صفحه نخست / تازه های کتاب / منابع کنکور تجربی

کنکور سراسری در سه گروه اصلی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک برگزار می‌شود.

از میان این سه گروه اصلی، علوم تجربی بیشترین متقاضی را دارد و تعداد داوطلب‌های آن هر سال بیشتر از دو گروه دیگر است. دلیل این تقاضای بیشتر و تعداد بیشتر داوطلبین، تنوع بیشتر زیرگروه‌های رشته علوم تجربی در دانشگاه است.

هر کدام از داوطلبان مایلند در زیرگروه موردنظر خود درصد و رتبه خوبی بگیرند تا بتوانند همان رشته‌ای را انتخاب کنند که موردعلاقه آن‌هاست. به همین دلیل داشتن منابع دقیق کنکور تجربی برای داوطلبان اهمیت زیادی دارد. در این مطلب سعی می‌کنیم همه منابع کنکور تجربی را فهرست کرده و به کتاب‌های کمک آموزشی مناسب برای تکمیل مطالعه و تست زنی هم اشاره کنیم.

منابع دروس تخصصی کنکور تجربی

دروس تخصصی که در کنکور تجربی مورد سؤال قرار می‌گیرند شامل؛ زمین شناسی، ریاضیات (پایه دهم، یازدهم و دوازدهم)، زیست شناسی (دهم، یازدهم و دوازدهم)، فیزیک (دهم، یازدهم و دوازدهم) و شیمی (دهم، یازدهم و دوازدهم) است.

بهترین کتاب‌های کمک آموزشی برای دروس تخصصی

تمام داوطلبان کنکور تجربی باید بتوانند در کنار مطالعه دقیق و منظم دروس تخصصی، به اندازه کافی تست هم بزنند. تست زنی در کنکور مهارتی است که باید در طول دوره مطالعه به دست بیاورید. پس لازم است که برای هر درس کتاب‌های خوب و مفیدی داشته باشید که بتواند این مهارت را در شما تقویت کند.

کتاب مینی میکرو طلایی زمین شناسی کنکور گاج

کتاب مینی میکرو طلایی زمین شناسی کنکور گاج بر حفظیات و مسائل زمین شناسی تمرکز دارد. این کتاب برای دوره‌ای مناسب است که کتاب درسی زمین شناسی را خوانده و برای مرور و تست زنی به کتابی مکمل نیاز داشته باشید. 

کتاب خط ویژه ریاضی جامع تجربی گاج

کتاب‌های خط ویژه قرار است شما را به سرعت به سوی دانشگاه ببرند. اگر با این کتاب‌ها همراه شوید، درسنامه‌هایش تمام ایرادات شما را برطرف کرده و تست‌هایش فضایی شبیه کنکور را برایتان شبیه‌سازی می‌کند.

کتاب خط ویژه ریاضی جامع تجربی را می‌توانی به خیال راحت بخوانی و مطمئن باشی تمام مباحث سه کتاب ریاضی در آن گنجانده شده‌اند و هیچ نکته‌ای از قلم نیفتاده است.

کتاب هزار تست زیست شناسی جامع نشر دریافت

درس زیست‌ شناسی بیشتر از تمام دروس تخصصی رشته علوم تجربی اهمیت دارد. برای تست زنی باید از همان ابتدای برنامه مطالعاتیتان دست به کار شوید. کتاب هزار تست زیست شناسی جامع دریافت می‌تواند کلی تست در اختیارتان قرار دهد که هم به مرور مطالب کمک می‌کند و هم به افزایش سرعت تست زنی شما.

کتاب جمع بندی فیزیک تجربی خیلی سبز

کتاب جمع بندی فیزیک تجربی انتشارات خیلی سبز، علاوه بر درسنامه‌های کامل و دقیق، کلی تست و سؤال و مثال دارد. اگر شیوه مطالعه فیزیک را یاد گرفته باشی و بدانی چطور نکات مهم و کنکوری و فرمول‌های مربوط به هر مبحث را بخوانی و دوره کنی و تست بزنی، چیز دیگری نیاز نداری جز یک کتاب مناسب. با کتاب جمع بندی فیزیک خیلی سبز می‌توانی درصد بالای فیزیکت را تضمین کنی.

کتاب فصل آزمون شیمی جامع خیلی سبز

کتابهای فصل آزمون با تمرکز بر تست زنی باعث می‌شوند که مباحث را بیشتر تمرین کنید. این ویژگی برای دروسی مثل شیمی که نیاز به تمرین و تکرار دارند، بسیار مناسب است. هر چه بیشتر تست شیمی بزنید و مسائلش را حل کرده و به راه‌حل‌های کنکوری برسید، در کنکور با مشکل کمتری روبه‌رو هستید.

منابع دروس عمومی کنکور تجربی

زبان و ادبیات فارسی (دهم، یازدهم و دوازدهم)، عربی (دهم، یازدهم و دوازدهم)، دین و زندگی (دهم، یازدهم و دوازدهم)، زبان انگلیسی (دهم، یازدهم و دوازدهم) دروس عمومی کنکور تجربی هستند.

کتاب جامع ادبیات کنکور نشر الگو

کتاب جامع ادبیات کنکور نشر الگو تمام آزمون‌های آزمایشی را پوشش داده و تلاش کرده با انواع تست‌های تألیفی، ترکیبی و کنکوری مباحث تمام کتاب‌های زبان و ادبیات فارسی سه سال را به صورت تست دربیاورد. این کتاب می‌تواند در کنار مطالعه و مرور کتاب‌های درسی‌تان منبع خوبی از انواع تست باشد.

پرسش‌های چهار گزینه‌ای عربی جامع خیلی سبز

از آنجایی که درس عربی برای داوطلبان تجربی درس دشواری است، به درسنامه‌های خوبی نیاز دارید تا با آنها بتوانید رفع اشکال کنید، مثال‌های متعددی ببینید و تمرین‌های بیشتر و بهتر از تمرین‌های کتاب درسی داشته باشید. کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای عربی جامع که سه کتاب عربی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد، می‌تواند منبع خوبی برای عربی باشد.

کتاب جمع بندی زبان انگلیسی انتشارات مهر و ماه

کتاب جمع بندی زبان انگلیسی انتشارات مهر و ماه تلاش کرده تا مباحث زبان و بخش‌های مختلف را به صورت موضوعی طبقه بندی کند. واژه‌ها، دستور زبان، درک مطلب و کلوز هر کدام نیازمند روش خاصی برای مطالعه هستند. بنابراین با داشتن این کتاب هم می‌توانید راحت‌تر مباحث را بخوانید و هم متناسب با هر موضوع تست بزنید.

کتاب میکرو طلایی دین و زندگی جامع گاج

کتاب میکرو طلایی دین و زندگی جامع گاج مخصوص داوطلبان رشته تجربی و ریاضی است. این کتاب‌ها هم درسنامه‌های خوبی دارند و هم تعداد تست‌هایشان قابل توجه است. اگر برای درس دین و زندگی برنامه‌ای منظم دارید، با کتاب میکرو طلایی گاج این برنامه را پربارتر کنید.

اگر بهترین منابع تست های کنکور تجربی را نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر