صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب شیمی دهم واجب تک جلدی رشته ریاضی و تجربی انتشارات مبتکران

معرفی کتاب شیمی دهم واجب تک جلدی رشته ریاضی و تجربی انتشارات مبتکران

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/19 272 زمان مطالعه: دقیقه
این کتاب از جمله محبوب‌ترین کتاب‌های تست شیمی دهم است و تا کنون مورد استقبال زیاد داوطلبان کنکور سراسری تجربی و ریاضی قرار گرفته است.

کتاب شیمی دهم واجب تک جلدی مبتکران را بهمن بازرگانی در هفتصد و بیست و هشت صفحه تألیف کرده است. با توجه به اینکه درس شیمی دهم شامل مباحثی است که در پایه‌های یازدهم و دوازدهم به شکل گستر‌ده‌تر و عمیق‌تری تکرار می‌شود. بنابراین تسلط بر مباحث شیمی دهم بر هر دانش‌آموزی واجب است. در این مطلب شما را با بخش‌های مختلف این کتاب و ساختار مناسب و کاربردی آن آشنا می‌کنیم.

ایستگاه‌های درس و نکته

یکی از بخش‌های مهم کتاب شیمی دهم مبتکران ایستگاه‌های درس و نکته است. این بخش شامل نکات مهم و کلیدی است و حکم جزوه درسی شما را دارد. در این بخش می‌توانید کل مباحث شیمی دهم را بخوانید و مرور کنید. محتوای این بخش به گونه‌ای طراحی شده که همه دانش‌آموزان و داوطلبان بتوانند از آن استفاده کنند. در صورتی که کتاب درسی را به خوبی مطالعه کرده باشید، در ایستگاه‌های درس و نکته می‌توانید رفع اشکال کرده و نکات مهم را استخراج کنید. این ایستگاه‌ها همچنین ذهن شما را برای تست زنی آماده می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های ایستگاه‌های درس و نکته داشتن مقدار زیادی مثال و نمونه سوال است که به فراخور مباحث در طول متن گنجانده شده‌. با این تمرین‌ها می‌توانید روش حل مسئله‌های شیمی دهم را هم بیاموزید و در صورت نیاز راه‌حل‌های کنکوری را هم یاد بگیرید.

تست‌های بسیار مهم یا VIT

تست‌های بسیار مهم یک بخش ویژه در کتاب شیمی دهم واجب مبتکران است. جواب دادن به تست‌های این بخش بر همه خوانندگان واجب و ضروری است. مولف کتاب با دقت زیادی این تست‌ها را انتخاب کرده و می‌توان گفت این تست‌ها مشابه پرتکرارترین تست‌های کنکور سراسری هستند. اگر بتوانید به این تست‌ها پاسخ دهید و مطمئن باشید که نکات آن را فهمیده‌اید، درصد قابل توجهی در درس شیمی دهم کنکور سراسری کسب خواهید کرد.

مناظره با دانش‌آموزان و سوال‌های متداول

یکی از بخش‌های جالبی که مولف به شیوه‌ای خلاقانه در کتاب شیمی پایه دهم انتشارات مبتکران گنجانده است، بخش مناظره با دانش‌آموزان است. در این بخش مولف تصور کرده که مناظره در حال برگزاری است. در این مناظره متداول‌ترین سوالات و اشکالات دانش‌آموزان در درس شیمی دهم مطرح شده و به آنها پاسخ داده می‌شود. اگر از کیفیت کتابهایی که بهمن بازرگانی تالیف کرده باخبر باشید، دیگر می‌دانید که در این مناظره‌ها هم می‌شود کلی نکته مهم پیدا کرد.

در این مناظره سه دانش‌آموز با سه وضعیت درسی ضعیف، متوسط و قوی شرکت دارند. هر کدام ای این دانش‌آموزان متناسب با وضعیت خود سوالاتی مطرح می‌کنند. این شیوه از طراحی سوال باعث می‌شود که اگر نکته‌ای جا مانده باشد، بتوانید آن را پیدا کرده و بخوانید. علاوه بر این ممکن است خودتان هم به چنین سوالاتی فکر کرده باشید. بهمن بازرگان به دلیل تجربه زیادی که در حوزه تالیف کتاب کمک آموزشی دارد، توانسته این سوالات را تدوین و طراحی کند. بنابراین خواندن آنها خالی از لطف نخواهد بود.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر