صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب ترسیم فنی ویژه داوطلبان کنکور هنر و معماری انتشارات راه اندیشه

معرفی کتاب ترسیم فنی ویژه داوطلبان کنکور هنر و معماری انتشارات راه اندیشه

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/27 342 زمان مطالعه: دقیقه
کتاب ترسیم فنی را انتشارات راه اندیشه منتشر کرده و یکی از بهترین منابع برای داوطلبان کنکور هنر و معماری به شمار می‌رود. در ادامه این کتاب را بیشتر معرفی می‌کنیم.

کتاب ترسیم فنی راه اندیشه تالیف حسین دشتستان در سیصد و دوازده صفحه برای داوطلبان کنکور هنر منتشر شده است. درس ترسیم فنی حدود بیست تست از سؤالات کنکور هنر را به خود اختصاص داده و مباحثی که در آن مطرح می‌شود شامل هندسه و ترسیمات مرتبط با آن است. اگر بتوانید این کتاب را به عنوان منبع کمک آموزشی در کنار کتاب درسیتان مطالعه کنید، می‌توانید تست‌های آن را با سرعت و دقت بیشتری پاسخ دهید. در صورتی که به دنبال منابع مختلف کمک آموزشی برای کنکور هنر هستید و به کتاب‌هایی نیاز دارید که در زمان کم و با کیفیت بالا محتوای آموزشی و تست و سؤال‌های متنوعی در اختیارتان قرار دهند، توصیه ما خواندن این کتاب است. برای آشنا بیشتر شما با این کتاب به معرفی و تحلیل بیشتر آن می‌پردازیم:

شرح درس کتاب ترسیم فنی راه اندیشه

هر درس شامل شرحی مفید و مختصر است که با تصاویر و مثال همراه شده است. کیفیت متن و تصویرهایی که همراه با آن ارائه شده مناسب، خوانا و دقیق است. با توجه به این که بخش مهمی از مطالب دروس کتاب ترسیم فنی توضیح شکل‌ها و تصاویر است، داوطلبان باید بر روی تصاویر کتاب دقت و تمرکز زیادی داشته باشند. مولفان تلاش کرده‌اند شکل‌های کتاب را به صورت کامل و مشروح توضیح دهند. ضمن اینکه نکات مهم مرتبط با تصاویر نیز همراه با آن‌ها ارائه شده است. علاوه بر تصاویر، نمودارها نیز به درسنامه اضافه شده‌اند تا توضیحات کامل و کافی باشد. در صورتی که این کتاب را همراه با کتاب درسی خود مطالعه می‌کنید، می‌توانید از نکات مهم و مطالبی که در کادرهای مختلف آورده شده‌اند برای درک بهتر مباحث استفاده کنید.

تست و سؤالات کتاب ترسیم فنی راه اندیشه

بیشتر سؤالات کتاب ترسیم فنی انتشارات راه اندیشه مفهومی و تصویری هستند. بخش زیادی از این سؤالات به هندسه و ترسیم فضایی اختصاص دارد که مفاهیم و مباحث اصلی این کتاب هستند. چنان چه با مفاهیم اصلی این دروس آشنا باشید و با مطالعه کتاب‌هایی مثل ترسیم فنی راه اندیشه مباحث را درک کنید، جواب دادن به ۲۰ سؤال درس ترسیم فنی در کنکور هنر دیگر برایتان مشکل نخواهد بود. با توجه به اینکه کتاب‌های مشابه دیگری برای درس ترسیم فنی منتشر شده، به شما پیشنهاد می‌کنیم منبع کمک آموزشی انتخاب کنید که هم درسنامه و هم سؤالات قابل قبولی داشته باشد.

سرفصل‌های کتاب ترسیم فنی راه اندیشه

کتاب ترسیم فنی راه اندیشه هشت فصل دارد که شامل: ابزار و تجهیزات نقشه‌کشی، هندسه و ترسیمات دو بعدی، اندازه‌گیری، مقیاس، آشنایی با تصویر، مجهول‌یابی، احجام، برش، پرسپکتیو، سایه و انعکاس و معماری است. در انتهای کتاب هم سؤالات کنکورهای دهه ۹۰ گنجانده شده است. ناگفته پیداست که تعداد این سؤالات و تست‌ها قابل توجه است و می‌توانید با برنامه ریزی منظم و دقیق و به مرور به آنها جواب بدهید. در انتهای هر آزمون نیز پاسخنامه تشریحی سؤالات آمده که در آن تمام گزینه‌های هر تست به طور دقیق بررسی شده است و خواندن آن بر هر داوطلبی واجب است.

 

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر