صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب مسائل شیمی جامع کنکور رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب مسائل شیمی جامع کنکور رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/21 330 زمان مطالعه: دقیقه
کتاب مسائل شیمی موضوعی انتشارات خیلی سبز تالیف عباس سرمایه و فرشاد هادیان فرد در پانصد و سه صفحه منتشر شده.

این کتاب تعداد زیادی تست به همراه درسنامه‌های کاربردی داشته و بیش از پنجاه درصد کل شیمی کنکور را پوشش می‌دهد. یعنی با خواندن این کتاب می‌توانید درس شیمی کنکور را حداقل با درصد پنجاه بزنید! البته اگر کتاب را خوب و دقیق مطالعه کنید. داوطلبان کنکور تجربی و کنکور ریاضی می‌توانند با خواندن این کتاب تست‌های مربوط به مسائل شیمی را به خوبی جواب دهند. اگر به دنبال منبع خوبی برای مسائل شیمی هستید و اگر از تاثیر و اهمیت کتاب‌های موضوعی باخبرید و می‌دانید که موضوعی خواندن دروس می‌تواند تا حد زیادی تسلط بر آن‌ها را ساده‌تر کند، به شما توصیه می‌کنیم اول از همه معرفی و تحلیل کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز را مطالعه کرده و سپس این کتاب را تهیه کنید.

درسنامه کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز

هدف از تالیف کتاب مسائل شیمی موضوعی انتشارات خیلی سبز یادگیری روش‌های مناسب و سریع حل مسئله‌های شیمی است. همه شما می‌دانید که در بین کل تست‌های شیمی تعدادی سؤال از مسائل طرح می‌شود. این سؤالات لزوماً سؤالات خیلی دشواری نیستند اما پاسخ دادن به آن‌ها مستلزم این است که راه‌حل‌های کنکوری را دانسته باشید و بدانید چطور در زمان اندک سر جلسه کنکور به آن‌ها جواب دهید. در درسنامه کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز هر مبحثی که به شکلی به مسائل شیمی مرتبط باشد، توضیح داده شده. مولفان این مسائل را به دسته‌ها و موضوعات کوچکتر تقسیم کرده و تلاش دارند با ارائه الگوهایی به شما بیاموزند چطور با این مسائل مواجه شوید. شما در این کتاب یاد می‌گیرید چطور با ساده کردن مسائل آن‌ها را به مسائلی قابل حل تبدیل کنید. ضمن این‌که این درسنامه‌ها به مسائل شیمی هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم پرداخته‌اند و از این نظر خیالتان راحت است که هر مسئله‌ای در سه پایه وجود داشته در این کتاب به آن پرداخته شده است.

تست‌های کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز

تست‌های کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز شامل تست‌های تالیفی و کنکوری هستند. اگر مثال‌هایی که در طور درسنامه مطرح شده‌اند را به خوبی فهمیده و پاسخ داده باشید، حالا می‌توانید با آمادگی کامل تست‌های کتاب را هم پاسخ دهید. این تست‌ها از نظر درجه سختی متفاوت بوده و تمرین خوبی برای مرور مباحث هستند. مولفان به همان شیوه‌ای که درسنامه کتاب را بر اساس سرفصل‌های کتاب‌های شیمی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تقسیم بندی کرده بودند، تست‌ها را نیز موضوع بندی و جدا کرده‌اند. با این روش هر اشکالی که روی تست و مبحث آن داشته باشید را به زودی پیدا می‌کنید. علاوه بر این تست‌های ترکیبی خوبی در انتهای هر فصل قرار گرفته تا بتوانید ترکیبی از چند مبحث را به شکل تست مرور کنید.

انواع تست‌های کتاب مسائل شیمی خیلی سبز

همان طور که گفتیم درجه سختی تست‌های کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز متفاوت است. تست‌های سخت و دشوار کتاب با علامت قفل متمایز شده‌اند و داوطلبان می‌توانند با پاسخ دادن به این تست‌ها خود را محک بزنند. تست‌هایی که شکل یک آمبولانس کوچک در کنار آن‌ها قرار دارد برای وقت‌هایی است که فرصت زیادی برای تست زنی ندارید و می‌خواهید مهم‌ترین تست‌های هر مبحث را بزنید. مثلاً تست‌های آمبولانس برای روزهای قبل از آزمون‌های آزمایشی مناسبند. تست‌هایی که رنگ متفاوتی دارند هم تست‌های ترکیبی هستند که قبل از این به اهمیت آن‌ها اشاره کرده‌ایم. در مجموع تعداد تست‌های کتاب برای مسائل شیمی کافی است و اگر بتوانید همه این تست‌ها را به صورت مخلوط با هم بزنید، مهم‌ترین مسائل شیمی هم برایتان آسان خواهد شد.

پاسخنامه کتاب مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز

پاسخنامه کتاب مسائل شیمی موضوعی مثل پاسخنامه همه کتابهای انتشارات خیلی سبز تشریحی و کامل است. در این پاسخنامه علاوه بر گزینه صحیح، بقیه گزینه‌ها هم بررسی و دلایل نادرستی‌شان توضیح داده می‌شود. ضمن اینکه برای بعضی از تست‌ها دو شیوه حل مساله با عنوان «یه جور دیگه» آمده تا با راه‌حل‌های متنوع و روش‌های متفاوت برای حل مسائل شیمی و پاسخ به تست‌های آن آشنا شوید. پس از خواندن پاسخنامه تشریحی کتاب غافل نشوید و بدانید که پاسخنامه‌ها به اندازه درسنامه‌ها و تست‌های کتاب‌های کنکور اهمیت داشته و خواندنشان بر هر داوطلب کنکوری لازم و واجب است.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر