صفحه نخست / تازه های کتاب / رتبه کنکور برای دانشگاه علوم انتظامی

رتبه کنکور برای دانشگاه علوم انتظامی

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/08 483 زمان مطالعه: 1 دقیقه
دانشگاه علوم انتظامی امین که در راستای تعلیم و آموزش افسران تأسیس شده و هر ساله تعدادی از داوطلبان را به عنوان دانشجوی افسری جذب می‌کند، شرایط ویژه‌ای برای ثبت نام و پذیرش داوطلبان دارد.

بسیاری از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی تصمیم می‌گیرند تا در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. بنابراین دانستن اطلاعات لازم درباره این دانشگاه و همچنین شیوه ثبت نام در آن برای داوطلبان و علاقه مندان لازم و ضروری است. در این مطلب به رتبه لازم برای قبولی در دانشگاه علوم انتظامی و نحوه پذیرش در آن می‌پردازیم.

دانشگاه علوم انتظامی امین شش دانشکده تخصصی و همچنین یک مجتمع آموزش عالی ویژه آموزش پلیس‌های زن و پنج مرکز آموزشی دارد. این دانشگاه در ۳۱ گروه آموزشی و ۲۳ رشته تحصیلی در گرایش‌های مختلف در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری به آموزش و تربیت دانشجویان می‌پردازد.

شرایط ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی

  • داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی باید از نظر قد کمتر از ۱۷۰ سانتیمتر نباشند.
  • داوطلبان باید ۱۸ سال داشته و چنانچه خدمت وظیفه عمومی خود را انجام داده‌اند حداقل ۲۰ سال داشته باشند.
  • حداقل معدل دیپلم داوطلبان باید نمره ۱۴ باشد.
  • پذیرش داوطلبان براساس سهیمه و ظرفیت‌های دانشگاه علوم انتظامی بوده و در صورت تقاضای بیشتر، این دانشگاه از میان داوطلبانی که بیشتری معدل و مناسب‌ترین شرایط را دارند، اقدام به پذیرش می‌کند.

ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی

داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه علوم انتظامی امین باید به سایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نشانی police.ir مراجعه کنند. در سال‌های گذشته این دانشگاه به صورت مجزا و مستقل اقدام به پذیرش دانشجو کرده است. بنابراین داوطلبان می‌توانند در صورتی که این دانشگاه فراخوانی برای جذب دانشجو داده باشد، با ثبت نام در سایت و بدون توجه به کنکور سراسری برای پذیرش در این دانشگاه ثبت نام کنند. در صورتی که داوطلبان بخواهند از طریق کنکور سراری در این دانشگاه پذیرفته شوند باید در فرم ثبت نام کنکور سراسری گزینه مربوط به پذیرش در دانشگاه علوم انتظامی را انتخاب کنند. پس از آن در صورت مجاز شدن برای انتخاب رشته، می‌توانند کد رشته‌های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

رشته‌های دانشگاه علوم انتظامی

همان طور که پیش‌تر ذکر کردیم، دانشگاه علوم انتظامی امین شامل ۴ دانشکده است. دانشکده فرماندهی و ستاد در رشته‌های فرماندهی و مدیریت انتظامی، مدیریت عملیات انتظامی و مدیریت پشتیبانی انتظامی و در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. دانشکده علوم و فنون اطلاعات و آگاهی نیز در چندین رشته مثل کف علمی جرائم، حفاظت، علوم اجتماعی و ...، دانشکده علوم و فنون راهنمایی و رانندگی در چندین رشته همچون عملیات راهور، مهندسی ترافیک، خدمات فنی راهور و ...، دانشکده علوم و فنون مرزی و دانشکده علوم و فنون اداری و پشتیبانی نیز هر کدام در چند رشته دانشجو می‌پذیرند. مجتمع آموزش عالی زنان پلیس نیز ویژه خانم‌هاست که دانشجویان را در چند رشته مختلف می‌پذیرد. این رشته‌ها در گرایش‌های راهنمایی و رانندگی، آگاهی و انتظامی بوده و داوطلبان زن می‌توانند در صورت تمایل در یکی از رشته‌های این مجتمع آموزشی به ادامه تحصیل بپردازند.

مزیت‌های پذیرش در دانشگاه علوم انتظامی

یکی از مزیت‌های پذیرش در دانشگاه علوم انتظامی امین این است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی استخدام شده و مشغول به کار می‌شوند. این دانشگاه، دانشجویان را از ابتدای ورود استخدام می‌کند. علاوه بر این انواع کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان این دانشگاه تعلق می‌گیرد. بیمه خدمات درمانی و کمک هزینه‌های دیگر نیز از جمله مزیت‌های این دانشگاه است. در صورتی که درباره این دانشگاه، نحوه ثبت نام و پذیرش و رشته‌ها و گرایش‌های هر کدام سؤالی دارید، می‌توانید به سایت دانشگاه علوم انتظامی مراجعه کنید.

شما می‌توانید منابع مورد نیاز خود را از وبسایت بانک کتاب ایران تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر