صفحه نخست / تازه های کتاب / دروس مهم در کنکور تجربی برای تربیت معلم

دروس مهم در کنکور تجربی برای تربیت معلم

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/17 367 زمان مطالعه: 1 دقیقه
ورود به دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان هر پنج گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان امکان‌پذیر است.

با این همه شرط پذیرفته شدن داوطلبان در رشته‌های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان این است که ترازشان بالای ۶۵۰۰ باشد. در این مطلب به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان اشاره می‌کنیم و به این موضوع می‌پردازیم که کدام یک از درس‌های کنکور تجربی برای پذیرفته شدن در تربیت معلم مهم هستند و باید در اولویت مطالعه قرار گیرند:

رشته‌های دانشگاه فرهنگیان با کنکور تجربی

داوطلبان کنکور تجربی امکان انتخاب ۹ رشته دانشگاه فرهنگیان را دارند. از آنجایی که رشته‌های کنکور تجربی در ۵ زیر گروه مختلف با ضرایب متفاوت تفکیک شده‌اند، باید به این موضوع که رشته‌های موردنظر در دانشگاه فرهنگیان در کدام زیر گروه‌ها قرار گرفته نیز دقت کنید.

رشته‌های مختلف تربیت معلم با زیر گروه‌های مرتبط

رشته آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی و آموزش کودکان استثنایی در زیر گروه یک، رشته آموزش شیمی در زیر گروه ۲، رشته آموزش تربیت بدنی هم در زیر گروه ۳ قرار دارد.

دروس مهم کنکور تجربی برای تربیت معلم کدامند؟

اگر داوطلب رشته تجربی باشید، می‌دانید که هر زیرگروه شامل دروسی با ضرایب متفاوت است. با توجه به اینکه رشته‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان هم در زیر گروه‌های مختلف کنکور تجربی قرار گرفته‌اند، باید دروس مهم هر رشته را بشناسید.

زیر گروه ۱

درس زیست شناسی و شیمی در زیر گروه اول با رشته آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی و آموزش کودکان استثنایی به ترتیب ضریب ۴ و ۳ دارد. پس اگر یکی از این رشته‌ها را انتخاب کرده‌اید، باید برای این دو درس اختصاصی وقت زیادی بگذارید.

زیر گروه ۲

درس زیست شناسی و شیمی در زیر گروه ۲ با رشته آموزش شیمی هر کدام ضریب ۴ دارد. داوطلبانی که قصد دارد این رشته را انتخاب کنند، باید همان اندازه که برای زیست شناسی وقت می‌گذارند، برای شیمی هم وقت بگذارند. به ویژه اینکه درس شیمی شامل بخش مسائل شیمی هم هست و تسلط بر آنها و تست هایش اهمیت زیادی دارد.

زیرگروه ۳

رشته آموزش تربیت بدنی از زیرگروه ۳ به ترتیب به ضریب ۴ و ضریب ۳ در دو درس زمین شناسی و ریاضی نیاز دارد. خیلی از داوطلبان کنکور تجربی اهمیت کمی دارد؛ اما برای رشته ترتیب بدنی باید درصد بالایی در این درس گرفت.

چطور در دانشگاه تربیت معلم قبول شویم؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌های داوطلبان این است که چطور در دانشگاه تربیت معلم قبول شوند و با چه روشی درس بخوانند که رتبه موردنظر را کسب کنند. در وهله اول باید بدانید که قبولی در دانشگاه تربیت معلم و کسب تراز بالای ۶۵۰۰ قطعاً با پشتکار و تلاش بی‌وقفه دست یافتنی است. اما چطور؟

برنامه ریزی با هدف قبولی در دانشگاه تربیت معلم

اگر رشته‌های مختلف هر زیر گروه و ضرایب دروس آنها را در ابتدای این مطلب دیده باشی، می‌دانی که دانستن تقریبی رشته موردنظرت می‌تواند به برنامه‌ریزی هدفمند برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم کند. بنابراین اولین قدم برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم، داشتن برنامه‌ای صحیح و منظم براساس ضرایب دروس اختصاصی و عمومی زیرگروه موردنظر است.

معدل کل برای پذیرفته شدن در دانشگاه تربیت معلم

علاوه بر اینکه باید بر روی دروس مختلف تسلط پیدا کنید، باید معدل کل (میانگین معدل پایه دهم، یازدهم و دوازهم) هم نباید کمتر از ۱۴ باشد.

به رتبه‌ بهتر فکر کنید

درست است که قبولی در دانشگاه فرهنگیان با تراز بالای ۶۵۰۰ امکان‌پذیر است؛ اما آنچه در مصاحبه نهایی اهمیت دارد رتبه بهتر شماست. اگر هدفتان روی تراز ۶۵۰۰ باشد ممکن است در مصاحبه نهایی و در رشته‌ای که موردعلاقه‌تان است، پذیرفته نشوید. پس از همان ابتدا برای رتبه و تراز بهتر برنامه ریزی کنید.

با خرید کتاب از بانک کتاب خودتان را برای کنکور تجربی تربیت معلم آماده کنید و به بالاترین سرعت تست زنی برسید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر