صفحه نخست / تازه های کتاب / معرفی کتاب جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی مهروماه

معرفی کتاب جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی مهروماه

 آخرین بروزرسانی: 1401/07/04 396 زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی انتشارات مهر و ماه برای جمع بندی تمام مباحث و سرفصل‌های فیزیک در ۲۴ ساعت مناسب است.

دوره جمع‌بندی برای داوطلبان کنکور ریاضی، دوره حساسی است. در این دوره باید علاوه بر مرور کلی مباحث دروس عمومی و اختصاصی، به تست زنی و افزایش سرعت و مهارت در این زمینه هم بپردازید. بنابراین دوره جمع بندی زمانی است که نباید حتی یک ثانیه‌اش را هدر بدهید. به همین دلیل داشتن کتابهای خوب و مفید مخصوص این دوره بسیار اهمیت دارد. اگر برای جمع بندی درس فیزیک برنامه ویژه‌ای دارید، به شما توصیه می‌کنیم کتاب جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی انتشارات مهر و ماه را هم به برنامه مطالعاتی خود اضافه کنید. در این مطلب به سرفصل‌های این کتاب و دلایل اهمیتش برای دوره جمع بندی می‌پردازیم:

چرا کتاب جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی مهر و ماه مهم است؟

کتاب جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی انتشارات مهر و ماه علاوه بر تست، شامل درسنامه‌هایی منطبق بر تمام مباحث فیزیک کنکور است. درسنامه‌های این کتاب خلاصه و جمع‌وجورند و برای دوره جمع‌بندی و مرور بسیار مناسبند. داوطلبان رشته ریاضی که پیش از دوره جمع بندی تمام مباحث فیزیک را مطالعه کرده‌اند، حالا می‌توانند با استفاده از این کتاب دوباره سرفصل‌ها را مرور کرده و به مطالعه سریع و فشرده دورس اقدام کنند. وجود درسنامه خلاصه در کنار تعداد زیادی تست از دلایل اهمیت این کتاب است. داوطلبان رشته ریاضی که برای گرفتن درصد بالایی در درس فیزیک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده‌اند با این کتاب می‌توانند به هدف خود برسند و درس فیزیک را با درصد بالایی بزنند.

سرفصل‌های کتاب جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی مهر و ماه

در ابتدای هر فصل از کتاب جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی انتشارات مهر و ماه تعداد تست‌هایی که از آن مبحث در کنکور طرح می‌شود، ذکر شده. این موضوع باعث می‌شود که با تمرکز بالا و افزایش سرعت در تست زنی، تسلط خودتان را بالا ببرید. یادتان باشد بودجه بندی تست‌ها در کنکور اهمیت زیادی دارد و خیلی از داوطلبان به دنبال تست‌های پرتکرار رشته ریاضی و مباحث تست خیز دروس ریاضی و فیزیک می‌گردند. علاوه بر این از دیگر ویژگی‌های درسنامه‌های کتاب این است که از راه‌حل‌های مختلف برای حل یک تست استفاده شده. این راه‌حل‌ها کنکوری و غیرکنکوری هستند تا هم به فهم بهتر مطالب و مباحث کمک کنند و هم به شما شیوه سریع حل سؤالات را آموزش دهند. این راه‌حل‌ها را با دقت بررسی کنید تا بتوانید برای حل تست‌های مشابه هم از آنها استفاده کنید.

میانگین درصد فیزیک کنکور ریاضی

فیزیک یکی از دروس اختصاصی رشته ریاضی است. بنابراین شکی نیست که این درس در کنکور ریاضی اهمیت زیادی دارد. داوطلبان کنکور ریاضی در مواجهه با درس فیزیک چند راه پیش‌رو دارند: یک دسته از آنها تصمیم می‌گیرند تمام مباحث فیزیک را بخوانند، دسته دوم داوطلبانی هستند که فقط فصل‌های آسان فیزیک را مطالعه می‌کنند. شانس این گروه برای درصد بالای فیزیک بسیار کم است. چون ناگفته پیداست که بسیاری از تست‌های فیزیک کنکور ریاضی از مباحث دشوار طرح می‌شود و خواندن مباحث آسان شاید باعث شود که داوطلب بتواند زیر پنج تست را بزند. بررسی میانگین درصد درس فیزیک در کنکور سال ۹۹ نشان می‌دهد که هشتاد و پنج هزار نفر از مجموع ۱۳۵ هزار داوطلب کنکور ریاضی، درس فیزیک را زیر ده درصد زده‌اند.

چگونه فیزیک را برای کنکور بخوانیم؟

کتاب جمع بندی فیزیک کنکور ریاضی انتشارات مهر و ماه یکی از کتابهایی است که می‌تواند به مطالعه درس فیزیک جهت بدهد. داوطلبان می‌توانند با استفاده از این کتاب مباحث را به خوبی مطالعه کنند. اگر این کتاب را از ابتدای دوره مطالعه برای کنکور تهیه کرده‌اید هم می‌توانید برای خواندن مباحث و یا تست زنی از آن استفاده کنید. با توجه به اینکه در دوره قبل از جمع بندی باید تمرکزتان بر مطالعه و فهم عمیق و کامل مباحث و سرفصل‌های فیزیک باشد، می‌توانید از درسنامه‌های کتاب استفاده کنید. نمونه سؤالات و مثال‌ها را حل کنید و به راه‌حل‌ها توجه داشته باشید. همچنین لازم است که فرمول‌ها را به خوبی یاد بگیرید و در هر بار مطالعه فیزیک آنها را مرور کنید. پس از آن کم‌کم می‌توانید به سراغ تست‌ها بروید. ابتدا تست‌ها را بدون در نظر گرفتن زمان بزنید و به تدریج سرعت خود را در تست زنی افزایش دهید.

با سفارش کتاب از بانک کتاب خودتان را برای کنکور رشته ریاضی آماده کنید و به بالاترین سرعت تست زنی برسید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر