صفحه نخست / تازه های کتاب / بهترین منابع عمومی کنکور

فرقی نمی‌کند داوطلب کدام یک از گروه‌های آزمایشی باشید، باید بتوانید دروس عمومی را با دقت بخوانید و درصد خوبی در آن کسب کنید.

احتمالاً با خودتان می‌گویید دروس عمومی در مقایسه با دروس اختصاصی ساده‌تر هستند. اما اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که درست به همین دلیل رقابت در این دروس بیشتر است. مثلاً اگر فرض کنیم میانگین درصد داوطلبان کنکور در درس دین و زندگی ۶۰ درصد باشد، شما تا قبل از رسیدن به این درصد هنوز در دور رقابت با داوطلبان قرار نگرفته‌اید. پس باید بتوانید حداقل این درس را ۶۰ درصد بزنید.

پس اگر داوطلب کنکور تجربی، انسانی و ریاضی هستید، دروس عمومی را جدی بگیرید و جای ویژه‌ای در برنامه روزانه‌تان به آنها اختصاص دهید. دروس عمومی کنکور شامل دین و زندگی، زبان و ادبیات فارسی، عربی و زبان انگلیسی است. این دروس در مجموع صد تست را در دفترچه دروس عمومی کنکور به خود اختصاص داده‌اند. در این مطلب قصد داریم بهترین منابع عمومی کنکور را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال کتابهای تست و کنکوری خوبی هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

کتاب جامع ادبیات کنکور نشر الگو

کتاب جامع ادبیات کنکور نشر الگو کتابی مفید برای داوطلبان تمام رشته‌هاست و می‌تواند تا شب کنکور همراهیتان کند. در این کتاب می‌توانید قبل از تست زنی مباحث هر درس را مرور کنید. فقط کافی است که کد موردنظر را روی گوشیتان اسکن کرده تا به فایل صوتی آن مبحث دسترسی پیدا کنید. تعداد تست‌های موجود در کتاب قابل ملاحظه است و می‌توانید با خیال راحت تست زنی را در حین مطالعه و پس از آن در دوره جمع بندی ادامه دهید.

کتاب قرابت معنایی میکروطلایی گاج

به دلیل اهمیت مبحث قرابت معنایی خوب است که کتاب ویژه‌ای برای یادگیری و مسلط شدن بر این مبحث داشته باشید. کتاب قرابت معنایی میکرو طلایی گاج از بهترین کتابهایی است که به صورت موضوعی و برای قرابت معنایی نوشته شده است. احتمالاً در بازار کتابهای زیادی برای این مبحث پیدا می‌کنید اما توصیه ما این است که با کتاب میکروطلایی گاج تمام تست‌های قرابت معنایی کنکور را جواب بدهید. درسنامه‌های این کتاب علاوه بر توضیح ابیات و عبارات و شرح دقیق تست‌های کنکور، مهارتهایی را به شما آموزش می‌دهند که به فهم بهتر و تسلط بیشتر بر این مبحث کمک می‌کنند.

کتابهای دین و زندگی سفیر خرد

کتابهای دین و زندگی سفیر خرد به صورت مجزا و با عنوان دین و زندگی پایه دهم و یازدهم سفیر خرد و دین و زندگی پایه دوازدهم سفیر خرد منتشر شده‌اند. مولف کتابها مسلم بهمن آبادی تلاش کرده تا سرفصل‌های این کتابها را منطبق با کتابهای درسی و به صورت دقیق به داوطلبان ارائه کند. درسنامه‌های کتاب با نمودارهای درختی آغاز می‌شوند و در درسنامه‌ها به شکل نمودار و جدول ارائه شده‌اند تا قابل فهم‌تر باشند. تست‌های کتاب نیز از انواع تست‌های کنکوری و تألیفی است. علاوه بر این تعدادی آزمون جامع نیز در کتاب گنجانده شده تا داوطلبان بتوانند پس از مرور و جمع بندی به آنها مراجعه کنند.

کتاب میکرو عربی موضوعی جامع گاج

یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌های کتاب میکرو عربی موضوعی جامع گاج تنوع تست‌ها از نظر سطح و درجه سختی است. داوطلبان کنکور نیاز دارند تا با انواع تست‌ها آشنا شوند و قبل از جلسه کنکور تست‌های دشوار و سخت را هم بزنند. ویژگی مهم دیگر کتاب موضوعی بودن آن است. این شیوه به داوطلبانی که کتابهای درسی عربی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را خوانده‌اند کمک می‌کند تا ضمن مرور مباحث بتوانند مباحث مشابه را در کنار هم مطالعه کنند. موضوعی خواندن مباحث عربی تمرکزتان را بالاتر می‌برد و در ضمن باعث می‌شود که ایرادهایتان را راحتتر پیدا کنید.

 کتاب زبان انگلیسی جامع مبتکران

کتاب زبان انگلیسی جامع مبتکران تالیف دکتر شهاب اناری یکی از بهترین منابع زبان انگلیسی کنکور است. در این کتاب مباحث زبان انگلیسی تفکیک و سپس در درسنامه‌های دقیق شرح داده شده‌اند. در کنار این موارد تکنیک‌های مورد نیاز برای خواندن متن‌ها و پاسخ به تست های درک مطلب و کلوز تست نیز آموزش داده شده است که می‌تواند برای تمام داوطلبان کنکور بسیار مفید و کاربردی باشد.

منابع دروس عمومی خود برای قبولی در کنکور را از وبسایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر