صفحه نخست / نقد کتاب / سوالات پرتکرار کنکور ریاضی

داوطلبان کنکور ریاضی باید برای آماده شدن برای آزمون در دروس اختصاصی تسلط کافی پیدا کنند. مواد امتحانی در دفترچه اختصاصی کنکور ریاضی شامل فیزیک، ریاضی و شیمی است.

با وجود اینکه تعداد دروس اختصاصی کنکور ریاضی کم به نظر می‌رسد؛ اما خواندن آنها چالش‌برانگیز بوده و گاهی داوطلبان را دچار استرس و نگرانی می‌کند. بعضی از داوطلبان هم ترجیح می‌دهند به جای خواندن تمام مباحث بر روی سؤالات پرتکرار و مباحث تست خیز کنکور ریاضی تمرکز کنند. دانستن تست‌ها و سؤالات پرتکرار هم برای این دسته از داوطلبان مفید است و هم برای داوطلبانی که می‌خواهند بر روی بعضی از مباحث بیشتر تمرکز کرده و مطالعه کنند.

سوالات پرتکرار درس ریاضی

درس ریاضی در کنکور ریاضی شامل مباحث متعدد و متنوعی است. به طور کلی ۵۵ تست ریاضی در دفترچه دروس اختصاصی کنکور ریاضی وجود دارد که بین درس‌های دیفرانسیل، هندسه پایه، جبر و احتمال، هندسه تحلیلی، ریاضیات گسسته، آمار و مدل سازی تقسیم می‌شود. در ادامه به مباحث مهم هر کدام از این دروس می‌پردازیم:

مباحث پرتکرار دیفرانسیل و ریاضی

سرفصل‌های دنباله‌ها، حد و پیوستگی، مشتق و کاربرد مشتق از مباحث مهمی است که در کنکور سالهای گذشته تکرار شده و گاهی تا ۸ یا ۹ تست از آن طرح می‌شود.

مباحث پرتکرار ریاضی گسسته، جبر و احتمال

مباحث گراف یک یا ۲ تست، نظریه اعداد ۲ تا ۳ تست، ترکیبیات ۲ تست، احتمال ۳ تست، استدلال ریاضی ۲ تست، مجموعه‌ها، ضرب دکارتی و رابطه هم ۲ تا ۳ تست در کنکور از آنها طرح می‌شود.

مباحث پرتکرار هندسه تحلیلی

از درس هندسه تحلیلی می‌توان به مبحث بردار با ۲ تست، خط و صفحه با ۲ تست، مقاطع مخروطی با ۳ تست، ماتریس و دترمینان با ۲ تست و دستگاه‌های معادله خطی ۱ تا ۲ تست اشاره کرد.

مباحث پرتکرار هندسه پایه

مهم‌ترین مباحث هندسه پایه شامل قضیه فیثاغورس، سرفصل تشابه، دایره، تبدیل‌ها و هندسه فضایی اشاره کرد که هر کدام حدود یک یا ۲ تست در کنکور ریاضی دارند.

سوالات پرتکرار درس فیزیک

درس فیزیک در کنکور ریاضی اهمیتی به اندازه درس ریاضی دارد. داوطلبان کنکور ریاضی باید بدانند کدام مباحث درس فیزیک در تست‌های کنکور بیشتر تکرار می‌شود تا بتوانند براساس بودجه‌بندی متفاوت سرفصل‌ها برنامه‌ریزی کنند. این مباحث شامل بردار و حرکت‌شناسی، دینامیک، کار و انرژی، مدار و نور، ترمودینامیک، خواص مواد و فشار، الکتریسته ساکن، امواج مکانیکی، حرارت و گرما، فیزیک اتمی و ساختار هسته و مغناطیس و القای الکترومغناطیس است.

سؤالات پرتکرار درس شیمی

داوطلبان کنکور ریاضی باید برای درس شیمی هم وقت بگذارند و تا می‌توانند سرفصل‌هایش را مرور کنند. اما در بین مباحث شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم سرفصل‌هایی با تست‌های پرتکرار به این شرح است: واکنش‌ها، پیوند بین سلولی، اسید و باز، آب و الکترولیت.

چطور درصد بالایی در ریاضی کنکور کسب کنیم؟

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به وسیله آن ریاضی را با درصد خوبی بزنید، پیدا کردن پیش‌نیازها و مباحث آسان ریاضی است. مثلاً مباحث آمار و احتمال، الگو و دنباله‌، لگاریتم و مثلثات جز مباحثی هستند که هم آسانند و هم تعداد قابل توجهی تست از آن‌ها طرح می‌شود. اگر بتوانید بر روی این مباحث تسلط پیدا کنید و تست‌هایشان را بزنید درصد خوبی در درس ریاضی کنکور کسب می‌کنید.

اگر یکی از دروس اختصاصی کنکور ریاضی را نخوانیم، چه می‌شود؟

اگر از بین سه ماده امتحانی ریاضی، فیزیک و شیمی یکی را به کلی کنار بگذارید، ضرر زیادی متحمل می‌شوید. نادیده گرفتن هر کدام از این دروس باعث کاهش شدید رتبه‌تان می‌شود. در حالی که اگر تصمیم بگیرید بر روی مباحث تست خیز هر درس تمرکز کنید و بخش‌هایی از هر کدام را بخوانید، نتیجه بهتر از وقتی است که یک درس را کاملاً حذف کنید.

از وبسایت بانک کتاب می‌توانید منابع ذکر شده را تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر