صفحه نخست / نقد کتاب / مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور

مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور

 آخرین بروزرسانی: 1401/07/09 472 زمان مطالعه: 1 دقیقه
ثبت نام در کنکور یکی از اولین‌ قدم‌ها برای حرکت در مسیر طولانی کنکور است.

خیلی از داوطلبان تا وقتی در کنکور ثبت نام نکنند، باورشان نمی‌شود که یک داوطلب واقعی کنکور هستند و باید برای چند ماه متوالی به صورت مستمر درس بخوانند، تست بزنند، در آزمون‌ های آزمایشی شرکت کنند و در نهایت با ذهن و جسمی آماده سر جلسه کنکور حاضر شوند.

ثبت نام در کنکور با اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز می‌شود و داوطلبان باید در مهلت اعلام شده، ثبت نام خود را کامل کنند. در این مطلب مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور و همچنین شرایط متفاوت و خاص برای شرکت در کنکور را بررسی می‌کنیم:

ثبت نام در کنکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش

برای ثبت نام در کنکور باید به سایت سازمان سنجش با نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنید. با توجه به اینکه ثبت نام در کنکور به شیوه مجازی و آنلاین انجام می‌شود، می‌توانید با سهولت بیشتری مراحل ثبت نام را پشت سر گذاشته و از غول مرحله اول عبور کنید. با ورود به سایت سازمان سنجش باید دفترچه ثبت نام در کنکور را دانلود کنید. مطالعه این دفترچه بر هر دانش‌آموزی واجب است.

ثبت اطلاعات شخصی برای ثبت نام در کنکور

اولین مرحله برای ثبت نام در کنکور ثبت اطلاعات فردی شماست. برای ثبت نام در کنکور باید اطلاعات شخصی خودتان را به صورت دقیق و درست ثبت کنید. این اطلاعات شامل اطلاعات شناسنامه به صورت کامل شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، سری و سریال شناسنامه است. پس از آن باید اطلاعات کارت ملی را وارد کرده و سپس عکس اسکن شده خود را اپلود کنید.

ویژگی عکس اسکن شده برای ثبت نام در کنکور

نکته‌ای که باید درباره عکس اسکن شده بدانید، این است که عکس باید کاملاً جدید و تمام‌رخ باشد. این عکس باید بدون جای مهر و اثر منگنه بوده و با وضوح بالا اسکن شده باشد.

اندازه عکس اسکن شده نباید از ۲۰۰ در ۳۰۰ پیکسل کمتر و از ۳۰۰ در ۴۰۰ پیکسل بیشتر باشد. همچنین شما نمی‌توانید عکسی را از روی مدارک موجودتان اسکن کنید. بلکه لازم است که عکسی ۳ در ۴ یا ۶ در ۴ را آپلود کنید که به تازگی گرفته باشید.

ثبت اطلاعات محل سکونت برای ثبت نام در کنکور

پس از ورود اطلاعات فردی، نوبت به ثبت اطلاعات محل سکوت می‌رسد. شما باید کد پستی ده رقمی خود را به همراه شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و آدرس دقیق محل سکونت‌تان ثبت کنید.

به چه کدهایی برای ثبت نام در کنکور نیاز دارید؟

همه داوطلبان باید با خرید کارت اعتباری ثبت نام در کنکور سریال ۱۲ رقمی مندرج بر روی کارت اعتباری را دریافت کنند. این سریال برای ثبت نام قطعی در کنکور لازم است.

کد پیگیری سهمیه رزمندگان و جانبازان

داوطلبانی که می‌خواهند از سهمیه رزمندگان و جانبازان استفاده کنند باید کد پیگیری ۱۲ رقمی اختصاصی را در فرم ثبت نام و در مستطیل مربوط به «استفاده از سهمیه» درج کنند.

کد مربوط به وضعیت نظام وظیفه

داوطلبان باید وضعیت نظام وظیفه خود را در فرم وارد کرده و مشخص کنند.

کد اتباع و داوطلبان غیرایرانی

اتباع غیرایرانی که قصد دارند در کنکور شرکت کنند، باید کد مربوطه را از بخش اتباع غیرایرانی در سایت سازمان سنجش گرفته و در محل آن درج کنند.

تکمیل فرم ۱ و ۲

با توجه به گروه‌بندی‌هایی که شرح و جزئیات آن در دفترچه کنکور آمده، داوطلبان باید فرم شماره یک و یا فرم شماره دو را کامل کنند.

مدارک تحصیلی برای ثبت نام در کنکور

برای ثبت نام در کنکور به کد سوابق تحصیلی نیاز دارید. این کد برای دانش‌آموزان نظام جدید و نظام قدیم تا حدی متفاوت است. علاوه بر این معدل کل و معدل کتبی دیپلم‌تان نیز موردنیاز است و باید آن را در قسمت مربوطه در فرم ثبت نام وارد کنید.

منابع دروس خود برای قبولی در کنکور را از وبسایت بانک کتاب با تخفیف تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر