صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب شیمی دهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب شیمی دهم رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/10 249 زمان مطالعه: دقیقه
این کتاب پانصد و پنجاه و پنج صفحه دارد و شامل درسنامه، پرسش‌های چهار گزینه‌ای و پاسخنامه کاملاً تشریحی است.

کتاب شیمی دهم انتشارات خیلی سبز توسط نیما سپهری و مهدی براتی برای داوطلبان کنکور سراسری تجربی و ریاضی منتشر شده است. این کتاب از جمله محبوب‌ترین کتاب‌های تست برای درس شیمی پایه دهم و همیشه در لیست بهترین منابع شیمی دهم قرار می‌گیرد. تجدید چاپ‌های متعدد این کتاب نیز گواهی بر این ادعاست و نشان می‌دهد که این کتاب در عمل برای دانش‌آموزان پایه دهم و داوطلبان کنکور سراسری کاربردی و موثر بوده است. در این مطلب با ساختار این کتاب و جزئیات هر بخش آن بیشتر آشنا می‌شویم.

بخش آموزش شیمی دهم خیلی سبز

اگر به فهرست کتاب شیمی پایه دهم انتشارات خیلی سبز دقت کنید، متوجه می‌شوید که در این کتاب بخشی مجزا و تفکیک شده به عنوان درسنامه وجود ندارد. این ویژگی از جهاتی مثبت است. چرا که درسنامه و محتوای آموزشی به همراه نکات مهم و کنکوری در پاسخنامه کتاب گنحانده شد. با این شیوه دانش‌آموزان و داوطلبان خود را ملزم می‌بینند تا حتماً به پاسخنامه کتاب مراجعه کرده و آن را مطالعه کنند.

در بخش پاسخنامه کتاب تمام مباحث آموزشی مطابق سرفصل‌های کتاب درسی به همراه نکته هر تست توضیح داده شده و می‌توانید با مطالعه آن از بابت مرور مباحث شیمی آسوده‌خاطر باشید.

تست‌ها و پرسش‌های چهار گزینه‌ای

تست‌هایی که در کتاب شیمی دهم انتشارات خیلی سبز وجود دارد، شامل دو نوع کلی است: تست‌های سری A و تست‌های سری Z. تست‌های سری A شامل تست‌هایی است که از تست‌های کنکور سراسری از ازل تا ابد (به ادعای مولفان کتاب) برگرفته شده‌اند. علاوه بر این تست‌هایی که براساس متن و تمرین‌های کتاب درسی طراحی شده‌اند به همراه تست‌های مفهومی نیز شامل این گونه تست‌ها هستند.

تست‌های سری Z هم شامل تست‌هایی هستند که اگر بتوانید به آنها پاسخ دهید، صد در صد زدن تست‌های شیمی کنکور برای شما تضمین شده است. این تست‌ها دشوار هستند و با در نظر گرفتن انواع و اقسام ترفندهای طراحی سوال و تست کنکور طراحی شده‌اند.

تعداد و بودجه‌بندی تست‌ها در کتاب شیمی دهم خیلی سبز

همان‌طور که سایر مولفان مجموعه کتابهای پرسش‌های چهارگزینه‌ای انتشارات خیلی سبز به تعداد تست مرتبط با هر سرفصل خاص اهمیت می‌دهند، در این کتاب نیز تعداد تست‌ها متناسب با میزان اهمیت سرفصل مربوطه در کنکور سراسری است.

در کتاب شیمی دهم خیلی سبز هزار و صد و سی و شش تست وجود دارد. از این تعداد، بیشترین تست متعلق به فصل آب، آهنگ زندگی است. این فصل سیصد و هشتاد و پنج تست دارد. با این حال تعداد تست‌های دو فصل دیگر یعنی کیهان زادگاه الفبای هستی و ردپای گازها در زندگی نیز قابل توجه بوده و شامل سیصد و شصت و پنج و سیصد و پنجاه و پنج تست است. بخش ویژه‌ای نیز به تست‌های کنکور سراسری سال قبل اختصاص یافته و می‌توانید به کل تست‌ها یک جا پاسخ دهید.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، درسنامه کتاب شیمی پایه دهم نشر خیلی سبز در پاسخنامه گردآمده. بنابراین خوب است بعد از تست‌زنی حتماً به پاسخنامه مراجعه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر