صفحه نخست / نقد کتاب / کنکور زبان

کنکور زبان از سوی خیلی از داوطلبان مورد استقبال قرار می‌گیرد. البته پرطرفدار بودن این گروه آزمایشی دلایل مختلفی دارد.

خیلی از داوطلبانی که در این کنکور شرکت می‌کنند، تصمیم دارند شانس خود را علاوه بر یکی از گروه‌های اصلی علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی در زبان هم بسنجند. البته داوطلبانی هم هستند که کنکور زبان برایشان آزمون اصلی به حساب می‌آید و با تلاش زیاد و تقویت مهارتهای خود در زبان انگلیسی می‌خواهند در این رشته شرکت کنند.

بنابراین تعداد داوطلبان کنکور زبان قابل توجه است. از این رو ممکن است خیلی‌ها درباره این کنکور سؤال داشته باشند و مایل باشند درباره جزئیات آن بیشتر بدانند. در این مطلب به نکات مهم کنکور زبان می‌پردازیم:

ثبت نام برای کنکور زبان

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله تاریخ دقیقی را به ثبت‌نام در زیرگروه‌های آموزشی مختلف ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبانهای خارجی اختصاص می‌دهد. دانش‌آموزان باید در موعد مشخص شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و ثبت‌ نام کنند.

پیش‌نیاز ورود به سیستم مخصوص ثبت‌نام این است که دانش‌آموزان هزینه ثبت‌نام را پرداخته باشند و برای گروه اصلی و یا در صورت تمایل گروه غیراصلی کارت اعتباری جداگانه تهیه کنند. بعد از دریافت کارت اعتباری می‌توانید وارد سایت شده و ثبت‌نام خود را انجام دهید.

دروس عمومی کنکور زبان

درصد بالای دروس عمومی برای داوطلب کنکور زبان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد و رتبه‌اش را به شدت تغییر دهد. این در حالی است که خیلی از داوطلبان به این دروس اهمیت نمی‌دهند و به سادگی از روی تست‌ های درس‌های عمومی می‌گذرند. اگر نمونه دفترچه های دروس عمومی سال‌های پیش را دیده باشید، سؤالات یک تا ۲۵ این دفترچه مربوط به درس ادبیات فارسی است.

شما ۱۸ دقیقه وقت دارید که به این سؤالات جواب دهید. درس بعدی عربی است که سؤال ۲۶ تا ۵۰ دفترچه را به خود اختصاص داده است. پس از عربی هم درس دین و زندگی آمده که ۲۵ سؤال دارد و در نهایت درس زبان انگلیسی آخرین بخش سؤالات دفترچه عمومی است. پاسخ دادن به این درس بیش از بقیه دروس اهمیت دارد. و گرفتن درصد خوب در آن به طور مستقیم بر روی رتبه شما اثر می‌گذارد.

دروس اختصاصی کنکور زبان

تعداد سؤالات دفترچه اختصاصی کنکور زبان ۷۰ سؤال است. این سؤالات بودجه بندی متفاوتی دارند. به طوری که ۵ سؤال به طور خاص مربوط به لغات است، ۲۰ سؤال از بخش خواندن متن، ۱۰ سؤال از گرامر، ۱۰ سؤال از کاربردها و ساختارهای زبان، ۱۰ سؤال کلوز تست و ۱۵ سؤال از واژگان.

روش مطالعه برای کنکور زبان

اگر تصمیم دارید به طور خاص فقط در کنکور زبان شرکت کنید برنامه ریزیتان متفاوت از داوطلبی است که می‌خواهد در کنار رشته اصلی (علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک) در رشته زبان هم شرکت کند. اگر در یک گروه اصلی ثبت‌نام کرده باشید، تمام وقت و تمرکزتان را بر روی دروس عمومی و اختصاصی رشته زبان می‌گذارید و مشکلتان کمتر است. اما داوطلبی که قصد دارد در دو گروه اصلی و غیراصلی شرکت کند وقت زیادی برای خواندن و مطالعه دروس تخصصی زبان را ندارد. مگر اینکه خودش از قبل مهارتهای زبانیش را تقویت کرده باشد.

داوطلبانی که فقط در کنکور زبان شرکت می‌کنند، می‌توانند با برنامه ریزی صحیح بر روی مهارتهایشان کار کنند. آنها می‌توانند با تقسیم بندی زمانی که در اختیار دارند، به تقویت مهارتهایشان بپردازند. بهتر است در کنار این مطالعه، مرور مدام و پیوسته لغات و واژگان را هم فراموش نکنید و همراه با مرور مباحث و تمرکز بر مهارت خواندن، آشنایی با تکنیکهای تست زنی متن ها و کلوز تست‌ها به لغات جدید و مرور لغات قدیمی هم بپردازید.

 

با خرید کتاب از بانک کتاب خودتان را برای تست های درس زبان آماده کنید و به بالاترین سرعت تست زنی برسید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر