صفحه نخست / تازه های کتاب / منابع کنکور زبان

کنکور زبان یک گروه آزمایشی پرطرفدار در کنکور سراسری است. دلیل این محبوبیت شرایط شرکت در کنکور زبان است.

دلیل دیگر محبوبیت کنکور زبان این است که داوطلبان گروه‌های آزمایشی دیگر می‌توانند همزمان در یک سال علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی) در گروه زبان‌های خارجی هم شرکت کنند. سازمان سنجش و آموزش کشور هر سال منابع مختلف را برای تمام گروه‌های آزمایشی اعلام می‌کند. در این مطلب به منابع کنکور زبان را معرفی کرده و به کتابهای کمک آموزشی مناسب به عنوان مکمل منابع کنکور زبان اشاره می‌کنیم:

روش مطالعه زبان برای کنکور

هر زبان دارای بخش‌های مختلفی است؛ واژه و لغت، درک مطلب و گرامر. هر کدام از این بخش‌ها به شیوه خاصی برای مطالعه نیاز دارند. مثلاً داوطلبان باید واژه‌ها را به صورت مرتب و حتی روزانه مرور کنند. لازم نیست وقت زیادی را به آن اختصاص دهید همین که بتوانید واژه‌ها را پیوسته بخوانید و تست بزنید کافی است.

اما درک مطلب به وقت بیشتری نیاز دارد. باید خیلی بیشتر از کلمه آن را مرور و تمرین کنید. باید آنقدر متن بخوانید تا در فهم معنا و منظور آن استاد شوید. خواندن گرامر هم نیاز به تمرین و تکرار دارد. استفاده از نمودارهای درختی و تصویرسازی برای یادگیری گرامر می‌تواند کمک زیادی به فهم آنها کند.

منابع دروس عمومی کنکور زبان

دروس عمومی کنکور زبان شامل زبان و ادبیات فارسی (فارسی دهم، یازدهم و دوازدهم)، عربی و زبان قرآن ۱و ۲ و ۳، دین و زندگی ۱، ۲، ۳ و زبان انگلیسی ۱، ۲ و ۳. ضرایب دروس عمومی در همه زیرگروه‌های کنکور زبان یکسان است. زبان و ادبیات فارسی ضریب ۴، زبان عربی ضریب ۲، دین و زندگی ضریب ۳ و زبان انگلیسی ضریب ۲ دارد.

منابع دروس تخصصی کنکور زبان

دفترچه سؤالات تخصصی کنکور زبان ۷۰ سؤال چهار گزینه‌ای دارد که شامل ۱۵ تست از لغت، ۲۰ تست از درک مطلب، ۱۰ تست از گرامر، ۱۰ تست از کابرد زبانی، ۱۰ تست از کلوز و ۵ تست هم از ترتیب واژه طرح می‌شود. با توجه به اینکه سؤالات تخصصی براساس زبان خارجی که داوطلب پیش‌تر انتخاب کرده باشند، طرح می‌شود.

بنابراین منابع تخصصی براساس زبان خارجی انتخابی متفاوت خواهد بود. در اینجا قصد داریم تعدادی از کتاب‌های کمک آموزشی زبان انگلیسی را که کاربردی‌تر بوده و منبع خوبی برای مباحث مختلف زبان انگلیسی هستند را معرفی می‌کنیم:

کتاب زبان تخصصی جامع کنکور مبتکران

کتاب زبان تخصصی جامع کنکور مبتکران تألیف دکتر شهاب اناری، منبعی مفید برای تمام مباحث موردنیاز داوطلبان کنکور زبان است. این کتاب شامل بخش‌هایی جداگانه برای درک مطلب و کلوز، واژه نامه و همچنین تست‌های فراوانی از کنکورهای سالهای گذشته و تست‌های تألیفی است.

داوطلبانی که می‌خواهند در کنار منابع زبان اصلی با نکته‌های کنکوری هر بحث آشنا شوند و تست بزنند، می‌توانند از کتاب زبان تخصصی جامع کنکور انتشارات مبتکران استفاده کنند.

کتاب و نترسیم از متن تألیف رضا کیاسالار

کتاب و نترسیم از متن تألیف رضا کیاسالار شامل ۱۲۰ متن برای درک مطلب و ۸۰ متن برای کلوز تست است. این کتاب در کنار داشتن تست‌های فراوان در موضوع کلوز و درک مطلب، ترفندها و تکنیک‌های تست زنی و شیوه خواندن متن‌های متنوع و طولانی را به داوطلبان آموزش می‌دهد.

از آنجایی که بخش مهمی از سؤالات دفترچه تخصصی کنکور زبان شامل درک مطلب و کلوز تست است (مجموعاً ۳۰ سؤال) توجه به این دو مبحث اهمیت زیادی دارد. رضا کیاسالار با تجربه زیادی که در این حوزه دارد، تلاش کرده تکنیک‌های مختلف را به شما بیاموزد و سرعت تست زنیتان را افزایش دهد.

کتاب درک مطلب به زبان ساده تألیف شهاب اناری

دکتر شهاب اناری به دلیل داشتن تجربه‌های مفید در زمینه آموزش زبان انگلیسی چند کتاب کاربردی برای داوطلبان کنکور تألیف کرده است. یکی از این کتاب‌ها، درک مطلب به زبان ساده است. این کتاب ۸۰ متن درک مطلب و ۵۰ متن کلوز تست تألیفی و ۴۰ درک مطلب و ۲۰ کلوز تست کنکوری دارد. در ابتدا مؤلف تمام روش‌های تست زنی و مواجهه با متن‌های مختلف زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد و پس از آن در بخش پاسخنامه تشریحی هم نکات کنکوری بسیاری را یادآور می‌شود.

برای خرید بهترین منابع کنکور زبان می‌توانید آن ها را از سایت بانک کتاب ایران با تخفیف تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر