صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب عربی دوازدهم رشته انسانی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب عربی دوازدهم رشته انسانی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/27 348 زمان مطالعه: دقیقه
این کتاب شامل درسنامه‌های کاربردی به همراه تعداد زیادی تست کنکوری و تالیفی و پاسخنامه تشریحی است.

کتاب عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز تالیف بهروز حیدربکی و محمد علی جنانی یکی از بهترین منابع عربی دوازدهم کنکور انسانی است. سرفصل‌های این کتاب منطبق با کتاب درسی عربی پایه دوازدهم رشته انسانی است و مباحث آن به صورت تفکیک شده و مجزا در چند بخش ارائه شده‌اند. در صورتی که داوطلب کنکور انسانی هستید، می‌توانید از این کتاب به عنوان منبع خوبی برای یادگیری مطالب، رفع اشکالات احتمالی و همچنین تست زنی استفاده کنید. در این مطلب به بررسی و تحلیل دقیق کتاب عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز می‌پردازیم:

درسنامه عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز

کتاب عربی دوازدهم انسانی انتشارات خیلی سبز شامل پنج درس است که هر کدام با جدولی از کلمات عربی به همراه معنی آن‌ها شروع می‌شود، جمع‌های مکسر و مترادف و متضادها نیز در ادامه آن‌ها آمده. توضیحات کامل هر درس نیز به صورت درسنامه پس از این مباحث ارائه شده است. درسنامه شامل بخش ویژه‌ای به شناسنامه درس است. در شناسنامه درس شما با هدف کلی هر درس و نتایجی که باید پس از مطالعه آن کسب کنید، آشنا می‌شود. این شناسنامه ذهن شما را برای دریافت مطالب آماده می‌کند. ویژگی دیگر درسنامه‌های کتاب عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز این است که شما را حتی از کتاب درسی‌تان بی‌نیاز می‌کند و مطالبی به شما می‌آموزد که اگر به خوبی آن‌ها را یاد بگیرید، کسب درصد بالا در درس عربی برایتان تضمین شده است.

تست‌های عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز

درس عربی از دروس بسیار مهم کنکور انسانی است. برای اینکه بتوانید درصد خوبی در این درس بگیرید، باید مقدار زیادی تست بزنید. بهتر است تست زدن را زود شروع کنید و آن را به ماه‌های اخر منتهی به کنکور موکول نکنید. در این صورت استرستان زیاد شده و تست زنی سخت می‌شود. کتاب عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز تعداد زیادی تست دارد. این تست‌ها به صورت درس به درس ارائه شده‌اند تا بتوانید مباحث را مجزا از هم مرور کنید. تست‌های کتاب عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز براساس مباحث هر درس تفکیک شده‌اند. به این معنی که چند نوع تست شامل تست‌های واژگان، تست‌های مربوط به قواعد، تست‌های درک مطلب و فنون ترجمه متفاوتند و می‌توانید این مباحث را در هر تست پیدا کنید. اگر بر روی مبحث خاصی مشکل دارید، موقع تست زنی اشکالتان را به راحتی پیدا می‌کنید و برای رفع اشکال دوباره درسنامه همان درس و همان مبحث خاص را مرور می‌کنید. ضمن اینکه تستها از منابع مختلفی گردآوری شده‌اند و شامل تست‌های کنکور و تست‌های آزمون‌های آزمایشی و تست‌های تالیفی هستند.

بودجه بندی تست‌های عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز

تعداد تست‌های کتاب عربی دوازدهم انسانی خیلی سبز قابل توجه و کافی است. شما به عنوان داوطلب کنکور انسانی می‌توانید با این کتاب به تعداد لازم برای درس عربی دوازدهم تست بزنید. شاید فکر کنید که به تعداد تست‌های بیشتری نیاز دارید، در این صورت می‌توانید از کتاب‌های جمع‌بندی استفاده کنید. با این حال برای هر درس این کتاب بیش از صد تست آمده است. در انتها هم تست‌های کنکور به صورت یک جا قرار گرفته‌اند. به همین ترتیب درس اول ۱۳۹ تست، درس دوم ۱۲۶ تست، درس سوم ۱۲۷ تست، درس چهارم ۱۱۳ تست و درس پنجم ۱۴۹ تست دارد. تعداد تست‌های هر درس به هم نزدیک است چرا که تمام دروس اهمیت نسبتاً یکسانی در کنکور دارند.

اهمیت درس عربی در کنکور انسانی

با توجه به اینکه درس عربی برای داوطلبان کنکور انسانی اهمیت زیادی دارد، به شما توصیه می‌کنیم منابع خوب و کابردی برای خواندن این درس را پیدا کرده و با پرسه زدن بین کتاب‌های مختلف وقت خود را تلف نکنید. کتاب عربی دوازدهم انسانی انتشارات خیلی سبز برای مرور و مطالعه مباحث درس عربی دوازدهم منبع خوبی است. در صورتی که  بتوانید درسنامه‌های این کتاب را به خوبی بخوانید و همچنین بر مباحث عربی پایه دهم و یازدهم هم مسلط باشید، با همین مقدار تست هم می‌توانید درصد خیلی خوبی کسب کنید. نکته مهم میزان تسلط شما بر تمام مباحث عربی از جمله واژگان، قواعد و فنون ترجمه و همچنین بالا بودن سرعت تست زنیتان است. پیشنهاد ما این است که در کنار مطالعه این کتاب، دو کتاب عربی دهم رشته انسانی انتشارات خیلی سبز و عربی یازدهم رشته انسانی انتشارات خیلی سبز را هم تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر