صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب زیست شناسی جامع کنکور رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب زیست شناسی جامع کنکور رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1400/12/03 405 زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب زیست شناسی جامع انتشارات خیلی سبز در دو جلد توسط پوریا خیراندیش و فرزام فرهمندنیا تحت نام گروه آموزشی ماز به چاپ رسیده است.

این کتاب چهارصد و سی‌وشش صفحه دارد و در دو جلد مجزا منتشر شده. تمام کارشناسان حوزه کنکور پیشنهاد می‌کنند که هر دو جلد این کتاب را تهیه کنید تا بتوانید بیش‌ترین بهره‌وری را از آن داشته باشید. در واقع می‌توان گفت که این دو جلد مکمل هستند و یکی بدون دیگری کامل نخواهد بود. در جلد اول این کتاب بانک سؤالات چهار گزینه‌ای و انواع و اقسام تست‌های کنکوری و تالیفی جمع‌آوری شده و جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز به پاسخ تشریحی تست‌ها و شرحی کامل از مباحث و سرفصل‌های زیست شناسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم اختصاص دارد. در ادامه بخش‌های مختلف این کتاب را با هم مرور می‌کنیم.

تست کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

در جلد اول کتاب زیست شناسی جامع انتشارات خیلی سبز مجموعه‌ای از تست‌های کنکوری و تالیفی برای درس‌های زیست شناسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم گنجانده شده. جامعیت این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید همزمان با برنامه‌ریزی برای مطالعه این درس به تست زنی هم مشغول شوید. از آن‌جایی که درس زیست شناسی یکی از مهم‌ترین دروس در کنکور تجربی است، تسلط کافی بر مباحث آن اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید با تست‌های این کتاب خودتان را برای کنکور آماده کنید. تست‌ها را به صورت مبحث بندی شده و یا فصل‌ به فصل انتخاب کرده و بعد از مطالعه هر فصل، تست زنی را شروع کنید.

پراکندگی تست‌ها در کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز براساس اهمیت موضوع و سرفصل است. به این صورت که مباحث مهمی مثل تغییر در اطلاعات وراثتی و یا مولکول‌های اطلاعاتی و از ماده به انرژی که فصل‌های مهم‌تری هستند، تعداد تست‌های بیش‌تری در این کتاب دارند. مولفان کتاب با بررسی بودجه بندی تست‌های زیست شناسی کنکور تجربی به این نتیجه رسیده‌اند که تعداد تست‌ بیش‌تری را به سرفصل‌های مهم‌تر اختصاص دهند. تست‌های این کتاب از منابع مختلفی گردآوری شده‌اند و تعداد زیادی تست تالیفی نیز در میان آن‌ها یافت می‌شود که این می‌تواند به آشنایی عمیق‌تر داوطلب در طراحی سؤالات و ترفندهای تست زنی کمک کند.

پاسخنامه کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

همان طور که گفتیم جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز شامل پاسخنامه تشریحی تمام تست‌هایی است که در جلد اول کتاب آمده. مؤلفان تلاش کرده‌اند تا پاسخ‌ها کامل و جامع و کافی باشند و نکات برجسته هر تست در آن‌ها ذکر شود. اگر بعد از هر بار تست زنی به سراغ پاسخنامه بروید، می‌توانید در کنار بررسی صورت سؤال و دلایل رد سایر گزینه‌ها، مباحث دروس زیست شناسی را هم مرور کنید. با توجه به اینکه کتاب حاضر، جامع بوده و تمام سرفصل‌های زیست شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد، بررسی پاسخنامه به داوطلبان کمک می‌کند تا کل این دروس را به همراه نکات مهمشان به خاطر بسپارند. در صورتی که با برنامه‌ای منظم و روزانه به مطالعه و تست زنی بپردازید و از خواندن کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز غافل نشوید، در کنکور سراسری رشته تجربی نتایج درخشانی به دست می‌آورید.

دلایل اهمیت کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در درس زیست شناسی کنکور سراسری درصد خوبی کسب کنند، مناسب است. اهمیت این کتاب علاوه بر جامع بودن آن، توجه دقیق به انواع تست‌های کنکوری و همچنین در نظر گرفتن انواع شیوه‌های طراحی تست کنکور است. در کنار این‌ها جلد دوم کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز به شکلی دقیق هر تست را بررسی کرده، نکات مربوط به آن نیز بیان شده است. در بخش پاسخنامه انواع تصاویر رنگی مرتبط با تست به همراه شرح کامل آن و دلایل قطعی نادرست بودن بقیه گزینه‌ها توضیح داده شده است. تمام این ویژگی‌ها بر اهمیت کتاب زیست شناسی جامع انتشارات خیلی سبز افزوده است. بنابراین اگر به دنبال منبعی هستید که بتوانید از حالا تا دوره جمع بندی و حتی تا شب کنکور از آن استفاده کنید، پیشنهاد سایت بانک کتاب ایران، زیست شناسی جامع انتشارات خیلی سبز است.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر