صفحه نخست / نقد کتاب / بهترین کتابهای جمع بندی کنکور

بهترین کتابهای جمع بندی کنکور

 آخرین بروزرسانی: 1401/07/04 728 زمان مطالعه: 1 دقیقه
اغلب داوطلبان در چند ماه آخر مانده به کنکور برنامه‌ مطالعه‌شان را تغییر می‌کنند و به سراغ جمع ‌بندی مباحث، تست ‌زنی و آزمون‌های جامع می‌روند.

بنابراین کتاب های جمع ‌بندی می‌تواند در این دوره خاص به دانش‌آموزان و داوطلبان کمک کند. وضعیت و شرایط متفاوت هر داوطلب، میزان تسلطش بر دروس مختلف و حجم کتاب های کمک آموزشی که قبل از دوره جمع ‌بندی مطالعه کرده، می‌تواند بر روی انتخاب کتاب های مناسب برای دوره جمع‌ بندی تأثیر بگذارد.

بنابراین بهتر است با توجه به وضعیت خودتان درباره کتاب هایی که نیاز دارید، تصمیم‌گیری کنید. کتابهای باکیفیتی از سوی ناشران مختلف چاپ شده که در ادامه به معرفی بهترین کتابهای جمع ‌بندی کنکور می‌پردازیم:

کتاب های جمع ‌بندی سیب انتشارات مهر و ماه

با کتابهای جمع ‌بندی سیب انتشارات مهر و ماه می‌توانید دروس مختلف را در ۲۴ ساعت مرور و جمع ‌بندی کنید. ویژگی مهم این کتابها وجود آزمون هایی با عنوان «هایپرتست» است. دانش‌آموزانی که قبل از دوره جمع‌بندی هم تعداد زیادی تست زده‌اند، حالا می‌توانند به سراغ کتابهای جمع ‌بندی سیب مهر و ماه بروند و سؤالات هایپرتست را حل کنند.

هایپرتست‌ها، سؤالاتی هستند که داوطلب را برای شرایط غیرمترقبه در کنکور آماده می‌کنند. مثلاً اگر سؤالات درس فیزیک کنکوری که شما در آن شرکت می‌کنید، برحسب اتفاق سخت‌تر از سالهای قبل باشد، با وجود هایپرتست‌ها می‌توانید آمادگی روبه‌رو شدن با این نوع سؤالات را به دست بیاورید.

کتاب های جمع ‌بندی سیب برای دروس مهم عمومی و اختصاصی هر رشته منتشر شده‌اند و می‌توانند گزینه خوبی برای دانش‌آموزانی باشند که عاشق تست ‌زنی هستند.

 

کتاب های جمع‌ بندی خیلی سبز

کتاب های جمع‌بندی انتشارات خیلی سبز تلاش دارند با تمرکز بر درسنامه‌های دقیق و پاسخنامه‌های کاملاً تشریحی، تمام نکات کنکوری هر مبحث را به دانش‌آموزان یادآوری کنند. توجه به جزئیات هر مبحث و بررسی نکات پنهان و کشف ترفندهای حل سؤال از جمله ویژگی‌های درسنامه‌های کتابهای جمع‌بندی خیلی سبز است.

بنابراین اگر دانش‌آموزی نتوانسته باشد به طور کامل مفاهیم یک یا چند درس را در دوره قبل از جمع ‌بندی درک کند، با این کتابها می‌تواند از این مرحله عبور کرده و سپس در بخش سؤالات چهارگزینه‌ای درس به درس، موضوعی و جامع به اندازه کافی تست بزند.

کتابهای جمع‌ بندی خیلی سبز حتی برای دوره قبل از جمع‌بندی هم مناسبند و دانش‌آموز می‌تواند در کل دوران مطالعه‌اش برای کنکور از محتوای این کتابها بهره‌مند شود. فقط باید برای تست‌ زنی و جواب دادن به انواع آزمونهای کتاب به طور خاص و مجزا برنامه‌ریزی کند.

مثلاً آزمون‌های جامع را به زمانی موکول کند که تمام دروس را مرور کرده، تست‌های موضوعی و تألیفی را پاسخ داده و آماده است که به سراغ آزمون ‌های جامع برود.

کتاب های موج آزمون نشر الگو

کتابهای موج آزمون نشر الگو با تمرکز بر تست ‌زنی و به دست آوردن تجربه کنکور طراحی و تدوین شده‌اند. این کتاب ها انواع مختلفی از آزمون‌های موضوعی و مبحثی، درس به درس، پایان فصل و جامع را در خود دارند و برای دروس مختلف عرضه شده‌اند.

موج آزمون‌ ها برای دوره جمع ‌بندی دانش‌آموزانی مناسبند که ترجیح می‌دهند فقط تست بزنند و با انواع بیشتری تست‌ تألیفی و کنکوری آشنا شوند. در ابتدای کتاب های موج آزمون الگوهای یادآوری و درسنامه ‌های بسیار مختصری وجود دارد تا بتوانید با مرور سریع مباحث ذهنتان را برای تست‌ زنی آماده کنید.  

کتاب های مینی میکروطلایی نشر گاج

کتاب های مینی میکروطلایی انتشارات گاج برای دوران جمع ‌بندی مناسبند؛ چون این کتابها با داشتن درسنامه‌هایی فشرده اما مفید و کاربردی به صورت درس به درس و پایه به پایه به بررسی انواع تیپ سؤالات و تست ‌های کنکور پرداخته‌اند.

بنابراین حجم قابل توجهی تست و سؤال در آنها وجود دارد و انواع روش‌ ها و تکنیک‌های تست‌زنی را آموزش می‌دهند. اگر به عنوان داوطلب کنکور تمایل دارید مباحث را به صورت فشرده، مفید و مختصر مرور کنید و برای این کار به کتابها و جزوه‌هایتان سر نزنید، کتابهای مینی میکروطلایی گاج مناسب شماست.

اگر بهترین کتاب های جمع بندی کنکور را نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر