صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب زیست شناسی دوازدهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب زیست شناسی دوازدهم رشته تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/24 342 زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب زیست شناسی دوازدهم انتشارات خیلی سبز از مجموعه کتاب‌های تست مناسب برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم و داوطلبان کنکور تجربی است.

کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز می‌تواند برای تسلط داوطلبان بر روی مباحث زیست شناسی پایه دوازدهم و همچنین تست زنی و آمادگی برای آزمون کنکور بسیار مناسب باشد. این کتاب را حسن محمد نشتایی و کمیل نصری تحت نام گروه آموزشی ماز تألیف کرده‌اند.

سرفصل‌های کتاب زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست دوازدهم خیلی سبز مطابق با سرفصل‌های زیست شناسی پایه دوازدهم از هشت فصل تشکیل شده و به دلیل حجم و تنوع مباحث این کتاب حدود هفتصد صفحه است. اغلب دانش‌آموزان که برای مطالعه درس زیست ‌شناسی از کتاب‌های تست و کنکور استفاده می‌کنند، می‌دانند که حجم این کتاب چندان هم زیاد نیست و اگر بخواهند به مجموعه‌ای از تست‌های زیست دسترسی داشته باشند، این کتاب برایشان مناسب خواهد بود.

درسنامه زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم درسنامه‌های کامل و خوبی دارد. با داشتن این کتاب نیازی نیست که به کتاب درسی و یا آنچه در سالهای گذشته در درس زیست شناسی یاد گرفته‌اید، تکیه کنید. در درسنامه‌ این کتاب از ابتدای مباحث همه چیز به خوبی تشریح شده است. هر مبحث با عکس‌های زیادی همراه است. استفاده از این عکس‌ها باعث می‌شود که داوطلب مجبور نباشد در حین مطالعه درسنامه به کتاب درسی رجوع کند و همین‌جا کل مبحث را کامل مطالعه کند. همچنین کلمات و عبارات مهم در طول متن درسنامه برجسته‌ و تیره‌تر شده‌اند تا چشم‌های داوطلب موقع مطالعه این متن بر روی این کلمات و عبارات کمی مکث کند و همان لحظه متن مورد نظر در حافظه‌اش ثبت شود.

جدول‌هایی که در درسنامه این کتاب گنجانده شده باعث می‌شود که بتوانید مطالبی که پیش از آن خوانده‌اید را به صورت طبقه‌بندی شده مرور کنید. مثلاً جدولی که برای چهار سطح مختلف پروتئین ارائه شده باعث می‌شود که بتوانید کل مبحث را خیلی خلاصه و مفید مرور کنید.

تست‌های زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

ممکن است شما در سال دوازدهم تصمیم به خرید کتاب زیست دوازدهم خیلی سبز گرفته باشید. شاید هدفتان این باشد که بتوانید مباحث را به طور کامل مرور کنید و نکته‌های تستی را از طریق یک کتاب کنکور خوب و عالی یاد بگیرید. اما تست زنی هم باید بخش مهمی از برنامه مطالعه‌تان باشد. دلیلش این است که تست‌های درس زیست شناسی پر از نکته‌های ریز و درشت هستند. علاوه بر این لازم است که هر داوطلب کنکور تجربی با شیوه طراحی سؤالات و تست‌های کنکور آشنا شود. هر چه بیشتر تست بزنید، در ذهنتان بیشتر ساختار کلی تست جا می‌افتد.

تست‌های این کتاب شامل تست‌های کنکوری و تست‌های ترکیبی هستند. در طول درسنامه و همچنین پس از پایان هر مبحث و در انتهای هر فصل از کتاب، تست‌هایی متناسب و مرتبط گنجانده شده است. برای تست زنی برنامه ریزی کنید و بدون پیش زمینه و مرور سراغ تست ها نروید. اگر ناگهان بدون اینکه ذهنتان با مبحث آشنا شده باشد، تست‌های کنکور را بزنید، اعتماد به نفستان کاهش پیدا می‌کنید و در خیالتان تصور می‌کنید که قدرت تست زنی ندارید و در کنکور هم موفق نمی‌شوید.

بودجه بندی تست‌های زیست دوازدهم خیلی سبز

کتاب زیست دوازدهم انتشارات خیلی سبز برای هر فصل تعداد مشخصی تست و سؤال چهار گزینه‌ای دارد. تعداد تست‌های هر فصل از کتاب با فصول دیگر یکسان نیست. دلیل این امر اهمیت بیشتر بعضی فصل‌ها نسبت به بقیه است. به عنوان مثال در کتاب زیست شناسی دوازدهم رشته تجربی فصلی به نام انتقال اطلاعات در نسل‌ها وجود دارد. این فصل هم از نظر مباحثی که داوطلب مطالعه می‌کند و هم از نظر تعداد تست‌هایش در کنکور، فصل مهم‌تری است. بنابراین مولفان کتاب ۳۴۰ تست به این فصل اختصاص داده‌ند. در حالی که فصل رفتارهای جانوران حجم کمتری دارد و تعداد تست‌های آن نیز ۱۶۷ تست است.

کتاب زیست دوازدهم خیلی سبز را چطور بخوانیم؟

بعد از آشنایی با کتاب این سؤال مطرح می‌شود که کتاب زیست شناسی دوازدهم انتشارات خیلی سبز را باید چطور مطالعه کرد؟ توصیه ما این است که ابتدا مروری بر مباحث کتاب درسی داشته باشید و پس از آن با خیال راحت به سراغ این کتاب بیایید. از درسنامه شروع کنید و به سراغ تست‌ها بروید. حتی بهتر است که تست زنی شما ۲۴ ساعت پس از مطالعه درسنامه باشد. بعد از تست زنی هم برای اطمینان از پاسخها و همچنین احتمال یافتن نکته‌ای مهم در پاسخنامه این بخش را هم به طور کامل مطالعه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر