صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب شیمی دوازدهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب شیمی دوازدهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/10 271 زمان مطالعه: دقیقه
این کتاب از سری کتابهای پرسش‌های چهار گزینه‌ای بوده که انتشارات خیلی سبز با هدف آمادگی دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری منتشر کرده است.

کتاب شیمی پایه دوازدهم خیلی سبز در هفتصد و پانزده صفحه توسط یاسر عبداللهی، نیما سپهری و مهدی براتی تالیف شده است. اگر قصد دارید تا تمام مباحث و سرفصل‌های شیمی را خوب یاد بگیرید و اشکالاتتان را بر طرف کنید، بهتر است که با این کتاب بیشتر آشنا شوید. در ادامه بخش‌های مختلف این کتاب را به شکل دقیق‌تر بررسی می‌کنیم:

بخش درسنامه

کتاب شیمی دوازدهم انتشارات خیلی سبز شامل یک بخش درسنامه است. اگر با مجموعه پرسش‌های چهار گزینه‌ای این ناشر آشنا باشید، می‌دانید که همه این کتاب‌ها درسنامه‌های کامل و جامعی دارند. در این درسنامه‌ها هم نکات مهم و برحسته کتاب درسی و هم نکات کنکوری مورد توجه قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر درسنامه‌ها را با دقت بخوانید، نیمی از مسیر تست‌زنی را پشت سر گذاشته‌اید. علاوه بر این محتوای درسنامه به شکلی تنظیم شده که شما به شکلی عمیق و کامل مباحث را یاد بگیرید. به همین دلیل درسنامه‌ها گاهی در حد نیاز داوطلبان از مباحث کتاب درسی فراتر رفته‌اند تا شما سرفصل موردنظر را به خوبی یاد بگیرید.

بخش تست و پرسش‌های چهارگزینه‌ای

تست‌های مختلف و متنوعی در کتاب شیمی پایه دوازدهم انتشارات خیلی سبز گنجانده شده است. هدف مولفان کتاب از طراحی این تست‌ها، آشنایی داوطلبان با انواع و اقسام سوالات است. بسیاری از تست‌های این کتاب برگرفته از تست‌های کنکور سراسری بوده و در سوالات سال‌های پیش آمده است. علاوه بر این تنوع تست‌ها به شما کمک می‌کند تا با نکات مهم هر مبحث از طریق تست‌ها آشنا شوید.

تیپ‌بندی و تعداد تست‌ها در شیمی دوازدهم خیلی سبز

از نظر تعداد تست در کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز می‌توان گفت که فصل آسایش و رفاه در سایه شیمی بیشترین تعداد تست را به خود اختصاص داده است. این فصل در کتاب دارای چهارصد و پنجاه و یک تست است و انواع مختلفی از تست‌های کنکوری و تالیفی در آن قرار گرفته. ترتیب چینش تست‌ها هم از آسان به سخت است تا به صورت مرحله به مرحله بتوانید تسلط خود را بر مباحث افزایش دهید.

تست‌های سری A و تست‌های سری Z از جمله تست‌هایی هستند که دانش‌آموزان و داوطلبان باید براساس وضعیت خود و ارزیابی میزان تسلطشان بر درس شیمی به سراغشان بروند. تست‌های سری A برای افرادی مناسب هستند که کسب درصد بالای درس شیمی در کنکور سراسری برایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. این داوطلبان باید تا می‌توانند با این تست‌ها کلنجار بروند و به صورت مداوم به آنها پاسخ دهند.

تست‌های سری Z هم شامل پرسش‌های چهار گزینه‌ای هستند که از حد کنکور فراتر بوده و به تسلط کامل و دقیق داوطلبان کمک می‌کنند. بسیاری از دانش‌آموزان بعد از اینکه تست‌های کتاب شیمی پایه دوازدهم خیلی سبز را بررسی می‌کنند، به این نتیجه می‌رسند که دیگر هیچ نوعی تستی وجود ندارد که در این کتاب نباشد. ضمن اینکه این تست‌ها مکمل بخش درسنامه بوده و در کنار هم به شما در کسب بهترین درصد در درس شیمی کمک می‌کند

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر