صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب خلاقیت موسیقی انتشارات راه اندیشه

معرفی کتاب خلاقیت موسیقی انتشارات راه اندیشه

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/21 342 زمان مطالعه: دقیقه
این کتاب بر مباحث موسیقی تمرکز داشته و می‌تواند به دانش‌آموزان رشته هنر در فهم مباحث مرتبط با این موضوع کمک کند.

کتاب خلاقیت موسیقی انتشارات راه اندیشه یکی از منابع خوب برای داوطلبان کنکور هنر است. انتشارات راه اندیشه با چاپ مجموعه شش جلدی از دروس تخصصی رشته هنر به داوطلبان کنکور سراسری کمک کرده تا بتوانند در کنار منابع اصلی خود به منابع کمک آموزشی و تست‌های هر درس نیز دسترسی داشته باشند. در این مجموعه کتاب‌ها تمام سؤالات و تست‌های کنکور سال‌های گذشته به همراه پاسخ‌ تشریحی آن‌ها گنجانده شده و برای تمام داوطلبان کنکور هنر قابل استفاده است. در این مطلب به معرفی بیشتر کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه می‌پردازیم.

ویژگی‌های کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه

کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه که توسط کیوان جعفری نژاد و رضا کبیری زاد تالیف شده، شامل هفت فصل کلی است. هر کدام از فصل‌ها نیز شامل بخش‌های کوچک‌تر است. فصل اول کتاب تئوری موسیقی، فصل دوم اصطلاحات موسیقی، فصل سوم تئوری موسیقی ایران، فصل چهارم تاریخ موسیقی ایران، فصل پنجم تاریخ موسیقی کلاسیک، فصل ششم سازشناسی و فصل هفتم شامل مجموعه‌ای از سؤالات و آزمون‌های جامع است. در کنار این، کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه چهار پیوست دارد که شامل پیوست پیدایش اسامی نت‌ها، پیوست فرم، پیوست تنالیته و مدالیته و پیوست اصوات هارمونیک است که در کنار واژه‌نامه در انتهای کتاب گنجانده شده‌اند.

درسنامه‌های کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه

هر کدام از فصل‌های کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه به بخش‌های کوچکتر و ریز موضوعات مختلف تقسیم شده‌اند. هر ریز موضوع نیز شامل شرح درسی مفصل و کامل است که به شما کمک می‌کند آنچه نیاز دارید را به طور کامل یاد بگیرید. نکات درسنامه به صورت مجزا ارائه شده‌اند و هر جا لازم بوده شکل‌ها و طرح‌های مرتبط با مباحث درس آمده است. استفاده از این شکل‌ها باعث می‌شود که بتوانید راحت‌تر آن مباحث را درک کنید و در صورتی که از این اشکال در تست‌ها هم استفاده شود، بدون مشکل به آن‌ها پاسخ دهید. نکات هر درس با توجه به اهمیت و حجم آن درس ارائه شده‌اند. بهتر است که این نکات را جداگانه یادداشت برداری کرده و در دفعات بعدی آن‌ها را مرور کنید.

تست‌های کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه

در کتاب خلاقیت موسیقی راه اندیشه تعداد زیادی تست با موضوع موسیقی گنجانده شده است. این تست‌ها از منابع مختلف گردآوری شده و تعدادی از آن‌ها نیز تالیفی هستند. تست‌های تالیفی به اندازه تست‌های کنکوری اهمیت دارند. پس اگر زیر تستی منبعی ندیدید، خیال نکنید که آن تست بی‌اهمیت است و می‌توانید بی پاسخ از کنارش رد شوید. تمام تست‌های کتاب به تسلط داوطلبان کنکور هنر کمک می‌کند. در ضمن هر چه بیشتر تست بزنید، سرعت‌تان هم بالاتر می‌رود. تست‌های هر فصل در انتهای آن قرار گرفته‌اند و پاسخنامه نیز پس از تست‌ها آمده تا بتوانید به محض اینکه تست زنیتان تمام شد، پاسخهایتان را به همراه شرح کامل گزینه‌ها بررسی کنید.

مجموعه کنکور هنر راه اندیشه

همان طور که گفتیم مجموعه شش جلدی انتشارات راه اندیشه از جمله منابعی است که داوطلبان کنکور هنر می‌توانند از آن برای تسلط بهتر بر مباحث و  سرفصل‌های گروه آزمایشی هنر استفاده کنند. از جمله کتاب‌های این مجموعه می‌توان به ترسیم فنی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت تصویری و تجسمی و... است. شما می‌توانید متناسب با رشته‌ دلخواهتان و منابعی که لازم است مطالعه کنید، کتاب‌های کنکور و کمک آموزشی انتشارات راه اندیشه را انتخاب کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر