صفحه نخست / تازه های کتاب / بهترین منابع عربی کنکور

درس عربی یکی از دروس عمومی کنکور است که برای بسیاری از داوطلبان یک چالش به شمار می‌آید.

البته داوطلبان کنکور انسانی تقریباً تکلیفشان را با این درس مشخص کرده‌اند و می‌دانند باید تا جایی که می‌توانند این درس را بخوانند و مرور کنند. با این همه عربی از دروس عمومی دشوار کنکور تجربی، ریاضی و انسانی است. تنوع مباحث در کنار دشواری به خاطر سپردن لغات عربی باعث می‌شود که خیلی از داوطلبان نتوانند درصد خوبی در این درس کسب کنند.

بنابراین مهم نیست که داوطلب کدام یک از گروه‌های آزمایشی هستید، مهم این است که عربی را به روش درست بخوانید و درصد خوبی در این درس به دست بیاورید. در این مطلب بهترین منابع عربی کنکور را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید براساس وضعیتتان در درس عربی و برنامه ریزیتان برای کنکور کتاب مناسب خود را انتخاب کنید.

کتاب درک مطلب عربی موضوعی خیلی سبز

خواندن درس عربی به روش موضوعی می‌تواند کار داوطلبان را بسیار راحت‌تر کند. پس بهتر است درس عربی را به واژگان، قواعد و درک مطلب تقسیم کنید. کتاب درک مطلب عربی موضوعی انتشارات خیلی سبز یک کتاب مناسب برای افزایش مهارت درک مطلب در درس عربی است. این کتاب شامل درسنامه و تست است. مؤلف کتاب در درسنامه به تکنیک‌های درک مطلب و خواندن متون عربی اشاره کرده و نکته‌های کنکوری را از طریق تست‌های کنکوری و تألیفی توضیح داده است. با توجه به اهمیت مبحث درک مطلب، خواندن این کتاب را به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنیم.

کتاب فن الترجمه عربی نشر الگو

کتاب فن الترجمه عربی نشر الگو، با تمرکز بر فنون ترجمه یکی از مهم‌ترین مباحث درس عربی را پوشش می‌دهد. در صورتی که شما در ترجمه لغات و جملات و متون عربی مشکل داشته باشید، نمی‌توانید سر جلسه کنکور تست بزنید و از صحیح بودن جوابتان مطمئن باشید. ترجمه مهم‌ترین مهارتی است که باید در اولین گام مطالعه درس عربی برای کنکور کسب کرده باشید. پس از آن و با داشتن این مهارت است که می‌توانید به سراغ فهم متن‌های عربی و درک مطلب و فهم قواعد عربی بروید. بنابراین کتاب فن الترجمه عربی نشر الگو می‌تواند در این مسیر بسیار به شما کمک کند.

کتاب واژگان سطر به سطر عربی نشر مهر و ماه

کتاب واژگان سطر به سطر عربی نشر مهر و ماه برای مرور شبانه‌روزی و منظم واژگان و لغات عربی بسیار مناسب است. با توجه به فرار بودن لغات عربی و اهمیت به حافظه سپردنشان بهتر است از کتابی برای یادگیری بهتر استفاده کنید. این کتاب به صورت درس به درس به تجزیه و ترجمه واژگان پرداخته و تا حد امکان ابهامات هر درس را شرح و توضیح داده است. در این کتاب تلاش شده تا داوطلبان علاوه بر لغات و کلمات عربی با اصطلاحات و عبارتهای مهم هم آشنا شوند. این عبارات در تست‌های کنکور تکرار شده و در صورتی که داوطلبان معنی آنها را ندانند در تست زدن دچار مشکل می‌شوند. پس می‌توان گفت کتاب واژگان سطر به سطر عربی نشر مهر و ماه فراتر از لغات و واژگان است و نکاتی فراتر از آن به داوطلبان ارائه می‌دهد.

کتاب هزار تست عربی نشر دریافت

کتاب هزار تست عربی انتشارات دریافت بانکی از تست‌های متنوع، کنکوری و تألیفی است و با داشتن انواع آزمون‌های مبحثی و همسنگ کنکور می‌تواند نیاز داوطلبان را به تست عربی برطرف کند. در این کتاب تمام نکات مهم کتابهای درسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم ارائه شده و مباحث مهم هر بخش مجزا شده‌اند. بنابراین می‌توانید بعد از مرور نکات به سراغ تست‌های کتاب بروید. کتاب هزار تست عربی نشر دریافت، برای دوره جمع بندی هم کتاب بسیار مناسبی است و می‌توانید با آن هر روز تست بزنید و سرعتتان را بیشتر کنید.

بهترین منابع درس عربی برای کنکور رشته انسانی را از بانک کتاب با تخفیف بخرید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر