صفحه نخست / تازه های کتاب / بهترین کتاب های تست دهم

گاهی تصمیم به خرید کتاب تست و کمک آموزشی فرایندی گیج کننده است؛ چون دانش‌آموزان و داوطلبان نمی‌دانند چه نیازهایی دارند و در میان انبوهی از کتابهای متنوع و مختلف گم می‌شوند.

فقط کافی است که وارد چند کتابفروشی شوید و بخواهید بهترین کتاب های تست دهم را به شما معرفی کنند، ممکن است کتابفروش‌ها عناوین مختلفی را نام ببرند و دلایلشان هم کاملاً با هم فرق داشته باشد.

با این همه بررسی دقیق و موشکافانه انواع کتاب‌های تست پایه دهم نشان می‌دهد که بعضی از آن‌ها بر بعضی دیگر برتری دارند. در این مطلب قرار است لیست این کتاب‌ها را ارائه کنیم تا اگر دانش‌آموزی به دنبال بهترین کتاب‌های تست دهم است، از سرگردانی نجات پیدا کند.

چرا کتاب های تست پایه دهم اهمیت بیشتری دارند؟

پایه دهم که در واقع سال اول از دوره متوسطه دوم است، اهمیت زیادی دارد. دلیل اهمیت پایه دهم در این است که مباحث بسیاری از دروس در این سال پایه‌ای و بنیادین هستند و در سالهای بعد و براساس انتخاب رشته دانش‌آموزان گسترش پیدا می‌کنند و در کتابهای دیگر منشعب می‌شوند.

مثلاً درس فیزیک یا درس زیست شناسی در سال دهم شامل مباحثی هستند که در سال یازدهم و دوازدهم دوباره تکرار شده و مباحث جدیدی به آنها اضافه می‌شود. اگر دانش‌آموزان مباحث پایه دهم را به خوبی یاد نگیرند، از پس دروس پایه‌های یازدهم و دوازدهم هم برنمی‌آیند. بنابراین چاره کار در این است که پایه دهم را تقویت کرده و تا دیر نشده ایرادهای خود را برطرف کنید.

مهم‌ترین کتاب‌های تست و کمک آموزشی پایه دهم

حتماً با نگاهی به فهرست کتابهای کمک آموزشی پایه دوم، متوجه تنوع و تعداد زیاد این کتاب‌ها شده‌ای. ناشران مختلف کتابهایی را در قالب‌های متنوعی منتشر کرده‌اند؛ اما مسئله اصلی این است که کدام کتاب‌ها برای پایه دهم مناسب‌ترند؟

کدام کتاب‌ها کاربردی‌ و مفیدترند و می‌توانند برای دانش‌آموز پایه دهم که قصد دارد در کنکور هم رتبه خوبی بگیرد، کتاب‌های مهمی محسوب می‌شوند. در ادامه به تعدادی از کتاب‌های مفید و کاربردی اشاره می‌کنیم. این کتاب‌ها هم در دوران تحصیل و هم در دوران مطالعه برای کنکور کاربردی بوده و نیازهای مختلف داوطلبان را پوشش می‌دهند.

کتاب فارسی دهم مبتکران

کتاب فارسی دهم انتشارات مبتکران نوشته و تألیف حمید طالب‌تبار یکی از بهترین منابع برای مطالعه دقیق درس ادبیات پایه دهم است. این کتاب از چند بخش مجزا تشکیل شده و مباحث در هر بخش به طور مفصل شرح داده شده و تست‌های کنکوری و تألیفی نیز به تعداد قابل توجه در آن گردآوری شده است.

کتاب عربی دهم خیلی سبز

کتاب عربی دهم انتشارات خیلی سبز که به صورت مجزا برای داوطلبان رشته انسانی و دو رشته علوم تجربی و ریاضی فیزیک منتشر شده، درسنامه‌هایی کامل و کاربردی دارد. این کتاب همچنین تست‌ها و سؤالات چهار گزینه‌ای زیادی دارد که می‌تواند همزمان با مطالعه مباحث به شما کمک کند که مفاهیم متنوع عربی که شامل لغات، قواعد و درک مطلب و فنون ترجمه است را به خوبی تمرین و مرور کنید.

کتاب میکرو طلایی انگلیسی کامل گاج

کتاب میکرو طلایی انگلیسی کامل انتشارات گاج، برای مرور مباحث زبان انگلیسی و تسلط بر بخش‌های متنوع این درس و همچنین تست زنی بسیار مناسب است. از درسنامه این کتاب می‌توان در دوره مطالعه برای کنکور بسیار استفاده کرد. این درسنامه مباحث را براساس موضوعات مختلف شامل واژه‌ها، ترجمه، درک مطلب و کلوز و گرامر تقسیم بندی کرده و شرح داده است.

کتاب سیر تا پیاز دین و زندگی دهم گاج

کتابهای سیر تا پیاز انتشارات گاج می‌توانند کتابهای کار خیلی خوبی برای دانش‌آموزان باشند. اگر دانش‌آموز پایه دهم هستید و می‌خواهید از همین حالا تمام نکات کنکوری و غیرکنکوری کتاب دین و زندگی دهم را استخراج کنید و با تست‌های آن آشنا شوید، کتاب سیر تا پیاز دین و زندگی دهم گاج گزینه خوبی است.

کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای ریاضی دهم خیلی سبز

کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای ریاضی دهم انتشارات خیلی سبز شامل درسنامه‌هایی جامع به همراه انواع نمونه سؤال، مثال و تست است. درسنامه کتاب طبقه بندی شده بوده و دانش‌آموز می‌تواند قبل از تست زنی با حل انواع مثال‌ها و نمونه سؤالات مباحث را به طور کامل یاد بگیرد.

کتاب سه بعدی فیزیک دهم نشر الگو

کتاب‌های سه بعدی نشر الگو درسنامه‌های بسیار خوبی دارند. یکی از دلایل محبوبیت این کتاب‌ها وجود شرح درس‌های مفصل است. اما این کتاب خالی از تست هم نیست و می‌توانید بعد از خواندن درسنامه، تست زنی را شروع کنید.

کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای زیست شناسی دهم خیلی سبز

کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای زیست شناسی دهم خیلی سبز برای داوطلبان رشته تجربی مناسب است. با این کتاب می‌توانید مباحث زیست شناسی ۱ را مرور کنید و تا می‌توانید تست بزنید.

کتاب فیل شیمی دهم مبتکران

کتاب فیل شیمی دهم انتشارات مبتکران تألیف بهمن بازرگانی، در دو جلد منتشر شده است. این کتاب درسنامه و تست دارد اما شیوه طراحی تست‌ها و درسنامه‌ها جالب و متفاوت است. به عنوان مثال در این کتاب بخش خاصی به سؤالات کنکورهای سال‌ آینده اختصاص یافته که می‌تواند برای داوطلبانی که تشنه تست زنی هستند، بسیار جذاب باشد.

برای خرید بهترین منابع تست دهم می‌توانید آن ها را از سایت بانک کتاب ایران با تخفیف تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر