صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب فارسی هشتم طالب تبار انتشارات مبتکران

معرفی کتاب فارسی هشتم طالب تبار انتشارات مبتکران

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/25 556 زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب فارسی هشتم مبتکران توسط حمید طالب تبار در سیصد و چهار صفحه تالیف شده است. در این مطلب به معرفی این کتاب می‌پردازیم:

کتاب فارسی هشتم مبتکران یکی از بهترین کتاب‌های کار برای درس فارسی پایه هشتم است که محتوای آموزشی آن در قالب چند بخش مجزا در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. این کتاب شامل سه بخش کلی است و برای دانش‌آموزان پایه هشتم و مراکز استعدادهای درخشان و مدارس برتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این کتاب مباحث درس زبان و ادبیات فارسی تفکیک شده‌اند تا خواندن آن‌ها راحت‌تر شود. ضمن اینکه تفکیک مباحث ذهن دانش‌آموزان را برای محتوای مجزا شده کنکور سراسری هم آماده می‌کند. این کتاب بیش از هشتصد تمرین و پرسش چهار گزینه‌ای همراه با پاسخ تشریحی دارد.

بخش اول کتاب فارسی هشتم مبتکران

حمید طالب تبار در فصل بندی کتاب فارسی هشتم انتشارات مبتکران، ابتکار جالبی به کار برده است. به این صورت که بخش اول کتاب بر معنی شعرها و نثرها تمرکز دارد و تمامی هفده درس فارسی هشتم بر این اساس بررسی شده‌اند. در واقع مبحث معنی شعر و نثر از جمله مباحث مهمی است که برای بسیاری از دانش‌آموزان دشوار بوده و خواندنش چندان ساده نیست. این بخش به طور دقیق به این بحث پرداخته و نکات مهم به صورت برجسته و در کادرهای مختلف گنجانده شده‌اند. این شیوه از فصل بندی کتاب باعث می‌شود که بتوانید ایرادهای خود را بهتر متوجه شوید و در صورتی که در یک مبحث ضعیف‌تر هستید، بر روی آن فصل از کتاب بیشتر تمرکز داشته باشید.

بخش دوم کتاب فارسی هشتم مبتکران

بخش دوم کتاب فارسی هشتم مبتکران بر دانش‌های ادبی و زبانی تمرکز دارد. مبحث دانش‌های ادبی و زبانی از جمله مباحثی است که تا کنکور سراسری هم با آن سر و کار دارید و تسلط بر آن کارتان را در سالهای قبل از کنکور سراسری راحت می‌کند. در این بخش تعداد زیادی تمرین و پرسش‌های چهار گزینه‌ای به همراه پاسخ‌های تشریحی آن‌ها آورده شده. در بخش دوم هم تمامی هفده درس زبان و ادبیات فارسی از نظر دانش‌های ادبی و زبانی بررسی می‌شود و در کنار آن می‌توانید با انجام تمرین‌های کتاب و مثال‌های آورده شده، در این مبحث هم خودتان را بیازمایید. تمام مباحث منطبق با سرفصل‌های کتاب است که از جمله آن‌ها می‌توان به بررسی آرایه تشبیه، واج‌آرایی، ساختار جمله، گروه‌ اسمی و ... اشاره کرد. بخش دوم کتاب فارسی هشتم مبتکران نسبت به دو بخش دیگر حجم بیشتری را به خود اختصاص داده که یکی از دلایل آن اهمیت بیشتر این مبحث و وجود تعداد زیادی تست و نمونه سؤال است.

بخش سوم کتاب فارسی هشتم مبتکران

در بخش سوم کتاب فارسی هشتم مبتکران تالیف حمید طالب تبار، پرسش‌های چهار گزینه‌ای درس به درس آمده که از نظر تعداد و درجه سختی قابل قبول و متنوعند. در این تست‌ها بر تمام مباحث درس زبان و ادبیات فارسی پایه هشتم پرداخته شده و هیچ مبحث و درسی از قلم نیفتاده. این تست‌ها برای دانش‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون‌های مختلف را دارند و یا می‌خواهند در امتحانات ورودی مدارس شرکت کنند نیز مناسب است. جدا از این چنانچه دانش‌آموزان بخواهند پایه خود را در درس فارسی تقویت کنند هم می‌توانند از این کتاب بهره زیادی ببرند. درس چهارم با عنوان سفر شکفتن با ۵۹ تست بیشترین تعداد سؤال را در این فصل از کتاب به خود اختصاص داده. با این حال تعداد تست‌های سایر درس‌ها نیز مناسب و به اندازه است.

چرا کتاب‌های حمید طالب تبار پرطرفدارند؟

اگر با همکلاسی‌های خود حرف زده باشید و یا با دانش‌آموزان سال‌های پایین‌تر و یا بالاتر گفتگو کرده باشید، می‌دانید  کتاب‌های حمید طالب تبار از محبوبیت زیادی برخوردارند. یکی از دلایل محبوبیت کتاب‌های حمید طالب تبار این است که او با دقتی ویژه و با بررسی دقیق ساختار کلی کتاب‌های درسی به طراحی و تالیف کتاب‌های کمک آموزشی می‌پردازد. به عنوان مثال بخش بندی کتاب فارسی هشتم مبتکران به شیوه‌ای انجام شده تا این کتاب را کاربردی‌تر و خواندنش را راحت‌تر کند. پس شما می‌توانید حتی از امروز برای سال‌های بعد هم برنامه ریزی کنید و برای مطالعه درس زبان و ادبیات فارسی پایه نهم و دهم از کتاب‌های فارسی نهم طالب تبار انتشارات مبتکران و فارسی دهم کلیه رشته ها طالب تبار انتشارات مبتکران استفاده کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر