صفحه نخست / نقد کتاب / بهترین منابع زبان انگلیسی کنکور

بهترین منابع زبان انگلیسی کنکور

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/29 442 زمان مطالعه: 1 دقیقه
با بهترین کتاب‌های تست و کمک آموزشی زبان انگلیسی آشنایی دارید؟ می‌دانید بهترین گزینه برای شرایط شما کدام کتاب است؟

زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین دروس عمومی در کنکور سراسری است. داوطلبان کلیه گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک باید بتوانند درصد قابل قبولی در این درس به دست بیاورند تا در نهایت تراز و رتبه خوبی کسب کنند. با کمی بررسی می‌توانیم دریابیم که داوطلبان با وجود تلاش‌‌های مستمر برای مطالعه و خواندن درس زبان انگلیسی درصد خوبی در این درس به دست نمی‌آورند و میانگین درصد داوطلبان چندان بالا نیست.

در این مطلب قصد داریم که بهترین منابع زبان انگلیسی کنکور را معرفی کنیم؛ چرا که مطالعه این منابع می‌تواند تاثیر زیادی در آشنایی داوطلبان با تست‌های کنکور، افزایش سرعت تست زنی و یادگیری نکات مهم درس زبان انگلیسی داشته باشد.

زبان انگلیسی کنکور را چطور بخوانیم؟

قبل از اینکه به سراغ کتابهای کنکوری بروید، بهتر است روش مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور را یاد بگیرید. برای خواندن این درس باید مباحث را تقسیم بندی کنید. لغت و واژگان، گرامر، درک مطلب و کلوز تست از مهم‌ترین بخش‌های کتاب زبان انگلیسی است. خواندن لغت و واژگان نیاز به مرور دارد، بنابراین هر روز تعدادی لغت بخوانید و مرور کنید. قدم بعدی گرامر است که نیاز به فهمیدن عمیق دارد و تا هر گرامر برایتان جا نیفتد، نباید بیخیالش بشوید. برای فهم درک مطلب و کلوزتست هم به گرامر و هم به لغت نیاز دارید. پس باید مراحل قبل را به خوبی طی کرده باشید تا بتوانید با تمرین زیاد درک مطلب و کلوز تست‌ها را هم به خوبی یاد بگیرید و تست‌هایش را بزنید.

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران تألیف دکتر شهاب اناری از بهترین منابع زبان انگلیسی برای کنکور ۱۴۰۱ است. این کتاب از محبوبیت زیادی بین داوطلبان برخوردار بوده و تا کنون از سوی بسیاری از داوطلبان معرفی شده است. مباحث این کتاب مطابق با کتابهای درسی زبان انگلیسی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بوده و تست‌های آن نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این سطح دشواری تست‌ها مشخص شده و تست‌های دشوارتر برای دانش‌آموزانی که قوی‌تر هستند و می‌خواهند تست‌های سخت‌تری بزنند، جدا شده است. نکته‌های مهم و کلیدی زیادی هم در بخش پاسخنامه تشریحی قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند در حین بررسی پاسخ تست‌هایشان این نکات را مطالعه کنند.

کتاب زبان انگلیسی آی‌کیو جامع گاج

کتاب زبان انگلیسی آی‌کیو جامع گاج، کتابی دو جلدی است که درسنامه‌هایی کامل دارد و مطابق با هر درسنامه و مبحث تعداد زیادی تست در اختیارتان قرار می‌دهد. در درسنامه کتاب از تصاویر مفیدی استفاده شده که یادگیری را برایتان آسانتر می‌کند. علاوه بر این واژه‌های مهم در کنکور سالهای گذشته مجزا شده‌اند تا با لغات انگلیسی مهمی که در تست‌ها گنجانده می‌شوند هم آشنا شوید.

کتاب میکرو طلایی درک مطلب انگلیسی کنکور گاج

کتاب میکرو طلایی درک مطلب انگلیسی کنکور گاج با تاکید بر درک مطلب به عنوان یکی از مهم‌ترین و تست خیزترین مباحث زبان انگلیسی کنکور تکنیک‌های مهم برای درک مطلب و پاسخ به تست‌های آن را آموزش می‌دهد. این کتاب با داشتن انواع تست‌های مربوط به درک مطلب و کلوز تست، مهارتهای لازم برای روبه‌رو شدن با این تست‌ها را به شما یاد می‌دهد و باعث می‌شود تا خیالتان از بابت این مباحث مهم راحت شود.

کتاب پت و متن ریدینگ و کلوز خیلی سبز

کتاب پت و متن ریدینگ و کلوز خیلی سبز هم بر مبحث درک مطلب و کلوز تمرکز داشته ولی رویکرد آن با کتاب قبلی متفاوت است. درسنامه‌های این کتاب خلاصه و کوتاه بوده اما ویژگی خاصش این است که تست‌ها و سؤالاتی ویژه دانش‌آموزانی دارد که قوی‌تر هستند و می‌خواهند تست‌های سخت و دشوار را هم حل کنند. با خواندن این کتاب می‌توانید تمام چیزهایی که برای ریدینگ و کلوز تست نیاز دارید را بیاموزید.

منابع درس زبان انگلیسی خود برای قبولی در کنکور را از سایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر