صفحه نخست / نقد کتاب / معرفی کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو

معرفی کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو

 آخرین بروزرسانی: 1401/07/04 352 زمان مطالعه: 1 دقیقه
اگر با کتاب‌های تست و کمک آموزشی نشر الگو آشنا باشید، می‌دانید که بعضی از کتاب‌های این ناشر تست محورند.

به این معنی که بر تست زنی و آزمون‌های متنوع، جامع و شبیه سازی شده، تمرکز دارند. کتاب جامع ادبیات فارسی کنکور نشر الگو هم شامل پرسش‌های چهار گزینه‌ای به همراه پاسخ‌های تشریحی است. در این کتاب می‌توان تست‌های متنوعی پیدا کرد و برای هر کدام از سرفصل‌ها و موضوعات درس زبان و ادبیات فارسی به تست زنی پرداخت. اگر به دنبال کتاب جامع ادبیات فارسی هستید، با این مطلب همراه شوید.

کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو برای افرادی مناسب است که مطابق با برنامه ریزی منظم به مطالعه کتابهای ادبیات پایه دهم، یازدهم و دوازدهم پرداخته‌اند و در کنارش به تست‌ هم نیاز دارند. علاوه بر این افرادی که در دوره جمع بندی هستند و یا می‌خواهند به بانک تست ادبیات دسترسی داشته باشند هم از این کتاب استفاده فراوانی می‌برند. افرادی که بر موضوعات کتاب تسلط کافی ندارند، باید قبل از مراجعه به این کتاب، مباحث را دوباره مطالعه و مرور کنند. از آنجایی که کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو درسنامه ندارد، باید موقع مراجعه به آن از کتابهای درسیتان غافل نشوید.

سرفصل‌های کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو

سرفصل‌های کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو از همان ابتدا براساس کتابهای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مجزا و تفکیک شده است. بنابراین برای مطالعه آن می‌توانید به همان درس و مبحث از کتاب دهم، یازدهم و یا دوازدهم که مدنظرتان است، مراجعه کنید. هر درس از هر کتاب نیز براساس مباحث به سه بخش «قلمرو زبانی»، «قلمرو ادبی»‌ و «قلمرو فکری» تقسیم شده است. تقسیم بندی مباحث به دسته‌های کوچکتر به شما اجازه می‌دهد که به طور دقیق‌تری با تست‌های هر مبحث آشنا شوید، ایرادهای خود را بشناسید و به هر میزان که تمایل دارید از هر بخش تست بزنید.

کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو را چطور بخوانیم؟

اگر می‌خواهید کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو را از ابتدای مطالعه برای کنکور بخوانید، می‌توانید همزمان با خواندن و مطالعه مباحث و سرفصل‌های کتاب درسی به سراغ تست‌های هر بخش بروید. در صورتی که می‌دانید در موضوع خاصی ایراد دارید و مثلاً مبحث قرابت معنایی برایتان دشوار است، می‌توانید براساس مباحث و موضوعات جلو بروید و به بخش موردنظر در کتاب مراجعه کنید. علاوه بر این باید بدانید که کتابهای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را به چه ترتیبی بخوانید. در صورتی که مباحث پیش‌نیاز نداشته باشند، مطالعه بدون ترتیب هم ممکن است. اما برای خواندن مباحثی مثل دستور زبان بهتر است از پایه دهم شروع کرده و سپس پایه یازدهم و دوازدهم را مطالعه کنید.

اهمیت کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو در دوره جمع بندی

کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو برای دوره جمع بندی هم بسیار مفید و راه‌گشاست. با توجه به اینکه داوطلبان در دوره جمع بندی بر تست زنی تمرکز بیشتری دارند، این کتاب بانکی از تست‌های متنوع کنکوری و غیرکنکوری را در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب همچنین آزمون‌های جامع قلم‌چی را هم پوشش داده و بخش مجزایی برای پاسخنامه‌های تشریحی دارد.

کتابی مکمل برای کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو

مؤلف کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو، علیرضا عبدالمحمدی کتاب دیگری نیز تألیف کرده با عنوان «نون شب حفظیات تلا» که بر مباحث حفظ کردنی ادبیات فارسی تمرکز دارد. در کتاب نون شب حفظیات تلا مباحث مهم از طریق تست آموزش داده شده‌اند. بنابراین استخراج نکته از طریق تست‌ها و پاسخ‌های تشریحیشان امکان پذیر است. دلیلش این است که اگر این مباحث را فقط روخوانی و حفظ کنید، خیلی زود از یادتان می‌رود. اما تست زنی می‌تواند نکته هر تست را در حافظه‌تان ثبت کند. بنابراین می‌توانید در کنار کتاب جامع ادبیات فارسی نشر الگو، کتاب نون شب حفظیات تلا را هم بخوانید.

برای خرید این کتاب می توانید به سایت ایران بوک مراجعه نمایید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر