صفحه نخست / نقد کتاب / سوالات پرتکرار ریاضی کنکور تجربی

سوالات پرتکرار ریاضی کنکور تجربی

 آخرین بروزرسانی: 1401/07/04 367 زمان مطالعه: 1 دقیقه
درس ریاضی یکی از پرچالش‌ترین دروس اختصاصی در کنکور تجربی است. داوطلبان کنکور تجربی هم باید بر روی درس‌هایی مثل زیست‌شناسی و شیمی تمرکز کنند و هم از دروسی مثل ریاضی غافل نشوند.

داوطلبان در دو حالت به دنبال تست‌ها و سؤالات پرتکرار ریاضی کنکور تجربی می‌گردند: حالت اول این است که زمان زیادی تا کنکور نمانده و داوطلبان مایلند در این زمان کم، مهم‌ترین مباحث را بخوانند تا بتوانند درصد قابل قبولی از درس ریاضی بگیرند. حالت دوم هم وقتی است که داوطلبان مباحث را خوانده‌اند و برای مرور بیشتر و تمرکز بر تست‌های مباحث مهم به دنبال پرتکرارترین سوالات می‌گردند. در هر دو حالت دانستن سؤالات پرتکرار ریاضی کنکور تجربی می‌تواند مفید باشد.

مباحث آسان ریاضی کنکور تجربی

آسانترین مباحث ریاضی کنکور تجربی آن‌هایی هستند که هیچ پیش‌نیازی ندارند. داوطلبان کنکور تجربی می‌توانند تمام این مباحث را استخراج کرده و در برنامه مطالعه‌شان برای کنکور بگنجانند. حتی با خواندن همین مباحث هم می‌توانید درصد خوبی در درس ریاضی بگیرید. این مباحث شامل آمار، آنالیز و احتمال، هندسه، مقاطع مخروطی، تصاعد و مجموعه است. تست‌های کنکوری که از این مباحث طرح می‌شود، چندان دشوار و پیچیده نیستند.

مباحث ریاضی کنکور تجربی برای درصد بالاتر

اگر تصمیم دارید به جز مباحثی که ذکر شده، مطالعه بیشتری بر روی کتابهای ریاضی داشته باشید، باید به سراغ مباحثی بروید که پیش نیاز دارند و به هم وابسته هستند. این مباحث شامل مثلثات، معادله و نامعادله، تابع، حد و مشتق و کاربرد مشتق است.

بودجه بندی ریاضی کنکور تجربی

شیوه دیگر مطالعه ریاضی کنکور تجربی این است که به جای توجه به سختی و آسانی مباحث به سراغ سرفصل‌هایی بروید که پرتکرارترین تست‌های ریاضی کنکور از آنها طرح می‌شود. در این شیوه شما می‌توانید وقت و زمان زیادی بر روی چند مبحث بگذارید. البته باید مطمئن باشید که با وجود دشواری بعضی مباحث بر آنها مسلط شده‌اید و می‌توانید تست‌های کنکور را به راحتی بزنید. در ادامه به چند مورد از این سرفصل‌ها اشاره می‌کنیم.

مباحث پرتکرار ریاضی کنکور تجربی

مبحث مشتق و کاربرد آن پرتکرارترین سرفصل ریاضی کنکور تجربی است. به طور میانگین حدود ۵ تست از این سرفصل طرح می‌شود. پس از آن مبحث حد، هندسه و مثلثات بیشترین تعداد تست را به خود اختصاص داده‌اند و از هر کدام از این مباحث حدود ۴ تست در کنکور تجربی آمده است. رتبه بعدی پرتکرارترین مبحث مربوط به آنالیز و احتمال، تابع و معادله و نامعادله هر کدام ۳ تست از سؤالات ریاضی کنکور تجربی را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال نکته مهم این است که مطالعه مجموعه این مباحث هم به زمان زیادی نیاز دارد و هم به برنامه ریزی دقیق و منظم. اگر از آن دسته داوطلبانی هستید که مطالعه ریاضی را خیلی زود شروع کرده‌اید، فرصت دارید با توجه به پرتکرارترین مباحث ریاضی کنکور سرفصل‌های مهم را بخوانید.

بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی

برای خواندن و مطالعه دقیق ریاضی کنکور تجربی از کتاب های تست غافل نشوید. سعی کنید یکی دو کتاب خوب را براساس وضعیت خودتان انتخاب کرده و تا دوره جمع بندی آنها را بخوانید. در دوره جمع بندی هم با تست زنی بیشتر تسلط و سرعت خود را بالا ببرید. در ادامه بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی را معرفی می‌کنیم.

کتاب آی‌کیو ریاضیات جامع تجربی انتشارات گاج

کتاب آی‌کیو ریاضیات جامع تجربی انتشارات گاج درسنامه‌های کاملی دارد. در این کتاب تمام مباحث موردنیازت از ریاضی رشته تجربی شرح داده شده‌اند. اگر قصد دارید بعضی از مباحث را بخوانید می‌توانید فقط به سراغ همان سرفصل‌ها بروی و درسنامه‌های همان مباحث را مطالعه کنید.

کتاب موج آزمون ریاضی تجربی نشر الگو

کتاب موج آزمون ریاضی تجربی نشر الگو برای دوره جمع و تست زنی مناسب است. اگر مباحث کتابهای درسی را با دقت خوانده باشید و فقط به تعداد زیادی تست نیاز دارید، این کتاب گزینه بسیار خوبی است. آزمون‌های این کتاب به صورت جامع و شبیه‌سازی شده‌اند و می‌توانند سرعت تست زنی را بالا برده و نکات کنکوری مهم را به داوطلبان یادآوری کنند.

کتاب ریاضیات تجربی جامع انتشارات خیلی سبز

کتاب ریاضیات تجربی جامع انتشارات خیلی سبز هم درسنامه دارد و هم کلی تست‌های کنکوری و تألیفی. بنابراین اگر می‌خواهید از ابتدای شروع مطالعه درس ریاضی با تست‌های متنوع هر مبحث آشنا شوید، این کتاب پیشنهاد خوبی است.

بهترین منابع درس عربی برای کنکور رشته انسانی را از بانک کتاب با تخفیف بخرید.

 

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر