چهار گزینه‌ای است. این تست‌ها به صورت درس به درس طرح شده‌اند. این تست‌ها به دو شکل و در سه قسمت با عنوان «مطابق با کتاب درسی» و همچنین «فراتر از کتاب درسی» و «پرسش‌های کنکور سراسری» است. هر کدام از این سه قسمت‌ می‌تواند برای هدفی خاص مناسب بوده و هم دانش‌آموزان و هم داوطلبان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

کتاب‌های حمید طالب تبار

حمید طالب تبار مولف انواع کتابهای کنکور است که در سال‌های اخیر تالیفاتش مورد استقبال داوطلبان کنکور سراسری قرار گرفته. کتاب‌های درس زبان و ادبیات فارسی او برای پایه‌های مختلف طراحی و تالیف شده‌اند. در صورتی که داوطلب کنکور هر کدام از گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی، هنر و زبان هستید، به شما توصیه می‌کنیم از کتاب‌های این مولف استفاده کرده و از محتوای آموزشی با کیفیت آنها بهره‌مند شوید.

با توجه به اینکه درس زبان و ادبیات فارسی پایه دوازدهم از اهمیت زیادی برخوردار است، خواندن کتاب فارسی دوازدهم انتشارات مبتکران می‌تواند به شما در مسیر موفقیت در کنکور سراسری کمک کند.

 

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر