صفحه نخست / معرفی کتاب / بهترین کتاب زیست دهم

کتاب زیست شناسی پایه دهم، از این جهت مهم است که مفاهیم و موضوعات در آن به صورت پایه‌ای مطرح می‌شوند.

خیلی از موضوعات در کتاب‌ زیست‌ شناسی یازدهم و دوازدهم به نوعی ادامه موضوعات زیست شناسی دهم هستند. اگر هم این ارتباط موضوعی وجود نداشته باشد، دانش آموز باید مفاهیم پایه‌ای را دانسته باشد تا بتواند موضوعات پیچیده‌تر را درک کند. بنابراین زیست شناسی سال دهم اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. خیلی از دانش‌آموزان پایه دهم تلاش می‌کنند با کتاب‌های کار و کتاب‌های آزمون و امتحان و تست زیست شناسیشان را تقویت کنند و برای سال‌های بعد آماده باشند. داوطلبان کنکور تجربی هم برای مطالعه زیست شناسی دهم برنامه ویژه‌ای دارند؛ چون بررسی بودجه بندی تست‌های زیست شناسی کنکور نشان می‌دهد که اهمیت درس زیست شناسی دهم کمتر از بقیه نیست.

سرفصل‌های زیست شناسی دهم

کتاب زیست شناسی دهم در هفت فصل تدوین شده که هر فصل ۳ یا ۴ بخش دارد. این سرفصل‌ها شامل: زیست شناسی، دیروز، امروز و فردا، گوارش و جذب مواد، تبادلات گازی، گردش مواد در بدن، تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد، از یاخته تا گیاه و جذب و انتقال مواد در گیاهان هستند.

بودجه بندی زیست شناسی دهم

به طور تقریبی می‌توان گفت که ۱۷ سؤال از کل سؤالات درس زیست شناسی کنکور به زیست شناسی پایه دهم اختصاص دارد. یعنی چیزی در حدود ۳۴ درصد کل سؤالات متعلق به این درس است. بودجه بندی فصل‌های کتاب زیست شناسی دهم به این شرح است: فصل دوم «گوارش و جذب مواد» ۳ سؤال، فصل تبادلات گازی ۲ سؤال، فصل چهار «گردش مواد در بدن» ۵ سؤال، فصل پنجم تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد ۲ سؤال، فصل ششم از «یاخته تا گیاه» ۳ سؤال و فصل هفتم «جذب و انتقال مواد در گیاهان» هم ۲ سؤال در میان تست‌های کنکوری داشته است.

 بهترین کتاب زیست دهم برای دانش‌آموز ضعیف

بررسی وضعیت تحصیلی قبل از برنامه ریزی برای کنکور موضوع مهمی است. هر چه در این باره واقع‌بین‌تر باشید؛ نتیجه بهتری می‌گیرید. پس اگر در درس زیست‌شناسی ضعیف هستید بدون شرمندگی و خجالت، به سراغ کتاب‌هایی بروید که می‌توانند برای شما مثل معجزه عمل کنند.

کتاب کار زیست شناسی دهم خیلی سبز

کتاب کار زیست شناسی دهم انتشارات خیلی سبز با تأکید بر ریزترین و جزئی‌ترین مسائل و مفاهیم زیست شناسی تلاش می‌کند تا فهم شما را در این درس افزایش دهد. در صورتی که بعد از خواندن کتاب درسی دچار مشکل شدید، درسنامه این کتاب می‌تواند منبع خوبی برای رفع اشکال باشد.

کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی دهم گاج

شعار اصلی کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی دهم، آموزش، امتحان و تست است. به این معنی که کتاب سیر تا پیاز زیست دهم فقط مخصوص کنکور نیست. شما می‌توانید در طول سال تحصیلی مثل یک کتاب کار واقعی از این کتاب استفاده کنید. درسنامه‌ها را بخوانید و با نمونه سؤالهای امتحانیش آشنا شوید. بعد از آن وقتی بر روی مباحث مسلط شدید به سراغ تست‌هایش بروید.

بهترین کتاب زیست دهم برای دانش‌آموز متوسط

دانش‌آموزی که در وضعیت تحصیلی متوسط قرار دارد باید با دقت بیشتری به سراغ کتابهای کمک آموزشی و تست برود. به این معنا که از خودش انتظار درستی داشته باشد و ایرادها و اشکالاتش را هم بشناسد. شناسایی این ایرادات می‌تواند در انتخاب بهتر کتاب به شما کمک کند.

کتاب نسل جدید زیست شناسی دهم نشر الگو

کتاب نسل جدید زیست شناسی دهم نشر الگو دو جلد دارد. این کتاب شامل درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی است. در صورتی که ایرادها و نواقصتان در درس زیست شناسی را شناخته و کشف کرده باشید، می‌توانید به سراغ بخش‌ها و سرفصل‌های مربوطه رفته و تلاش کنید تا با تمرین و مرور مرتب ایرادها را برطرف کنید. این کتابها با طبقه بندی کردن درسنامه‌ها به شما در شناسایی مشکلاتتان کمک زیادی می‌کنند.

بهترین کتاب زیست دهم برای دانش‌آموز قوی

شاید خیال کنید که دانش‌آموزی که وضعیتش در درس زیست شناسی خوب و قوی است، نیازی به کتابهای کمک آموزشی ندارد؛ در حالی که دانش آموز قوی اگر نتواند به اندازه کافی تست بزند از رقبا عقب می‌افتد و حتی وضعیتش هم کمکی به حالش نمی‌کند.

کتاب موج آزمون زیست دهم نشر الگو

کتاب موج آزمون زیست دهم شامل انواع مختلفی از آزمون‌هاست که براساس سرفصل‌های زیست شناسی دهم طراحی شده‌اند. این آزمون‌ها از آزمون‌های مبحثی و فصل به فصل گرفته تا آزمون‌های جامع و شبیه‌سازی شده متغیر و متفاوتند. بهتر است برای تست زنی برنامه ریزی کنید و در دوره‌های مختلف به سراغ آزمون‌های این کتاب بروید تا مباحث هم به طور منظم در ذهنتان مرور شوند.

۱

کتاب کار زیست شناسی دهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

۲

سیر تا پیاز زیست شناسی دهم رشته تجربی انتشارات گاج

۳

نسل جدید زیست شناسی دهم جلد اول کنکور 1401و 1402 نشر الگو

۴

نسل جدید زیست شناسی دهم جلد دوم کنکور 1401و 1402 نشر الگو

۵ موج آزمون زیست شناسی جامع کنکور رشته تجربی انتشارات الگو

 

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر