صفحه نخست / نقد کتاب / شرایط ثبت نام مدارس سمپاد

سمپاد مخفف شده کلمه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. در بین عموم مردم مدارس استعدادهای درخشان نیز نام متداولی است .

خیلی‌ها آزمون ورودی این مدارس را به نام آزمون تیزهوشان می‌شناسند. مدارس مخصوص سمپاد برای پایه‌های مختلف دانش‌آموزان برتر را از طریق آزمون شناسایی و می‌پذیرد. بسیاری از دانش‌آموزان مایلند در آزمون تیزهوشان و ورودی مدارس شرکت کنند تا بتوانند در مدارس سمپاد به تحصیل بپردازند. به همین دلیل رقابت برای ورود به این مدارس بالاست. داوطلبان و دانش‌آموزانی که تمایل دارند در مدارس سمپاد تحصیل کنند اما شرایط ثبت نام این مدارس را نمی‌دانند، بهتر است این مطلب را دنبال کنند.

نحوه ثبت نام مدارس سمپاد

دانش‌آموزان برای ثبت نام مدارس سمپاد باید در آزمون این مدارس شرکت کنند. به همین منظور باید به آدرس سایت سمپاد sampad.medu.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را انجام دهید. معمولاً برای ثبت نام زمان مشخصی اعلام می‌شود که طبق آن فراخوان می‌توانید در موعد مشخص شده، مراحل ثبت نام را طی کنید. دانش‌آموزانی که ثبت نام خود را از طریق سایت انجام داده باشند، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون را خواهند داشت. داوطلبان با دریافت کارت در جلسه حاضر شده و در آزمون شرکت می‌کنند.

مدارس سمپاد چه ویژگی‌هایی دارند؟

مدارس سمپاد با مدارس نمونه دولتی و همچنین مدارس غیرانتفاعی فرق دارند. تفاوت آنها در این است که در مدارس سمپاد سطح دروس بالاتر بوده و معلمان با این فرض که همه دانش‌آموزان وضعیت قوی دارند، تلاش می‌کنند تا با فضای آموزشی و آزمون‌های مختلف آنها را برای کنکور و آزمون‌های دیگر آماده کرده و رقابت بیشتری بین دانش‌آموزان ایجاد کنند. دانش‌آموزان سمپاد هم به طور معمول، از سایر دانش‌آموزان در مدارس دیگر فعال‌تر هستند و کسب علم و رقابت در مسیر دانش برایشان موضوع مهمی است. بسیاری از دانش‌آموزان سمپاد در کنکور هم رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند چون پایه آنها قوی است و از ابتدا در شرایط مناسبی رشد کرده‌اند و درس خواندن برایشان محدود به سال‌ پیش از کنکور نبوده است. به همین دلیل می‌توانند رتبه‌های بهتری بگیرند. این ویژگی باعث شده که بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آنها برای ورود به مدارس سمپاد تلاش کنند.

شرایط پذیرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد

علاوه بر اینکه دانش‌آموزان باید در آزمون سمپاد شرکت کرده و نمره قابل قبولی بیاورند، باید واجد شرایط دیگری نیز باشند. دارا بودن تابعیت ایرانی و معدل بالای ۱۹ در پایه قبل از مهم‌ترین شرایطی است که دانش‌آموز برای ورود به مدارس سمپاد باید دارا باشد. داوطلبان باید بتوانند در بخش استعداد تحصیلی به طور میانگین درصدی بالای ۵۰ و در بخش استعداد تحلیلی هم درصدی بالای ۵۰ درصد بیاورند. مجموعه این شرایط نشان می‌دهد که برای ورود به مدارس سمپاد باید از هفت خان بگذرند تا بتوانند به این مدارس راه یابند. پس اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید که برای این آزمون ثبت نام کنید و هدفتان ورود به مدارس سمپاد است، بهتر است که از همین حالا برای قبولی در این آزمون برنامه ریزی کنید، از مشاوران و متخصصان در این حوزه کمک بگیرید و در نهایت با تلاش زیاد و پشتکار به هدفتان دست پیدا کنید.

بهترین منابع برای قبولی در رشته داروسازی را از بانک کتاب ایران با تخفیف بخرید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر