صفحه نخست / تازه های کتاب / مجموعه کتاب کمک درسی فارسی هشتم

مجموعه کتاب کمک درسی فارسی هشتم

 آخرین بروزرسانی: 1401/07/04 369 زمان مطالعه: 1 دقیقه
درس فارسی پایه هشتم برای بسیاری از دانش‌آموزان درس مهمی است. اهمیت این درس را از جهات مختلف می‌توان بررسی کرد.

مثلاً بعضی از دانش‌آموزان با این درس دچار مشکل هستند، بعضی‌ها تمایل دارند پایه‌ درس فارسیشان را تقویت کنند تا در آینده بدون دردسر درصد بالایی در این درس عمومی بگیرند. بعضی‌ها هم برنامه ویژه‌تری دارند و مایلند در آزمون‌های ورودی مدارس و آزمون تیزهوشان شرکت کنند. در همه این موارد وجود کتابهای کمک درسی اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم به دنبال کتابهای کمک درسی فارسی هشتم هستید و مایلید کتابهایی خوب و باکیفیت در اختیار داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید.

کتاب کار فارسی هشتم کارپوچینو گاج

کتاب کار فارسی هشتم از سری کتابهای کارپوچینو انتشارات گاج است. هدف کتاب کار همراهی با دانش‌آموز در طول سال تحصیلی و کمک به او برای حل مشکلات درسی و قدم گذاشتن در مسیر پیشرفت است. کتاب کار فارسی هشتم کارپوچینو هم با همین هدف تدوین شده است. شرح درس در این کتاب کامل و مفصل است. اگر دانش‌آموز مباحث کتاب درسی را خوانده باشد، به سادگی می‌تواند به سراغ کتاب کار برود.

مباحث هر درس طبقه‌بندی شده و در جدول‌ و کادرهای مجزا قرار گرفته‌اند. لغات و واژگان جدید هم در ابتدای درس آمده‌اند تا دانش‌آموز بتواند قبل از مرور شرح درس معنای آنها را یاد بگیرد و خواندن و فهم متن برایش ساده‌تر شود. آشنایی با تاریخ ادبیات و بزرگان ادب فارسی در کادر «یک دوست تازه» آمده‌اند و نمونه سؤالات مرتبط با هر مبحث در کادر «این گوی و این میدان» گنجانده شده است. جدا بودن سؤالات هر مبحث از یک درس باعث می‌شود که دانش‌آموز قبل از رفتن سراغ بخش بعدی، مشکلاتش را با هر مبحث روشن کند.

کتاب فارسی هشتم تیزهوشان خیلی سبز

کتاب فارسی هشتم تیزهوشان خیلی سبز برای دانش‌آموزانی مناسب است که قصد دارند در آزمون‌های ورودی تیزهوشان شرکت کنند. این کتاب همچنین برای المپیاد ادبی دوره متوسطه دوم هم مفید خواهد بود. شاید بد نباشد که دانش‌آموزان به فرداهای نیامده هم فکر کنند؛ شاید تصمیم بگیرند بعدها در المپیاد ادبی هم شرکت کنند.

فارسی تیزهوشان خیلی سبز درسنامه‌های کاملی دارد. این درسنامه‌ها پر از نکاتی هستند که در آزمونهای تیزهوشان مورد سؤال قرار می‌گیرند. بنابراین پایه دانش‌آموزان را در درس فارسی تقویت می‌کنند. جدول کلمه و ترکیب‌های مهم، هم‌خانواده‌ها و کادرهای مهمی مثل «یادتان هست که...» در طول درسنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا دانش‌آموز راحت‌تر و سریعتر مفاهیم را درک کند و اگر نکته مهمی را فراموش کرده باشد، با یادآوریش بتواند ادامه درسنامه را بهتر متوجه شود.

تست‌های چهار گزینه‌ای هم بعد از درسنامه‌ها قرار گرفته‌اند. این تست‌ها آمادگی دانش‌آموز برای آزمون ورودی تیزهوشان را تضمین می‌کنند چون شامل سؤالات آزمون‌های گذشته‌اند و یا سؤالاتی هستند که به سؤالات این آزمون شباهت زیادی دارند.

کتاب فارسی هشتم انتشارات مبتکران

کتاب فارسی هشتم انتشارات مبتکران، تألیف حمید طالب‌تبار نه تنها برای دانش‌آموزان پایه هشتم که برای داوطلبان آزمونهای استعداد درخشان و ورودی مدارس نیز مناسب است.

این کتاب از سه بخش تشکیل شده، در بخش اول به شرح و بررسی لغات، اشعار و متن‌های دشوار کتاب به صورت درس به درس پرداخته شده، بخش دوم شامل بررسی تمام دانش‌‌های زبانی و ادبی به همراه انواع تمرین‌ها و پرسش‌های چهار گزینه‌ای است و بخش سوم کتاب به تست‌های درس به درس و موضوعی اختصاص دارد.

وجود حجم زیادی تست برای هر مبحث و درس کتاب فارسی هشتم باعث شده این کتاب دو نیاز مهم دانش‌آموزان را برطرف کند. اول به تقویت پایه درس فارسیشان کمک کند و دوم آنها را برای انواع آزمونها آماده کند.

کتاب پیشتاز فارسی هشتم خیلی سبز

کتاب فارسی هشتم پیشتاز انتشارات خیلی سبز هم از جمله کتابهایی است که هم برای دانش‌آموزان و هم برای داوطلبان آزمون‌های تیزهوشان مناسب است. درسنامه‌ این کتاب در چند بخش مشخص طراحی شده که شامل: بخش اول معنا و مفهوم اشعار و جمله‌ها، بخش دوم واژگان هم‌خانواده و رابطه معنایی واژگان، بخش سوم دانش‌های زبانی و ادبی، پرسش‌های تکوینی و چهار گزینه‌ای می‌شود.

بخش‌های بعدی که برای داوطلبان آزمون تیزهوشان مفید است شامل پرسش‌های چهار گزینه‌ای و پاسخ درس به درس و آزمون‌های جامع چهار گزینه‌ای می‌شود.

با خرید کتاب از بانک کتاب خودتان را برای کنکور آماده کنید و به بالاترین سرعت تست زنی برسید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر