صفحه نخست / تازه های کتاب / چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم؟

چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم؟

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/25 457 زمان مطالعه: 1 دقیقه
آزمون نمونه دولتی برای ورود دانش‌آموزان به مدارس نمونه دولتی برگزار می‌شود. دانش‌آموزان پایه ششم و پایه نهم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

شرایط تحصیلی در مدارس نمونه دولتی از کیفیت بالایی برخوردار است و دانش‌آموزان به ازای پرداخت شهریه‌ای که به اندازه شهریه مدارس غیرانتفاعی بالا نیست، می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. بنابراین خیلی از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند در رقابت با سایرین در این آزمون شرکت کنند. اما سؤال اصلی اغلب آن‌ها این است که چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم که قبول شویم؟ در این مطلب تلاش می‌کنیم به این سؤال پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا با تلاش و برنامه ریزی به هدفتان برسید.

به ضرایب دروس مختلف توجه کنید

اگر به منابع آزمون نمونه دولتی توجه کنید، متوجه می‌شوید که همه دروس از ضریب یکسانی برخوردار نیستند و تعداد سؤالات نیز برای تمام درس‌ها یکسان نیست. درس ریاضی با ۲۵ سؤال ضریب ۳، درس علوم با ۲۵ سؤال ضریب ۲ و درس فارسی با ۱۵ سؤال ضریب ۲، پیا‌م‌های آسمان و مطالعات اجتماعی نیز هر کدام ۱۰ سؤال داشته و ضریب‌شان هم ۲ است. این ضرایب نشان می‌دهد که باید روی درس ریاضی و علوم وقت بیشتری بگذارید. مطالعه بیشتر این دروس می‌تواند بر روی نمره نهایی شما تأثیر بسیاری داشته باشد.

برای نمونه دولتی چند ساعت درس بخوانیم؟

یکی از سؤالات متداول دانش‌آموزان این است که برای آزمون نمونه دولتی چند ساعت درس بخوانند؟ نکته مهم این است که مشخص کنید وضعیت شما چگونه است؟ وضعیت‌تان به طور میانگین ضعیف، متوسط یا قوی است؟ بعد از مشخص شدن وضعیت‌تان باید برای ادامه مسیر برنامه ریزی کنید. مثلاً اگر وضعیت‌تان ضعیف است باید در ابتدا اشکالات و ایراد‌هایتان را پیدا کرده و برطرف کنید.

پس از آن لازم است که برای مطالعه اختصاصی برای آزمون نمونه دولتی برنامه بریزید، شیوه‌های تست زنی را یاد بگیرید و سرعت‌تان را در تست زنی افزایش دهید. پس شما به زمان بیشتری نیاز دارید. این ارزیابی به شما کمک می‌کند تا تصویر دقیق‌تری از خودتان داشته باشید و با دقت بیشتری برای خود هدف گذاری کنید.

مدیریت زمان را یاد بگیرید

تعداد کل سؤالات آزمون نمونه دولتی ۱۰۰ سؤال است و شما برای پاسخ دادن به این تعداد سؤال ۱۲۰ دقیقه زمان دارید. بنابراین وقت‌ شما برای پاسخ دادن به هر سؤال چندان زیاد نیست. به خصوص اگر قرار باشد که تمام تست‌های ریاضی را جواب دهید. پس باید به تدریج مهارت مدیریت زمان را یاد بگیرید و بتوانید تست‌های ریاضی و سؤال‌های حل کردنی را هم در زمان کوتاهی جواب دهید.

مدیریت زمان موضوع مهمی در هر آزمون زمان‌داری است. چنانچه در آزمون‌های مشابه شرکت کرده باشید، متوجه می‌شوید که گاهی پاسخ را می‌دانید اما برای جواب دادن زمانی در اختیار ندارید. با مدیریت زمان می‌توانید بدون استرس و نگرانی و در زمان مشخص شده به تست‌ها جواب دهید.

بر استرس خود غلبه کنید

آزمون نمونه دولتی برای دانش‌آموزان از جهاتی به آزمون کنکور شبیه است. به همین دلیل دانش‌آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، دچار استرس می‌شوند. غلبه بر استرس نیازمند داشتن مهارت خاصی است. شما باید بتوانید با مطالعه منظم و مدیریت افکارتان و جلوگیری از فکرهای منفی و بیهوده بر استرستان غلبه کنید. اگر راه مدیریت بر استرس را یاد بگیرید، سر جلسه آزمون هم می‌توانید با فکری آسوده و به دور از هر گونه اضطراب به سؤالات جواب دهید و اجازه ندهید که استرس بر شیوه پاسخگویی شما به سؤالات آزمون نمونه دولتی تاثیری منفی بگذارد.

راهکارهایی که در این مطلب به آن اشاره کردیم به شما کمک می‌کنند که برای آزمون نمونه دولتی با کیفیت بیشتری مطالعه کنید و تصور دقیق‌تری از مسیر پیش‌روی خود داشته باشید.

منابع آزمون نمونه دولتی را می‌توانید از سایت بانک کتاب ایران تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر