صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب میکرو طبقه بندی ریاضی جامع کنکور رشته تجربی انتشارات گاج

معرفی کتاب میکرو طبقه بندی ریاضی جامع کنکور رشته تجربی انتشارات گاج

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/24 239 زمان مطالعه: دقیقه
این کتاب از جمله کتاب‌هایی است که از سری میکرو انتشارات گاج به چاپ رسیده و به دلیل جامع بودن آن و پوشش تمام سرفصل‌های ریاضی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته تجربی مورد توجه داوطلبان قرار گرفته است.

کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور میکرو گاج یکی از بهترین منابع برای داوطلبان کنکور تجربی است. این کتاب را سجاد عظمتی و علی منصف شکری در هفتصد و شصت و هفت صفحه تالیف کرده‌اند. اگر به دنبال منبعی جامع برای درس ریاضی هستید و اگر برای مطالعه درس ریاضی به طور خاص برنامه ریزی کرده‌اید کتاب میکرو ریاضی جامع تجربی گاج می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. در این مطلب به معرفی و تحلیل این کتاب می‌پردازیم.

تست‌های میکرو ریاضی تجربی جامع گاج

کتاب میکرو ریاضی تجربی جامع گاج را می‌توان یک بانک تست درست و حسابی دانست. این کتاب در مجموع شامل ۴۳۰۰ تست بوده که در سه بخش ۲۷۸۰ تست واجب، ۹۰۰ تست تسلط و ۶۷۵ تست ای‌کیو ارائه شده‌اند. در این کتاب انواع مختلف تست‌های کنکوری و تالیفی گنجانده شده، همچنین تیپ‌های مختلف سؤالاتی که از آزمون‌های آزمایشی و کنکورهای سالهای گذشته استخراج شده‌اند نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفته‌اند.

سطح بندی سؤالات در ریاضی جامع میکرو گاج

با توجه به اینکه تمرکز این کتاب تنها بر تجربی روی انواع تست و سؤالات چهار گزینه‌ای است، مولفان به خوبی توانسته‌اند تست‌ها را سطح بندی کنند. تست‌های این کتاب با سه رنگ سبز، زرد و بنفش مشخص شده‌اند. تست‌های سبز، تست‌های واجب هستند که پاسخ به آن‌ها بر همه داوطلبان واجب است. اگر قصد دارید تست‌های مهم را بزنید و یا اگر وقت ندارید و می‌خواهید با انواع تست‌ها آشنا شوید، باید اول از همه به سراغ تست‌های واجب بروید. تست‌های زرد هم تست‌های تسلط هستند. تعداد این تست‌ها در کتاب ریاضی جامع میکرو طبقه بندی گاج ۹۰۰ تاست. این تست‌ها به این منظور در کتاب گنجانده شده‌اند که داوطلبان بتوانند بیشتر تمرین کنند و بر موضوع و مبحث مورد نظر مسلط شوند. تست‌های بنفش نیز تست‌های آی‌کیو هستند که بخش ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین می‌توان در یک نگاهی کلی گفت که ترتیب پاسخگویی به تست‌ها باید به این صورت باشد: اول تست‌های سبز، بعد تست‌های زرد و در نهایت تست‌های بنفش. اما اگر وقت دارید و با برنامه پیش می‌روید، می‌توانید هر بار از هر سه گروه تست‌ها جواب بدهید تا هم متوجه تفاوت آن‌ها شوید و هم بتوانید به مرور تمام تست‌ها را بزنید.

پاسخنامه میکرو ریاضی جامع گاج

پاسخنامه کتاب ریاضی تجربی جامع میکرو گاج یکی از بخش‌های مهم کتاب است. اگر تا به حال به اهمیت پاسخنامه کتاب‌های کنکور پی نبرده‌اید، لازم است که به شما درباره این موضوع هشدار بدهیم. بررسی پاسخنامه باید بخش مهمی از فرایند تست زنی شما باشد. در این بخش تمام مباحث و نکات مهم هر سرفصل دوباره برایتان مرور می‌شود. ضمن اینکه شرح پاسخ هر تست با چند رنگ توضیح داده شده است. استفاده از این رنگ‌ها به منظور فهم عمیق‌تر پاسخ و راه‌حل‌های به کار رفته برای آن است. بنابراین می‌توانید با بررسی این رنگ‌ها به جواب نهایی تست برسید. برای بعضی از داوطلبان کنکور بررسی پاسخنامه کار بیهوده‌ای به نظر می‌رسد. این دسته از داوطلبان گمان می‌کنند که پاسخنامه تکرار مکررات است و اگر آن را بخوانند حتی وقتشان تلف می‌شود! این در حالی است که پاسخنامه به اندازه خود تست و درسنامه کتاب کنکور اهمیت دارد. در کتاب‌هایی مثل میکرو ریاضی جامع گاج که بانک تست است و درسنامه ندارد، پاسخنامه اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. پس پاسخنامه را با دقت مطالعه کنید، شیوه حل مسائل را بررسی کنید و اگر راه‌حل کتاب با راه‌حل شما تفاوت داشت، آن را یادداشت کرده و روش حل مساله را با تکرار و تمرین یاد بگیرید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر