صفحه نخست / تازه های کتاب / آسانترین مباحث ریاضی کنکور تجربی

آسانترین مباحث ریاضی کنکور تجربی

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/16 456 زمان مطالعه: 1 دقیقه
اگر داوطلبان آسانترین مباحث ریاضی کنکور تجربی را بشناسند و فقط همین مباحث را بخوانند، چه درصدی از درس ریاضی کسب می‌کنند؟ آیا می‌توان با تمرکز بر روی آسانترین مباحث درصد خوبی گرفت؟

درس ریاضی برای داوطلب کنکور تجربی درس مهمی است. با این حال میانگین درصد ریاضی داوطلبان در کنکور سالهای گذشته نشان می‌دهد که داوطلبان این رشته آنچنان که باید و شاید برای مطالعه درس ریاضی تلاش و برنامه ریزی نکرده‌اند. شاید هم تلاش کرده و به نتیجه نرسیده‌اند. مهم این است که در هر دو حالت، به نتیجه دلخواهشان نرسیده‌اند. به نظر شما راه‌حل چیست؟ یکی از ساده‌ترین راه‌ها جستجوی پرتکرارترین و ساده‌ترین مباحث ریاضی در کنکور است. در صورتی که می‌خواهید تا حد امکان چند تست ریاضی بزنید و خیالتان هم راحت باشد که این تست‌ها درست هستند و بابتشان نمره منفی نمی‌گیرید، جستجوی آسانترین مباحث ریاضی کنکور تجربی راه خوبی است.

چه کسانی می‌توانند آسانترین مباحث ریاضی کنکور را بخوانند؟

قبل از اینکه به آسانترین مباحث ریاضی کنکور بپردازیم، باید این نکته را خاطرنشان کنیم که خواندن آسانترین مباحث ریاضی کنکور برای داوطلبانی مناسب است که وقت کمی دارند، چیزی به زمان کنکور تجربی نمانده و می‌خواهند با خواندن آسانترین تست‌ها چند تست را با اطمینان از درست بودن آن، بزنند. بنابراین داوطلبانی که قصد دارند درصد بالایی در درس ریاضی کسب کنند، باید مباحث دیگر ریاضی را هم مطالعه کنند. تمرکز بر روی آسانترین مباحث نمی‌تواند تضمین کننده درصد بالا باشد. با در نظر گرفتن این نکته، به معرفی آسانترین مباحث ریاضی کنکور تجربی می‌پردازیم.

آسانترین مباحث ریاضی کنکور تجربی کدامند؟

آسانترین مباحث ریاضی کنکور آنهایی هستند که پیش نیاز ندارند و لازم نیست برای خواندن و فهمیدنشان به مباحث دیگری مراجعه کنید.

دنباله و تصاعد در کنکور تجربی

مبحث دنباله و تصاعد از جمله مباحثی است که هم پیش نیاز نمی‌خواهد و هم نسبتاً‌ ساده است. هر چه زودتر خواندن این مبحث را شروع کنید، فرصت بیشتری برای تست زنی دارید.

احتمال و ترکیبیات در کنکور تجربی

از مبحث احتمال و ترکیب به طور معمول در کنکور تجربی تست داده می‌شود. بهتر است بر روی تست‌هایی که درباره احتمال همرنگ بودن مهره‌ها سؤال می‌شود بیشتر تمرکز کنید. این مبحث خیلی ساده است و می‌شود گفت که فهم آن و در ادامه تست زدنش چندان سخت و دشوار نباشد.

ماتریس در کنکور تجربی

خواندن مبحث ماتریس کار سختی نیست. تا می‌توانید تست‌های مرتبط با آن را بزنید و با انواع سؤالاتش آشنا شوید. این مبحث از آن مباحثی نیست که بتوان بیش از حد پیچیده‌اش کرد. پس همین که به خوبی آن را بفهمید و تست‌هایش را بزنید، از پس تست‌هایش در کنکور هم برمی‌آیید.

آمار در کنکور تجربی

از کل مبحث آمار در کنکور تجربی دو تست طرح می‌شود. شما می‌توانید یکی از این دو تست را بزنید چون اغلب یکی از آنها ساده است. گاهی اوقات تست‌های آمار به صورت ترکیبی طرح می‌شود با این حال اگر آمار را بخوانید از عهده پاسخ به آن برمی‌‌آیید.

معادله و نامعادله در کنکور تجربی

در صورتی که مبحث معادله و نامعادله را خوب خوانده باشید، قادرید که یکی از تست‌های ریاضی کنکور تجربی را به درستی پاسخ دهید!

حد و پیوستگی در کنکور تجربی

مبحث حد و پیوستگی جز مباحث پرتکرار در کنکور است و اغلب یک یا دو تست از آن طرح می‌شود. این مبحث نیز مثل سایر مباحثی که نام بردیم، ساده است و می‌تواند درصد ریاضیتان را افزایش دهد.

بهترین منابع درس ریاضی برای قبولی در کنکور تجربی را از بانک کتاب با تخفیف بخرید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر