صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی دهم رشته تجربی انتشارات گاج

معرفی کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی دهم رشته تجربی انتشارات گاج

 آخرین بروزرسانی: 1400/12/03 413 زمان مطالعه: 2 دقیقه
کتاب سیر تا پیاز زیست دهم را اشکان زرندی و مالک اشتر اسفندیاری در پانصد و نه صفحه تالیف کرده‌اند.

این کتاب از مجموعه کتاب‌های سیر تا پیاز انتشارات گاج است که در چند بخش ارائه شده و به نوعی سه کتاب در یک کتاب است. اهمیت درس زیست شناسی پایه دهم بر هیچکدام از داوطلبان کنکور تجربی پوشیده نیست و همه می‌دانند که بسیاری از مباحثی که در این کتاب مطرح می‌شود در پایه‌ یازدهم و دوازدهم به شکلی مفصل‌ و گسترده‌تر ارائه و عنوان می‌شود. بنابراین درک عمیق مطالب و مفاهیم درس زیست شناسی پایه دهم برای تقویت پایه شما در این درس لازم است و نه تنها امروز که در آینده نیز به کارتان می‌آید. بنابراین لازم است که منبعی برای مطالعه این درس در کنار کتاب درسیتان داشته باشید. کتاب سیر تا پیاز زیست شناسی دهم به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در ادامه این مطلب به شرح این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

بخش آموزش سیر تا پیاز زیست دهم گاج

اولین بخش کتاب سیر تا پیاز زیست دهم گاج، بخش آموزش است. این بخش هم برای دانش‌آموزان پایه دهم و هم برای داوطلبان کنکور تجربی مناسب است. یکی از ویژگی‌های بخش آموزش در مجموعه سیر تا پیاز انتشارات گاج کامل و دقیق بودن شرح درس‌ها یا درسنامه‌هاست. کامل بودن درسنامه‌ها به اندازه‌ای است که دانش‌آموزان می‌توانند بدون مراجعه به کتاب درسی، مطالب را به خوبی بفهمند. تصاویر و جداول نیز مطابق کتاب درسی و براساس مباحث و سرفصل‌های زیست شناسی در درسنامه بخش آموزش آمده و کیفیت آن‌ها هم قابل قبول و مناسب است.

در واقع داوطلبان کنکور تجربی و دانش‌آموزان پایه دهم هر کدام می‌توانند براساس نیاز خود و شیوه مطالعه برای کنکور و یا برای امتحان از بخش آموزش کتاب سیر تا پیاز زیست دهم گاج، بهره‌مند شوند. مهم این است که مطالب را دقیق مطالعه کنید، نکات آن را بفهمید و از کنار هیچ کادر و نکته و جدولی بی‌تفاوت نگذرید. در واقع جدول‌ها به شما کمک می‌کنند که آنچه خوانده‌اید را به صورت دسته بندی شده و تفکیک شده دوباره مرور کنید. با این شیوه مطالب بهتر در ذهنتان می‌مانند و در حین تست زنی هم راحت‌تر آن‌ها را به یاد می‌آورید.

بخش امتحان سیر تا پیاز زیست دهم گاج

داوطلبان کنکور تجربی لازم نیست که به بخش امتحان کتاب سیر تا پیاز زیست دهم گاج سر بزنند. این قسمت مخصوص دانش‌آموزان پایه دهم است. در این بخش انواع و اقسام سؤالات استاندارد امتحانی گنجانده شده‌اند. این سؤالات در قالب های مختلفی مثل سؤالات تشریحی، جای خالی، درست و غلط و ... طراحی و تنظیم شده‌اند تا شما را برای هر گونه آزمون و امتحانی آماده کنند. در مجموع ۱۱۱۰ سؤال تشریحی در بخش امتحان کتاب سیر تا پیاز زیست دهم گاج وجود دارد. این تعداد برای هر دانش‌آموز سختکوشی مناسب است تا بهترین نتیجه را در امتحان زیست شناسی کسب کند. پس بعد از مطالعه بخش آموزش می‌توانید سؤالات بخش امتحان را جواب بدهید. پاسخ این سؤالات نیز در بخش جداگانه‌ای قرار گرفته‌اند.

بخش تست سیر تا پیاز زیست دهم گاج

بخش تست کتاب سیر تا پیاز زیست دهم گاج با داشتن ۱۳۹۲ تست برای داوطلبان کنکور تجربی مناسب است. تعداد تست‌های هر فصل متناسب با میزان اهمیت آن و همچنین تعداد تست‌های هر سرفصل در کنکور سراسری است. به عنوان مثال فصل گوارش و جذب مواد به عنوان مهم‌ترین فصل زیست شناسی پایه دهم بیشترین تعداد تست را به خود اختصاص داده و حدود ۳۴۰ تست دارد. فصل گردش مواد در بدن نیز حدود ۲۵۰ تست و فصل تبادلات گازی نیز دویست و پنج تست دارد. تست‌های این کتاب از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و از سؤالات کنکور ده سال اخیر نیز در میان این تست‌ها استفاده شده است. سطح سؤالات و تست‌ها نیز با هم متفاوت بوده و از تست‌های خیلی ساده تا تست‌های دشوار را در برمی‌گیرد.

در صورتی که به دنبال منبعی هستید تا در پایه دهم بتواند مثل یک کتاب کار مباحث زیست شناسی را به شما آموزش دهد و مقدار زیادی سؤال امتحانی در اختیارتان بگذارد، سیر تا پیاز زیست دهم گاج گزینه خوبی است. ضمن اینکه با این کتاب می‌توانید خودتان را برای کنکور هم آماده کنید و با خواندن نکات کنکوری آن به راحتی به انواع تست‌های کنکوری و تالیفی پاسخ دهید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر