صفحه نخست / تازه های کتاب / برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/10 479 زمان مطالعه: 1 دقیقه
آیا راه‌حلی برای قبولی در رشته پزشکی وجود دارد؟ با کدام مهارت‌ها و با استفاده از چه برنامه‌ای می‌توان در رشته پرطرفدار پزشکی قبول شد؟

قبول شدن در رشته پزشکی آرزوی خیلی از داوطلبان کنکور تجربی است. رشته پزشکی سالیان سال است که جز بهترین رشته‌های کنکور تجربی به شمار می‌رود و با وجود سختی‌های این رشته در طول دوران تحصیل همچنان متضاضیان زیادی دارد. هر ساله اولین نفرات کنکور تجربی این رشته برای برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند و بسیاری از داوطلبان که نتوانسته‌اند رتبه خوبی بگیرند، با حسرت از رشته پزشکی چشم پوشی کرده و رشته های دیگری را انتخاب می‌کنند. پس ناگفته پیداست که طرفداران رشته پزشکی زیاد است؛ با این حال هر ساله تعداد محدودی از داوطلبان قادر به انتخاب این رشته هستند. به نظر شما قبولی در رشته پزشکی نیازمند مهارت و استعداد خاصی است؟ آیا مطالعه زیاد و شبانه روزی می‌تواند به هر داوطلبی کمک کند که رتبه‌ای مناسبی بگیرد تا بتواند رشته پزشکی را انتخاب کند؟ در یک کلام برای قبول شدن در رشته پزشکی چه باید کرد؟

بر روی تمام دروس تمرکز کنید

اگر قرار باشد درسی مثل زیست شناسی را بالای هشتاد درصد بزنید؛ اما درس ریاضی را صفر و فیزیک را ۳ درصد، هرگز نمی‌توانید در رشته پزشکی قبول شوید. برای قبولی در رشته پزشکی باید بر روی تمام دروس متمرکز شوید و درصدتان در دروس مختلف چندان با هم متفاوت نباشد. هیچ درسی را به طور کامل کنار نگذارید و با بررسی بودجه بندی‌ تست‌های کنکور و آشنایی با مباحث تست خیز و تست‌های پرتکرار به مطالعه دروس عمومی و اختصاصی بپردازید.

بدون برنامه ریزی جلو نروید

بدون برنامه‌ریزی نه تنها در پزشکی که در هیچ رشته خوب دیگری قبول نمی‌شوید. چون نمی‌دانید کجای مسیر هستید و چقدر از دروس را خوانده‌اید. حتی ارزیابی دقیقی از وضعیتتان ندارید و نمی‌دانید کدام مباحث نیاز به مطالعه و مرور دوباره دارند.

درصد هر درس را بررسی کنید

کارنامه داوطلبانی که موفق شده‌اند در رشته پزشکی و در دانشگاه‌های موردنظرتان پذیرفته شوند را بررسی کنید. ببنیدی درصدشان برای هر درس چقدر است و این درصدها چه نسبتی با هم دارند. درصد دروسی که ضرایب بالاتری دارند، چقدر است؟ با دقت در کارنامه چندین داوطلب متوجه خواهید شد که حداقل باید چند درصد در هر کدام از دروس عمومی و اختصاصی به دست بیاورید و براساس آن می‌توانید تصویر دقیق‌تری برای خود داشته باشید.

در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید

بهتر است در طول دوران مطالعه در دو آزمون آزمایشی شرکت کنید. بهتر است حداقل یکی از این آزمون‌ها در دوره جمع‌بندی و مربوط به زمانی باشد که نسبتاً تمام دروس را خوانده و مرور کرده‌اید و تا توانسته‌اید تست زده‌اید. در صورتی که مدیریت استرس را یاد گرفته باشید، آزمون آزمایشی برایتان سخت نخواهد بود. نتیجه آزمون آزمایشی باید به شما کمک کند که باقیمانده مسیر را با قدم‌های محکم‌تر طی کنید.

کتاب‌های تست را به درستی انتخاب کنید

سعی کنید تا می‌توانید تعداد کمی کتاب تست بخرید. اما همین تعداد محدود باید از بین بهترین منابع کنکور و تست باشد. با بررسی و مطالعه تحلیل‌ها و توضیحاتی که بر روی کتابهای تست داده شده، مناسب‌ترین کتاب‌ها را برای خود انتخاب کنید. وقتی تعداد زیادی کتاب تست دور و برتان باشد، گیج و کلافه می‌شوید و به این فکر می‌افتید که نخواندن هر کدام به معنی موفق نشدن در کنکور است. از طرفی نمی‌توانید زمان زیادی بر روی هر کتاب تست بگذارید. پس بهتر است همان ابتدای کار بهترین کتابها را پیدا کرده و تهیه کنید.

تا می‌توانید تست بزنید

تست زنی می‌تواند به شکل حیرت انگیزی تسلط شما بر مباحث را افزایش دهد. گاهی وقت‌ها در اثر تست زنی زیاد به درجه‌ای می‌رسید که با یک نگاه می‌توانید جواب را حدس بزنید. البته بهتر است در جلسه کنکور اینقدر هم بی‌دقت و بیخیال نباشید! اما تست زنی چنین قدرتی به شما می‌دهد و می‌تواند شما را به هدفتان یعنی قبول شدن در رشته پزشکی نزدیکتر کند.

می‌توانید منابع مورد نیاز برای قبولی در این رشته را از وب سایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر