صفحه نخست / تازه های کتاب / سوالات پر تکرار کنکور تجربی

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما بعضی از تست‌های کنکور در طول دوره‌های مختلف تکرار می‌شود.

این تست‌ها گاهی تا حدی تغییر می‌کنند؛ اما اصل موضوع عوض نمی‌شود. بعضی وقت‌ها هم یک تست بدون تغییر تکرار می‌شود که در این صورت داوطلبانی که سؤالات کنکور سالهای قبل را خوانده باشند؛ متوجه این تکرار خواهند شد. نکته مهم‌تر این است که تعداد چنین تست‌هایی کم نیست و شاید بتوان تست‌های مشابه را در دروس مختلف پیدا کرد. علاوه بر این دنبال کردن سؤالات پر تکرار کنکور رشته‌های تجربی، ریاضی یا انسانی می‌تواند داوطلبان را با موضوعات و مباحث پرتکرار هم آشنا کند. در این مطلب به سؤالات و مباحث پرتکرار دروس مختلف کنکور تجربی را معرفی می‌کنیم:

سؤالات پرتکرار درس زیست شناسی

درس زیست شناسی مهم‌ترین درس کنکور تجربی است. این درس بالاترین ضریب را بین دروس تخصصی دارد و هر داوطلبی برای آن زحمت و وقتی فوق‌العاده می‌گذارد. هر چند که داوطلب کنکور تجربی باید به تمام مباحث زیست شناسی مسلط باشد؛ اما دانستن مباحث پرتکرار می‌تواند روی برنامه مطالعه و مرور مطالب تأثیر بگذارد.

مباحث پرتکرار زیست شناسی دهم

از بین مباحث زیست شناسی دهم، دو مبحث گوارش و گردش مواد بیشترین سؤالات را به خود اختصاص داده‌اند و در بین دوره‌های مختلف کنکور، بیشتر تکرار شده‌اند. فصل گوارش به طور معمول ۵ سؤال و فصل گردش مواد نیز ۷ سؤال را به خود اختصاص داده‌اند.

مباحث پرتکرار زیست شناسی یازدهم

در بین سرفصل‌های زیست شناسی یازدهم، دو فصل تنظیم عصبی و حواس سؤالات بیشتری در دفترچه دروس تخصصی کنکور تجربی داشته‌اند. این دو فصل هر کدام ۳ سؤال را به خود اختصاص داده‌اند.

مباحث پرتکرار زیست شناسی دوازدهم

دو فصل مولکول‌های اطلاعاتی و انتقال اطلاعات در نسل‌ها، فصل‌های مهم زیست شناسی سال دوازدهم هستند. فصل مولکول‌های اطلاعاتی ۳ سوال و فصل انتقال اطلاعات در نسل‌ها هم ۴ سؤال را به خود اختصاص داده‌اند.

تست های ترکیبی زیست شناسی

درست است که زیست شناسی دهم سؤالات بیشتری را به خود اختصاص داده است؛ اما زیست شناسی یازدهم حدود ۹ تست ترکیبی با بقیه موضوعات و سرفصل‌ها و زیست شناسی دوازدهم نیز حدود ۶ تست ترکیبی با بقیه مباحث دارد. تست های ترکیبی از آنجایی اهمیت دارند که نیازمند تسلط بر چند مبحث و همچنین قدرت تحلیل داوطلب هستند.

سؤالات پرتکرار درس شیمی

درس شیمی بعد از زیست شناسی، مهم‌ترین درس کنکور تجربی است. برای خواندن شیمی باید هم به مباحث کتاب و هم مسائل شیمی توجه کرد.

مباحث پرتکرار شیمی دهم

پرتکرارترین مبحث شیمی دهم، فصل ردپای گازها در زندگی با حدود ۴ تست در کنکور تجربی است. با اینکه شیمی دهم کتابی با چند فصل محدود است؛ اما تسلط بر آن می‌تواند بر روی درک بهتر مباحث شیمی سالهای بعد هم تأثیر داشته باشد.

مباحث پرتکرار شیمی یازدهم

دو فصل «قدر هدایای زمینی را بدانیم» و «پوشاک، نیازی پایان‌ناپذیر» به ترتیب ۴ و ۶ تست را دربرگرفته و مجموعاً ۱۰ تست کنکور را به خود اختصاص داده‌اند.

مباحث پرتکرار شیمی دوازدهم

از شیمی پایه دوازدهم دو فصل «آسایش و رفاه در سایه شیمی» ۴ سؤال و «شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری» و هم ۴ سؤال در کنکور تجربی سالهای گذشته تکرار شده است.

سؤالات پرتکرار درس ریاضی

داوطلبان کنکور تجربی درباره اهمیت درس ریاضی تردیدی ندارند؛ اما باز هم میانگین درصد داوطلبان در درس ریاضی پایین است. شاید بهتر باشد با دانستن پرتکرارترین مباحث درصدتان را در درس ریاضی بالا ببرید.

مباحث پرتکرار درس ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم

مهم‌ترین و پرتکرارترین مباحث ریاضی شامل مبحث مشتق و کاربرد آن با ۵ تا ۶ تست، تابع، توابع نمایی و لگاریتمی با ۴ تا ۸ تست، مثلثات با ۴ تست، حد و پیوستگی ۳ تا ۴ تست، معادله و نامعادله و آمار و احتمال هر کدام ۳ تست است.

سؤالات پرتکرار درس فیزیک

از بین فیزیک سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم می‌توان گفت که فیزیک پایه یازدهم مهم‌تر از دو فیزیک دیگر است. از این کتاب هم سؤالات بیشتری در کنکور تجربی طرح می‌شود.

مباحث پرتکرار فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم

فصل دما و گرما از فیزیک دهم ۳ تست، فصل الکتریسته ساکن، الکتریسته جاری و مغناطیس از فیزیک یازدهم هم ۳ تست و فصل نوسان و امواج و فیزیک اتمی و هسته‌ای از فیزیک دوازدهم به ترتیب ۴ تست و ۳ تست دارند.

سؤالات پرتکرار درس زمین شناسی

درس زمین شناسی سه فصل مهم دارد که تعداد تست‌های هر کدام شامل: فصل آفرینش کیهان و تکوین زمین ۵ تست، منابع آب و خاک ۴ تست و زمین شناسی و سلامتی هم ۴ تست می‌شود.

سؤالات پرتکرار درس ادبیات

درس ادبیات یکی از دروسی است که می‌توان سرفصل‌های آن را به صورت موضوعی از هم مجزا کرد. بنابراین می‌توان به طور کلی تست‌های درس ادبیات را به این شیوه تقسیم بندی کرد: مبحث قرابت معنایی ۹ تست، مبحث آرایه‌های ادبی ۴ تست، مبحث دستور زبان ۵ تست در کنکور تجربی دارد.

سؤالات پرتکرار زبان انگلیسی

زبان انگلیسی از چند بخش درک مطلب، کلوز تست، گرامر و لغت تشکیل شده؛ اما دو مبحث درک مطلب و کلوز بیشترین سؤالات را به خود اختصاص داده‌اند. تعداد تست‌های هر کدام از این دو مبحث در کنکور به ترتیب ۸ تست و ۵ تست است.

سؤالات پرتکرار عربی

درس عربی برای داوطلبان کنکور تجربی، از جمله دروس عمومی دشوار است. از بین مباحث و موضوعات درس عربی، فنون ترجمه و درک متون عربی بیشترین تست ها را به خود اختصاص داده و هر سال حدود ۱۰ تست از این مبحث طرح می‌شود.

سؤالات پرتکرار دین و زندگی

پرتکرارترین تست های درس دین و زندگی مربوط به آیات و روایات کتاب است. این سرفصل حدود ۱۱ تست را به خود اختصاص داده. از طرفی ۹ تست هم به صورت مستقیم از متن اصلی کتاب طرح می‌شود. بنابراین تسلط بر روی کتاب می‌تواند تا حد زیادی به داوطلبان کمک کند که درس دین و زندگی را با درصد بالایی بزنند.

اگر برای قبولی در کنکور تجربی به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر