صفحه نخست / نقد کتاب / سوالات پرتکرار کنکور انسانی

دفترچه دروس اختصاصی کنکور انسانی شامل ۱۸۰ سؤال است که هر داوطلب برای پاسخگویی به آنها ۱۶۵ دقیقه زمان دارد.

این ۱۸۰ تست مربوط به ۸ درس اختصاصی است. این ۸ درس اختصاصی شامل: ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، عربی، تاریخ و جغرافیا، جامعه‌شناسی، فلسفه، منطق و روانشناسی است. در این مطلب تلاش کرده‌ایم داوطلبان کنکور انسانی را با تست و سؤالات پرتکرار هر کدام از این دروس آشنا کنیم. توجه به این سرفصل‌ها می‌تواند بر برنامه ریزی کنکور داوطلبان تأثیر بگذارد و آنها را با مباحث مختلف و بودجه بندی سؤالات هر درس بیشتر آشنا کند.

مباحث پرتکرار درس ریاضی و آمار کنکور انسانی

مهم کتاب ریاضی رشته انسانی، ریاضی و آمار پایه دوازدهم است. از این پایه سه مبحث مهم دنباله‌های اعداد و مدل سازی ریاضی و احتمال مقدماتی هر کدام ۲ تست و مبحث لگارتیم هم اغلب یک تست کنکور را به خود اختصاص می‌دهد. اگر مایلید بر روی ریاضی دو سال قبل هم وقت بگذارید، مباحث معادله و تابع درجه دوم، مبحث توان رسانی و ریشه گیری و معادلات درجه اول و معادله خط هر کدام ۲ تست در کنکور دارند.

مباحث پرتکرار اقتصاد کنکور انسانی

سرفصل آشنایی با شاخص‌های اقتصادی به طور میانگین ۳ تست از کل سؤالات اقتصاد کنکور انسانی را به خود اختصاص می‌دهند. سرفصل بودجه دولت هم ۲ تا ۳ تست دارند و از سرفصل بازار و مفاهیم و معیارهای توسعه هم یک تست اغلب در کنکور طرح می‌شود. سرفصل پول، بانک و تجارت بین الملل هم هر کدام یک تست در کنکور انسانی دارند.

مباحث پرتکرار زبان و ادبیات فارسی

سؤالات و تست‌هایی که در دفترچه اختصاصی کنکور انسانی برای درس زبان و ادبیات فارسی طرح می‌شود، به صورت مبحث بندی شده و شامل یکی از این موارد است: آرایه‌های ادبی و تاریخ ادبیات و دستور زبان است. هر کدام از این مباحث نیز به سرفصل‌های ریزتری تقسیم می‌شوند. بررسی تست‌های ادبیات کنکور سالهای گذشته نشان می‌دهد که مبحث آرایه‌های ادبی از جمله پرتکرارترین مباحث کنکور انسانی است. پس از آن مبحث قافیه و عروض ۵ تا ۶ تست سبک شناسی ۲ تا ۳ تست و نقد ادبی ۲ تا ۳ تست را به خود اختصاص می‌دهند.

مباحث پرتکرار عربی کنکور انسانی

پرتکرارترین تست‌های عربی کنکور انسانی مربوط به مبحث ترجمه است. پس از آن سرفصل تجزیه و ترکیب و قواعد عربی بیشترین تست عربی را در کنکور انسانی به خود اختصاص می‌دهند.

مباحث پرتکرار تاریخ کنکور انسانی

تمام کتاب‌های تاریخ رشته انسانی به یک اندازه مهم هستند و نمی‌توان یک کتاب را از دیگری مهم‌تر دانست. با این حال مبحث تمدن از تاریخ ایران و جهان، ایران در دوران سلطنت رضا شاه، انقلاب اسلامی  و هنر و تاریخ، ادبیات و تاریخ تست‌های بیشتری را در کنکور انسانی به خود اختصاص داده‌اند.

مباحث پرتکرار جغرافیا کنکور انسانی

تقریباً تمام کتاب‌های جغرافیا رشته انسانی به یک اندازه اهمیت دارند. اما کتاب جغرافیا ۱ نسبت به آن تست‌های بیشتری در کنکور داشته؛ هر چند تعداد این تست‌ها قابل توجه نیست. با این حال داوطلبان کنکور انسانی می‌توانند مباحث نگاهی به جغرافیای طبیعی ایران، پراکندگی و رشد جمعیت و جغرافیا، جغرافی‌دانان و توسعه پایدار را بیشتر مطالعه کنند.

مباحث پرتکرار جامعه شناسی کنکور انسانی

در بین مباحث جامعه شناسی سرفصل‌های فرهنگ‌های جهانی و بیداری اسلامی، فرهنگی‌های جهانی علوم اجتماعی از مباحث مهم و پرتکرار جامعه شناسی کنکور انسانی هستند.

مباحث پرتکرار فلسفه و منطق کنکور انسانی

در سال‌های گذشته تست‌های فلسفه و منطق کنکور انسانی از مباحث متنوع این کتاب‌ها بوده‌اند. از کتاب منطق دهم به طور معمول ۹ تست، از فلسفه یازدهم ۶ تست و فلسفه دوازهم هم ۱۰ تست را به خود اختصاص داده است.

از وبسایت بانک کتاب می‌توانید منابع ذکر شده را تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر