صفحه نخست / معرفی کتاب / رشته های دانشگاه پردیس چیست؟

دانشگاه‌ پردیس یا پردیس خودگردان در واقع زیر مجموعه دانشگاه‌های دولتی محسوب می‌شوند که با دریافت شهریه از داوطلبان، به پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف اقدام می‌کنند.

داوطلبان می‌توانند از طریق شرکت در کنکور سراسری و رسیدن به مرحله انتخاب رشته و یا از طریق شرکت در آزمونی که مخصوص دانشگاه‌های پردیس خودگردان است، در این دانشگاه‌ها پذیرفته شوند. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی که داوطلبان برای پذیرش در پردیس‌های خودگردان و همچنین رشته‌های این دانشگاه‌ها نیاز دارند را در اختیارشان بگذاریم. اگر شما هم مایل به پذیرش در این دانشگاه‌ها هستید، این مطلب را دنبال کنید.

نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های پردیس

با توجه به آنچه درباره دانشگاه پردیس خودگردان گفتیم، این دانشگاه‌ها زیر نظارت سازمان سنجش و آموزش کشور عمل کرده و براساس قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه هر ساله دانشجو می‌پذیرند. این دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو در بعضی رشته‌ها بدون کنکور هم دانشجویان را می‌پذیرند. اما در حالت کلی دانشجویان می‌توانند با شرکت در کنکور سراسری این دانشگاه‌ها را انتخاب کنند. همچنین تعدادی از این دانشگاه‌ها با شرط انجام مصاحبه، دانشجویان را می‌پذیرند. در این مرحله داوطلبان باید مصاحبه حضوری را انجام داده و در صورت تأیید در آن دانشگاه ثبت‌نام کنند.

آیا دانشگاه پردیس داوطلبان ۵ گروه آزمایشی را می‌پذیرد؟

دانشگاه پردیس برای زیر گروم علوم انسانی در هیچ رشته‌ای دانشجو نمی‌پذیرد. اما برای گروه علوم تجربی و در رشته‌هایی مثل پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و بعضی از رشته‌های پیراپزشکی پذیرش دارد. برای رشته ریاضی هم فقط دو دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر دانشجویان را با مصاحبه حضوری و تأیید از طریق مصاحبه می‌پذیرند. توجه به این موارد می‌تواند ذهن شما را برای انتخاب این دانشگاه‌ها بازتر کند. بسیاری از داوطلبان و دانش‌آموزان مایلند به هر طریقی شده در رشته‌هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنند و شرایط دانشگاه‌های پردیس خودگردان برای آنها بسیار مناسب و حتی ایده‌آل است. با این همه توجه به شرایط پذیرش و نحوه ثبت نام در این دانشگاه‌ها نیز اهمیت دارد. پس قبل از اقدام به ثبت‌نام از شرایط این دانشگاه‌ها به طور کامل مطلع شوید.

چطور در دانشگاه های پردیس ثبت‌نام کنیم؟

اگر داوطلبان در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند، می‌توانند در مرحله انتخاب رشته، کد رشته‌های موردنظر خود در دانشگاه‌های پردیس را از دفترچه انتخاب رشته یافته و در لیست انتخاب رشته خود بنویسند. لازم به یادآوری است که داوطلبان زیر گروه علوم انسانی قادر نیستند در این دانشگاه‌ها ثبت نام کنند. و این شرایط برای سایر زیر گروه‌های آزمایشی فراهم شده است. پذیرش شما در این دانشگاه‌ها پس از این مرحله به شیوه معمول با سایر دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و در صورت لزوم برای مرحله مصاحبه به دانشگاه مورد نظر دعوت می‌شوید.

شرایط دانشجویان در دانشگاه پردیس چگونه است؟

دانشجویان دانشگاه پردیس ملزم به پرداخت شهریه هستند. بنابراین نمی‌توانند از امکانات رایگانی که برای سایر دانشجویان فراهم آمده، استفاده کنند. از سوی دیگر کلاس‌های دانشجویان پردیس با کلاس‌های دانشجویان دوره روزانه متفاوت است و به صورت جداگانه برگزار می‌شود. البته لازم به ذکر است که اساتید هر دو گروه یکسان هستند و محتوای آموزشی نیز با کیفیت برابر به آنها ارائه می‌شود.

در چه شرایطی ثبت نام در دانشگاه پردیس را توصیه می‌کنیم؟

داوطلبانی که بر پذیرش در دانشگاه و یا رشته‌ای خاص اصرار دارند و مایلند حتماً و فقط در آن رشته ثبت نام کنند، در صورتی که شرایط پذیرش را داشته باشند، می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند. به عنوان مثال داوطلبی که با توجه به رتبه‌اش نمی‌تواند در رشته پزشکی یا پیراپزشکی دانشگاه سراسری دوره روزانه پذیرفته شود و از طرفی از میزان شهریه دانشگاه های پردیس نیز مطلع بوده و می‌داند قادر به پرداخت شهریه ثابت و متغیر هر ترم در این دانشگاه‌ها است، می‌تواند شانس خود را برای پذیرش در این دانشگاه‌ها امتحان کند.

بهترین منابع برای قبولی در دانشگاه پردیس را از بانک کتاب با تخفیف بخرید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر