صفحه نخست / معرفی کتاب / شیمی دوازدهم رشته ریاضی و تجربی بهمن بازرگان انتشارات مبتکران جلد اول و دوم

شیمی دوازدهم رشته ریاضی و تجربی بهمن بازرگان انتشارات مبتکران جلد اول و دوم

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/07 462 زمان مطالعه: 1 دقیقه
درس شیمی از دروس اختصاصی داوطلبان کنکور تجربی و کنکور ریاضی است. این درس از جهات مختلف دارای اهمیت است و باید به روش خاصی آن را مطالعه کرد.

جلد اول کتاب شیمی دوازدهم مبتکران انواع و اقسام تست‌های کنکوری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به دنبال کتاب‌هایی هستید که مباحث شیمی را به طور کامل در قالب تست به شما آموزش دهند، این کتاب گزینه بسیار مناسبی است. بسیاری از دانش‌آموزان بعد از مطالعه و مرور مباحث شیمی ترجیح می‌دهند، کتابی در اختیار داشته باشند که کلی تست و سوال چهار گزینه‌ای در اختیارشان قرار دهد و از طرفی پاسخنامه کامل و جامعی داشته باشد. در میان این کتابها، کتاب دو جلدی شیمی دوازدهم مبتکران، کتابی پرطرفدار است. البته محبوبیت این کتاب بی‌دلیل نیست و بررسی ساختار و فصل‌بندی آن نشان می‌دهد که کتاب شیمی دوازدهم مبتکران واقعاً کتاب مهم و مفیدی است. در ادامه به ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌پردازیم. اگر شما هم داوطلب کنکور تجربی یا ریاضی هستید، این مطلب را دنبال کنید:

درسنامه‌های جامع کتاب شیمی دوازدهم مبتکران

کتاب شیمی دوازدهم مبتکران درسنامه‌های جامع، کامل و مفصل دارد. این درسنامه‌ها به داوطلبان کمک می‌کند تا هر مبحثی را بدون داشتن معلم یا کلاس خصوصی بخوانند. این درسنامه‌ها به شیوه‌ای طراحی شده‌اند تا داوطلبان حتی به کتاب درسی هم نیاز نداشته باشند. با این حال بهتر است بعد از خواندن کتاب درسی شیمی دوازدهم به سراغ این کتاب بروید. نکات هر مبحث به شکل مشخصی استخراج شده است. پس می‌توانید با خواندن درسنامه هر نکته‌ای که در کتاب درسی از چشمتان دور مانده را اینجا پیدا کنید.

تست های طبقه بندی شده کتاب شیمی دوازدهم مبتکران

کتاب شیمی دوازدهم مبتکران علاوه بر درسنامه، شامل تست‌های متنوع و طبقه بندی شده است. این تست‌ها براساس مباحث کتاب درسی مجزا و تفکیک شده‌اند. همچنین تعدادی آزمون نیز برای هر فصل در نظر گرفته شده است. این آزمون‌ها شامل آزمون‌های چکاپ و آزمون‌های جامع فصل به فصل است. آزمون‌های چکاپ برای تشخیص اینکه چقدر از مباحث را یاد گرفته‌اید و یا در کدام مباحث هنوز مشکل دارید مناسبند. آزمون‌های جامع را می‌توانید برای دوره جمع بندی نگه دارید و یا بعد از اینکه کتاب را به طور کامل مطالعه کردید، به سراغشان بروید.

دلایل محبوبیت بهمن بازرگانی

در سالهای اخیر بهمن بازرگانی در میان داوطلبان کنکور محبوبیت زیادی پیدا کرده است. او توانسته کتابهای خوبی برای داوطلبان تألیف کند و هر کدام از کتابهایش خیلی زود به فروش می‌رسند. یکی از دلایل محبوبیت بهمن بازرگانی توجه او به نیازهای داوطلبان است. او توانسته با بررسی‌های دقیق و موشکافانه نیازهای داوطلبان را بشناسند و براساس آنها به تألیف کتابهای کنکور و تست بپردازد. بهمن بازرگانی با تألیف کتاب دو جلدی شیمی دوازدهم مبتکران، و مجموعه کتابهای واجب شیمی توانسته جایگاه خاصی در بین داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی پیدا کند. البته ناگفته پیداست که کتابهای او از کیفیت بسیار بالایی برخورداند و این محبوبیت بی‌دلیل نیست.

کتاب شیمی دوازدهم مبتکران را چطور بخوانیم؟

یکی از بهترین روش‌های مطالعه این است که در ابتدا به طور دقیق کتاب شیمی پایه دوازدهم را بخوانید. در ضمن نباید از خواندن جلد دوم کتاب شیمی دوازدهم مبتکران غافل شوید. موقع خواندن دو جلد این کتاب از حجم زیاد آن‌ها نترسید. تلاش کنید مباحث و سرفصل‌ها را تقسیم‌بندی کرده و برای مطالعه آنها برنامه‌ داشته باشید. پس درسنامه‌های هر مبحث را بخوانید و نمونه سؤالات و مثال‌های مرتبط با آنها را پاسخ دهید. از آنجایی که تست‌های کتاب هم مطابق با مباحث تقسیم و تفکیک شده‌اند، می‌توانید بعد از خواندن این مباحث و یا در صورت امکان ۲۴ ساعت بعد از مطالعه هر مبحث، تست‌های مربوط به آن‌ها را بزنید. وقتی مطالعه هر فصل به پایان رسید، به سراغ آزمون‌های چکاپ بروید. برای تست زنی این آزمون‌ها برنامه‌ریزی کنید و در نوبت‌های مختلف تست بزنید. در نهایت بعد از مطالعه کتاب و در دوره جمع‌بندی و مرور مباحث از آزمون‌های جامع کتاب استفاده کنید. مطمئن باشید که داشتن برنامه‌ای منظم برای مطالعه شیمی و همچنین وجود کتابی مثل شیمی دوازدهم مبتکران می‌تواند به موفقیت‌تان در کنکور و کسب درصد بالایی در درس شیمی منجر شود. 

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر