صفحه نخست / معرفی کتاب / بهترین منابع ادبیات کنکور 1401

درس زبان و ادبیات فارسی از جمله دروسی است که اگر خوب و دقیق مطالعه‌اش کنید و بر روی سرفصل‌های مهم و اصلیش تسلط داشته باشید، می‌توانید به راحتی درصد بالایی در آن کسب کنید.

این درس برای تمام داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک مهم است. هر چند برای داوطلبان کنکور انسانی اهمیت بیشتری دارد اما در مجموع دروس عمومی می‌توانند بر رتبه و تراز شما تأثیر مهمی بگذارند. در این مطلب بهترین منابع ادبیات کنکور ۱۴۰۱ را معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال بهترین کتابهای کنکور و تست زبان و ادبیات فارسی هستید، این مطلب را دنبال کنید.

ادبیات کنکور را چطور بخوانیم؟

یکی از مهم‌ترین سؤالات داوطلبان کنکور این است که درسی مثل زبان و ادبیات فارسی را چطور برای کنکور مطالعه کنند. ادبیات مباحث متنوعی دارد و به همین دلیل روش مطالعه مباحث آن هم با هم متفاوتند. مثلاً لغت را فقط می‌توانید حفظ کنید و راه دیگری برای به حافظه سپردنشان ندارید. شاید تنها بتوانید از روش‌های ساده برای حفظ لغت مثل فلش کارت استفاده کنید. اما خواندن مباحثی مثل دستور زبان، آرایه‌های ادبی و قرابت معنایی به مهارت نیاز دارد و باید بتوانید با تمرین و تکرار این مهارت را در خودتان تقویت کنید. پس در قدم اول مباحث را تفکیک کنید و در مرحله بعد آنها را طبق برنامه و با شیوه‌های حفظ کردن، فهمیدن و درک مطلب و مرور مطالعه کنید.

کتاب ادبیات موضوعی کامل، میکروطلایی گاج

کتاب ادبیات موضوعی کامل میکروطلایی گاج، یکی از بهترین منابع برای مطالعه درس زبان و ادبیات فارسی است. با داشتن این کتاب دیگر خیالتان راحت است که تا شب قبل از کنکور، می‌توانید فقط با داشتن یک کتاب کنکور برای درس ادبیات، هر چقدر می‌خواهید مرور کنید و تست بزنید. این کتاب تمام مباحث و سرفصل‌های کتابهای درسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد و کلی تست متنوع کنکوری و تألیفی دارد. نکته دیگر کتاب ادبیات موضوعی کامل میکروطلایی گاج این است که برای مباحث مهم‌تر تعداد بیشتری تست و برای مباحث بی‌اهمیت تعداد تست کمتری دارد.

کتاب تاریخ ادبیات + قلمروها نشر الگو

کتاب تاریخ ادبیات + قلمروها نشر الگو برای داوطلبانی که می‌خواهند درس ادبیات را به صورت مبحث بندی شده مطالعه کنند، بسیار مفید است. از آنجایی که مبحث لغت و تاریخ ادبیات مباحث متفاوتی هستند، باید برایشان برنامه متفاوتی داشته باشید. خواندن لغتها چندان کار پیچیده و سختی نیست؛ اما خواندن تاریخ ادبیات نیاز به دقت بیشتری دارد و بهتر است با استفاده از کتاب تاریخ ادبیات و قلمروهای نشر الگو کار خودتان را راحت کنید. با خواندن این کتاب دیگر هیچ نکته‌ای از مبحث تاریخ ادبیات نخوانده و ناگفته باقی نمی‌ماند. ضمن اینکه تست‌های کتاب هم برای مرور و به حافظه سپردن این مباحث بسیار مناسبند.

کتاب فارسی جامع آی کیو پلاس گاج

کتاب فارسی جامع آی کیو پلاس گاج در دو جلد تهیه شده است. جلد اول آن شامل بانک تست و جلد دوم آن درسنامه است. شما می‌توانید با توجه به وضعیتتان یک یا هر دو جلد کتاب را تهیه کنید. بعضی داوطلبان برای مرور دقیق‌تر مباحث و حتی فهم بهتر آنها ترجیح می‌دهند که کتابهای کنکوری را بخرند که درسنامه‌های کامل و خوبی دارند.

کتاب تناسب مفهومی و قرابت معنایی انتشارات دریافت

کتاب تناسب مفهومی و قرابت معنایی انتشارات دریافت، تالیف دکتر هامون سبطی از مهم‌ترین و بهترین منابع ادبیات برای تمام داوطلبان کنکور تجربی، انسانی و ریاضی است. در این کتاب به طور تخصصی و دقیق بر مبحث قرابت معنایی تمرکز شده و در کنار تکنیک‌های مرتبط با آن، تست‌های کامل و خوبی هم گنجانده شده است. بخش‌بندی مباحث، تاکید و توجه بر شیوه خواندن ابیات برای فهم بهتر آن، آموزش تکنیک‌های لازم برای پاسخ به تست های قرابت معنایی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کتاب است.

اگر بهترین منابع کنکور درس ادبیات را نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر