صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب دستور زبان فارسی جامع کلیه رشته ها انتشارات الگو

معرفی کتاب دستور زبان فارسی جامع کلیه رشته ها انتشارات الگو

 آخرین بروزرسانی: 1400/12/03 414 زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو مناسب برای تمام زیر گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری شامل؛ علوم انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و زبان است.

این کتاب را علیرضا عبدالمحمدی در سیصد و چهل و چهار صفحه تالیف کرده است. با توجه به اینکه درس زبان و ادبیات فارسی یکی از دروس عمومی مهم کنکور است و داوطلبان تمام زیر گروه‌های آزمایشی باید بتوانند بر مباحث این درس تسلط خوبی داشته باشند، استفاده از کتاب کنکور راه‌حل بسیار خوبی است. علاوه بر این درس زبان و ادبیات فارسی شامل مباحث متعددی همچون لغت و واژه‌نامه، آرایه‌های ادبی، دستور زبان فارسی، تاریخ ادبیات و ... است. تنوع این مباحث باعث می‌شود که بسیاری از مولفان بر روی یکی از مباحث تمرکز کرده تا بتوانند به تسلط کامل داوطلبان بر آن مبحث کمک کنند. کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو هم با همین هدف منتشر شده و محبوبیت زیادی در بین داوطلبان کسب کرده. در سال‌های اخیر کتاب‌هایی که بر روی مبحثی خاص تمرکز دارند و مباحث مختلف یک درس را تفکیک کرده‌اند با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. در این مطلب به معرفی و تحلیل این کتاب می‌پردازیم.

ویژگی‌های کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو

کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو کتابی موضوعی است و به همین دلیل بر دستور زبان فارسی هر سه کتاب پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تمرکز دارد. به طور کلی می‌توان گفت که هر چه از مبحث دستور زبان فارسی نیاز دارید، در این کتاب یافت می‌شود. حجم کتاب هم کاملاً مناسب بوده و حدود ۶۵۰ تست نیز در آن گنجانده شده است. در یک نگاهی کلی می‌توان این کتاب را یکی از بهترین منابع موجود برای مطالعه موضوعی درس زبان و ادبیات فارسی دانست. این کتاب شامل سه بخش آموزش کامل، پرسش‌های چهار گزینه‌ای و پاسخ‌های تشریحی است.

درسنامه کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو

فصل بندی کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو بسیار مناسب و کاربردی است. این کتاب ده فصل دارد. فصل اول شامل گروه های اسمی، فصل دوم نقش کلمات، فصل سوم افعال و بن‌ها و زمان‌ها، فصل چهارم انواع پسوند، انواع را و... فصل پنجم ضمایر و فصل ششم به انواع جمله، فصل هفتم شیوه بلاغت، فصل هشتم انواع حذف مثل حذف لفظی، فصل نهم تحول واژه‌ها و فصل دهم شامل رابط معنایی واژه‌ها، واژه‌های هم‌آوا و ... اختصاص دارد.

با توجه به اینکه کل فصل‌های کتاب شامل مباحث مختلف دستور زبان فارسی است، درسنامه‌ها منسجم و توضیحات کامل و پر از انواع نکته‌های کنکوری است. خواندن این درسنامه‌ها برای داوطلبان تمام رشته‌ها مناسب است و در صورتی که هدف شما کسب درصد بالا در درس زبان و ادبیات فارسی باشد،

تست‌های کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو

کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو شامل تست‌هایی است که به طور خاص برای مبحث دستور زبان فارسی طراحی شده‌اند. تست‌های کتاب براساس فصل‌های آن مشخص و گردآوری شده‌اند. تست‌های کتاب نیز از نظر درجه سختی با هم متفاوت بوده و به صورت آسان به سخت آمده‌اند. بررسی کتاب نشان می‌دهد که تعداد تست‌های تالیفی بیشتر از تست‌های کنکوری است. دلیل این موضوع این است که مولفان تلاش کرده‌اند در کنار تست‌های کنکور هر مبحث، تعداد زیادی تست تالیفی نیز قرار دهند تا داوطلبان بتوانند به تعداد قابل توجهی تست دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه به سرفصل‌های مهم‌تر و مباحث تست‌خیز در این کتاب توجه بیشتری شده و برای آن‌ها تست‌های بیشتری وجود دارد. به عنوان مثال گروه اسمی به عنوان مهم‌ترین سرفصل کتاب صد و نود و هشت تست و مبحث نقش کلمات نیز صد و پنجاه و شش تست دارد.

دستور زبان فارسی نشر الگو را چطور بخوانیم؟

کتاب دستور زبان فارسی جامع نشر الگو برای داوطلبانی که می‌خواهند درس زبان و ادبیات فارسی را به صورت دقیق مطالعه کنند، کاملاً مناسب است. البته باید در نظر داشته باشید که این کتاب فقط یک مبحث از چندین مبحث این درس را دربرگرفته. در صورتی که بخواهید بر تمام مباحث درس زبان و ادبیات فارسی مسلط باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های لغت و املا، نون شب حفظیات و قرابت معنایی نشر الگو را هم مطالعه کنید. هر کدام از این مباحث به شیوه‌ای مخصوص برای مطالعه نیز دارند و مجزا شدن آن‌ها در کتاب‌های مختلف باعث می‌شود که خواندن آن‌ها ساده‌تر بوده و در ضمن استخراج نکته از آن‌ها و تست‌ زنیشان نیز برای داوطلبان آسانتر شود.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر