صفحه نخست / معرفی کتاب / تاثیر ریاضی در کنکور انسانی

یکی از مهم‌ترین سؤالات داوطلبان انسانی درباره اهمیت و تأثیر درس ریاضی بر روی رتبه آنهاست. به نظر می‌رسد درس ریاضی اهمیتی در کنکور انسانی ندارد. اما حقیقت چیز دیگری‌ست.

درس ریاضی برای داوطلبان کنکور انسانی، درس چالش‌برانگیزی است. داوطلبان کنکور انسانی برای این درس معمولاً یکی از این دو راه را انتخاب می‌کنند؛ کنار گذاشتن ریاضی و چشم‌پوشی کامل از آن و یا مطالعه و صرف زمان زیاد برای اینکه بتوانند در کنکور چند تست ریاضی بزنند. میانگین درصد ریاضی داوطلبان کنکور انسانی سالهای گذشته نشان می‌دهد، حتی اهمیت دادن به این درس هم باعث نشده که داوطلبان درصد بالایی در این درس بگیرند. اما همچنان این سؤال پابرجاست که تاثیر ریاضی در کنکور انسانی چقدر است؟ در این مطلب به این سؤال جواب می‌دهیم.

اهمیت ریاضی در کنکور انسانی

خیلی از داوطلبان نمی‌دانند که درس ریاضی در کنکور انسانی، درسی رتبه‌ساز است. البته دانستن این نکته به تنهایی کافی نیست. چون مطالعه ریاضی برای داوطلبان کنکور انسانی، بسیار زمان‌بر است. داوطلبانی که برنامه‌ای منظم برای مطالعه دروس کنکور دارند، می‌توانند با گنجاندن ریاضی در برنامه‌ریزی کنکورشان و توجه به مباحث پرتکرار ریاضی در کنکور انسانی، ریاضی را با درصد خوبی بزنند.

ضریب ریاضی در زیرگروه‌های انسانی

درس ریاضی ضریب متفاوتی در زیر گروه‌های کنکور انسانی دارد. داوطلبان می‌توانند براساس ضریب این درس در زیر گروه موردنظرشان درباره شیوه مطالعه آن و در نظر گرفتن زمان مشخص برای مرور مباحث ریاضی و آمار انسانی، برنامه‌ریزی کنند. براساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور ضریب درس ریاضی و آمار در زیر گروه اول ۲، زیر گروه دوم ۴، زیر گروه سوم ۴ و در زیر گروه چهارم و پنجم ۳ است. همانطور که مشاهده می‌کنید، به جز زیر گروه اول، ضریب ریاضی و آمار در کنکور انسانی هم بالاست و نادیده گرفتن و چشم پوشی کامل از آن می‌تواند در کاهش رتبه نقش موثری داشته باشد.

ریاضی و آمار انسانی را چطور بخوانیم؟

اگر از تابستان سال قبل از کنکورتان مطالعه را شروع کرده‌اید، وقت دارید که برای خواندن ریاضی و آمار کنکور انسانی هم برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید. خواندن دقیق ریاضی و آمار همچنین می‌تواند به شما در پاسخ دادن به بخشی از تست‌های درس اقتصاد هم کمک کند. با در نظر گرفتن مباحث پرتکرار و آسان کتاب‌های ریاضی و آمار برای مطالعه این دروس برنامه‌ریزی کنید.

مهم‌ترین سرفصل‌های ریاضی و آمار انسانی

از بین کتاب‌های ریاضی و آمار رشته انسانی، کتاب پایه دوازدهم از بقیه مهم‌تر و تعداد تست‌هایی که از این کتاب در کنکور طرح می‌شود هم بیشتر است. سرفصل‌های شمارش، احتمال، چرخه آمار در حل مسائل، مدل سازی و دنباله، دنباله حسابی، دنباله هندسی، ریشه nام و توان لگاریتمی و تابع نمایی از سرفصل‌هایی هستند که مطالعه و مرورشان می‌تواند درصد ریاضیتان را به ۴۰ درصد برساند.

بهترین منبع ریاضی و آمار انسانی

برای خواندن مباحثی که گفته شد و همچنین برای مرور سرفصل‌های ریاضی به کتاب تست و منابع کمک آموزشی نیاز دارید. در ادامه بهترین منبع ریاضی و آمار انسانی را معرفی می‌کنیم.

کتاب ریاضی و آمار دوازدهم انسانی، انتشارات مشاوران آموزش

با توجه به تأکید مشاوران تحصیلی بر روی ریاضی و آمار پایه دوازدهم، کتاب ریاضی و آمار دوازدهم انسانی انتشارات مشاوران آموزش گزینه بسیار خوبی است. این کتاب هم مباحث را به خوبی توضیح می‌دهد و هم نمونه سؤالات و تست‌های کنکوری و تألیفی زیادی دارد.

کتاب ریاضی و آمار جامع انسانی کانون فرهنگی آموزش

کتابهای آبی کانون فرهنگی آموزش بر توضیح و شرح عمیق و کاربردی مباحث کتاب درسی تأکید دارند. بنابراین با کتاب ریاضی و آمار جامع انسانی انتشارات کانون فرهنگی آموزش می‌توانید کل سرفصل‌های ریاضی را مرور کنید و ایرادات و اشکالاتتان را پیدا کنید. در صورت تمایل می‌توانید اول به سراغ مباحثی بروید که پیش از این به عنوان مهم‌ترین سرفصل‌های ریاضی و آمار کنکور انسانی ذکر کردیم و پس از آن سایر مباحث ساده‌تر و یا سرفصل‌های تست خیز را بخوانید.

منابع دروس خود برای قبولی در کنکور را از وبسایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر