صفحه نخست / نقد کتاب / بهترین منابع زیست کنکور

برای مطالعه و مرور درس زیست شناسی چه برنامه‌ای دارید؟ آیا می‌دانید باید قبل از برنامه ریزی و شروع مطالعه، کتابها و منابع زیست شناسی کنکور را تهیه کرده باشید؟

درس زیست‌شناسی بدون شک مهم‌ترین درس در کنکور تجربی است. شیوه طراحی تست‌های زیست شناسی نشان می‌دهد که باید خط به خط کتاب‌های زیست شناسی را با دقت مطالعه کرد و تمام نکته‌های کنکوری را از دلشان بیرون کشید. با این همه اغلب نکته‌های زیادی از چشم داوطلبان پنهان می‌ماند. اگر بتوانید بهترین منابع زیست شناسی کنکور تجربی را پیدا کنید، دیگر نگران تست‌های پیچیده زیست شناسی نخواهید بود.

در این مطلب تلاش می‌کنیم بهترین منابع زیست شناسی کنکور را همراه با توضیحاتی درباره ویژگی‌ هر منبع معرفی کنیم. بهتر است قبل از انتخاب کتاب تست موردنظرتان، به این نکته دقت کنید که کدام کتاب متناسب با نیازهای شماست.

زیست شناسی کنکور را چطور بخوانیم؟

دانستن پرتکرارترین مباحث به شما کمک می‌کند که قبل از شروع مطالعه بتوانید بهتر برنامه ریزی کنید و مباحث را براساس میزان اهمیتشان بخوانید. پس از آن می‌توانید از پایه دهم شروع کرده و کتابها را مطالعه کنید. در صورتی که می‌خواهید مباحث را به صورت موضوعی بخوانید می‌توانید از کتاب‌هایی که مباحث زیست شناسی گیاهی و جانوری را از هم تفکیک کرده‌اند، کمک بگیرید. دو کتاب زیست گیاهی و زیست جانوری میکرو طلایی گاج می‌تواند گزینه خوبی برای موضوعی خواندن درس زیست شناسی باشند.

کتاب میکرو طلایی زیست کامل کنکور گاج

یکی از بهترین منابع زیست کنکور میکرو طلایی زیست کامل کنکور گاج است. بسیاری از داوطلبان کنکور سالهای گذشته، این کتاب را به عنوان منبع درس زیست شناسی معرفی کرده‌اند. در این کتاب تست‌های هر فصل به بخش‌های ریزتری تقسیم شده‌اند. با این شیوه می‌توانید به صورت دقیق‌تر مباحث را مرور کرده و تست بزنید. علاوه بر این متوجه می‌شوید که در کدام مباحث مشکل دارید. در کنار همه اینها می‌توانید با مشخص کردن بودجه بندی تستهای زیست شناسی کنکور به سراغ تست‌های این کتبا بروید.

کتاب هزار تست زیست شناسی جامع نشر دریافت

تست زنی یکی از روش‌های مرور مباحث زیست شناسی است. علاوه بر این هر چه بیشتر تست بزنید سرعتتان بالاتر می‌رود و سر جلسه دیگر از نظر کمبود وقت با مشکل روبه‌رو نمی‌شوید. کتاب هزار تست زیست شناسی جامع انتشارات دریافت با داشتن آزمون‌های شبیه‌سازی شده، می‌تواند ترس و اضطرابتان از جلسه کنکور را کم کند. علاوه بر این تست‌های تألیفی کتاب به شیوه طراحان سؤال کنکور طرح شده‌اند و می‌توانند منبع خوبی برای دوره جمع بندی و مرور درس زیست شناسی باشند.

کتاب زیست شناسی پایه جامع خیلی سبز

کتاب زیست شناسی پایه جامع خیلی سبز شامل دو جلد است. جلد اول این کتاب شامل پرسش‌های چهار گزینه‌ای و تست‌های طبقه بندی شده است. در جلد دوم می‌توانید پاسخنامه تشریحی تست‌ها را به همراه درسنامه مباحث زیست شناسی پایه دهم و یازدهم بخوانید. نکات کنکوری در قالب پاسخنامه و به صورت دقیق شرح داده شده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید بر تمام مباحث زیست کنکور تسلط پیدا کنید، بهتر است هر دو جلد این کتاب را داشته باشید.

کتاب زیست جامع آی کیو پلاس گاج

کتاب زیست شناسی جامع آی کیو پلاس گاج شامل دو جلد است. جلد اول بانک تست و جلد دوم پاسخنامه است. این کتاب مخصوص داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ است و در آن درجه سختی تست‌ها مشخص شده است. این ویژگی باعث می‌شود که داوطلبان بتوانند در حین تست زنی خودشان را محک بزنند و بدانند چقدر در پاسخ دادن به تست‌های دشوار هم موفق هستند. در این کتاب با استفاده از انواع کادر و جدول و تصویر مباحث توضیح داده شده‌اند. بنابراین می‌توانید نکات کنکوری را به سادگی استخراج کرده و مرور کنید.

از سایت بانک کتاب می‌توانید منابع ذکر شده را تهیه کنید. 

iranbook.ir

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر