صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب فارسی جامع کنکور کلیه رشته ها انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب فارسی جامع کنکور کلیه رشته ها انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/24 341 زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب فارسی جامع انتشارات خیلی سبز در دو جلد توسط ابوالفضل غلامی، افشین محی الدین، امیر افضلی و جلال الدین دهقانی منتشر شده است.

کتاب فارسی جامع جلد اول خیلی سبز شامل تست و سؤالات چهار گزینه‌ای بوده و پانصد و پنجاه و یک صفحه و جلد دوم شامل درسنامه و پاسخ است که ششصد و چهل‌ویک صفحه دارد. درس زبان و ادبیات فارسی یکی از مهم‌ترین دروس عمومی در کنکور سراسری است. دلیل اهمیت این درس رقابت بالای دانش‌آموزان و تلاش برای کسب درصد بهتر در این درس است. بسیاری از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند به جای اینکه برای درس‌های دشوارتری مثل عربی و یا زبان انگلیسی وقت بگذارند، به درس‌های ساده‌تر و حتی جذاب‌تر مثل زبان و ادبیات فارسی بپردازند. البته ناگفته می‌دانید که درس زبان و ادبیات فارسی هم شامل چند مبحث است که بعضی مباحث آن مثل قرابت معنایی برای خیلی از داوطلبان سخت و پیچیده است. با این حال بسیاری از دانش‌آموزان در جستجوی منابع کمک آموزشی کاربردی و مفید برای درس زبان و ادبیات فارسی هستند و در این میان کتاب فارسی جامع انتشارات خیلی سبز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه بخش‌های مختلف این کتاب را بررسی می‌کنیم.

درسنامه کتاب فارسی جامع خیلی سبز

درسنامه کتاب فارسی جامع انتشارات خیلی سبز در جلد دوم این کتاب قرار گرفته و با سرفصل‌های درس زبان و ادبیات فارسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مطابقت دارد. مولفان تلاش کرده‌اند تا درسنامه کتاب را براساس مباحث متنوع درس فارسی تقسیم بندی و تفکیک کنند. به این شیوه که واژه‌ها و لغات جدید در ابتدا آمده و پس از آن مباحث آرایه‌های ادبی، قرابت معنایی و دستور زبان قرار گرفته. در انتها نیز تاریخ ادبیات گنجانده شده تا در صورت لزوم بتوانید آن‌ها را به صورت جداگانه مطالعه کنید.

با وجود این‌که درسنامه‌ها به ترتیب پایه‌ها مرتب و طراحی شده‌اند اما تفکیک درسنامه به شما کمک می‌کند تا در صورت لزوم به جای اینکه از پایه دهم تا دوازدهم را به ترتیب مطالعه کنید، سرفصل‌ها را به صورت مبحث بندی شده نیز مرور کنید. مثلاً می‌توانید یک بار تمام واژگان سه پایه و یا تمام تاریخ ادبیات سه پایه را یک جا بخوانید.

تست کتاب فارسی جامع خیلی سبز

تست زنی برای درس زبان و ادبیات فارسی اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که شما می‌توانید آن‌چه یاد گرفته‌اید را در قالب تست بسنجید و با نکات مهم در قالب تست آشنا شده و روش‌های طراحی تست را ببینید. در کتاب فارسی جامع خیلی سبز چهار هزار و سیصد و پنجاه و چهار تست وجود دارد. این تست‌ها به صورت مبحث بندی شده در کتاب قرار گرفته‌اند؛ به این ترتیب که تست‌های لغت، قرابت معنایی و آرایه‌ها و تاریخ ادبیات مجزا هستند و می‌توانید برای هر مبحث تست‌های مرتبط با آن را بزنید. بخش ویژه‌ای با عنوان سؤالات مروری در کتاب قرار گرفته که برای جمع بندی یک مبحث و ارزیابی خودتان از میزان تسلط بر آن بسیار مناسبند. حتی می‌توانید برای امتحانات نیمسال اول و دوم هم از آن‌ها استفاده کنید.

تعداد تست‌های کتاب فارسی جامع انتشارات خیلی سبز متناسب با میزان اهمیت و سختی هر مبحث طراحی و گردآوری شده؛ با این حال تعداد این تست‌ها به طور کلی مناسب است و شما می‌توانید در طول دوران مطالعه برای کنکور سراسری از این تست‌ها استفاده کنید.

پاسخنامه کتاب فارسی جامع خیلی سبز

پاسخنامه کتاب فارسی جامع جلد دوم خیلی سبز در جلد دوم آن قرار دارد و شامل پاسخ تشریحی و کامل هر تست است. بررسی تست‌های درس زبان و ادبیات فارسی از این نظر مهم است که شما باید حتماً بدانید که چرا گزینه‌های دیگر نادرست هستند، دلیل رد شدن آن‌ها چیست و در صورتی که تصورتان غلط بوده آن را اصلاح کنید. تست‌های مبحث قرابت معنایی از این نظر بسیار مهم هستند و در صورتی که نتوانید شیوه تحلیل آن‌ها را از طریق بررسی پاسخنامه یاد بگیرید، تست‌های زیادی را در کنکور سراسری از دست می‌دهید. بنابراین برای تسلط کامل بر زبان و ادبیات فارسی به شما پیشنهاد می‌کنیم هر دو جلد کتاب فارسی جامع خیلی سبز را تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر